Nå så har boksen kørt i en lille uge.
6215'eren kommer med den nye kontroller 7092. kontrolleren er en klar forbedring ift. deres ældre modeller, hvor man skal lave indstillinger ved at dreje på de små hjul.
På 7092 kontrolleren er der en funktion der hedder auto adjust, den styrer frekvensen af puls, også er det bare at læne sig tilbage og vente på den perfekte bølgeresonans. Der er endvidere en + og – funktion til fine tuning.
Boksen i sig selv er jo ikke køn men, jeg har sat min i et hjørne "nede" bag lidt LS. Det er absolut ingen hindring at udstrømningen sker ind i en stensætning. Effekten i baljen er stadig rigtig fin. Mit
akvarie er 190 cm lang og 75 bred.
Et minus ved denne waveboks er dog larm, larm og atter larm. Da pumpen selvfølgelig skal starte fra 0-100 så medfører det lidt larm.
Jeg var bestemt ikke tilfreds med larmen og lavede en video som Jeg sendte til Tunze. Svaret var selvfølgelig at det var normalt, who knows.....
Dog skriver Tunze i deres manual at larmen vil aftager efter et par ugers brug, eller også er det fordi man vænner sig til støjen.
Så konklusionen er bølge effekten er helt sublim og det ser kanon godt ud når alt står og svajer i baljen ;=) Men hvis man har et næsten lydløst
akvarie, så kan det være lidt af en torn i øjet med den resonans.
God Jul