Hvad laver du i din fritid??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
20
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Hvad laver du i din fritid??

Indlæg af K.E »

Der har været en ligende tråd for længe siden, men der er også kommet mange nye mennesker til, så for at gøre en kort historie endu kortere, kunne det da være rart, at få en update over hvad folk her på forum laver. Dvs. fritid, arbejde andre hobbyer osv...(kunne jo være der blev endnu mere at snakke med hinanden om:)

Men så kan jeg da ligge ud.
Jeg læser til sygeplejerske oppe i Vejle (MANGE lækre/søde babes :shock: ), er oprindeligt udlært industriteknikker.
Mine fritid bruges på akvariet, BMX (street/skateparks) underviser/lærer 5-6 unger i alderen 11-17 år, at køre bmx disse steder, det er super fedt :). Har meget stor interesse for musik og film.
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

Jeg går i folkeskole :)

I min fritid spiller jeg meget håndbold på talenthold så der går meeeget tid med det. Så styrketræner jeg også og går til brydning :)
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Folkeskole i 10. klasse og næste år regner med at snuppe et sabbat år.
Har spillet lidt vandpolo men blev sat på standby og er ikke rigtig kommet igang igen ellers hygger jeg mig bare og gamer lidt cs engang imellem XD
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5320 Agedrup
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

hva daniel skal vi så ikke lave en lan aften på et tidspunkt? :D jeg ved at silas og kennet også gamer en del :D
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af foxtrot »

PT. går jeg sygemeldt fordi jeg er blevet opereret i ryggen for en discospolaps her 10. januar ellers læser jeg til pilot hviket ikk gir så meget fritid pga. teorien og hvis det går godt så sku jeg gerne være helt færdig gennemført uddannelsen dec. 2008

derudover så har jeg jo mit akvarie og et nummer to er på vej som jeg selv bygger.
hvis det er vejr til det så fisker jeg en del med venner og kæresten

lige et par pics af skole flyene
Vedhæftede filer
denne er en 2 motors flyver med 2 stk. 260hk turbo mortore<br />denne flyver starter jeg med at operer i løbet af sommeren
denne er en 2 motors flyver med 2 stk. 260hk turbo mortore
denne flyver starter jeg med at operer i løbet af sommeren
OY-JAU.jpg (27.79 KiB) Vist 2236 gange
denne er en 200hk flyver<br />som er det næste jeg skal flyve
denne er en 200hk flyver
som er det næste jeg skal flyve
OY-CHO.jpg (13.32 KiB) Vist 2236 gange
denne er en 160hk flyver<br />skolen har 3 af disse hvoraf  jeg har opereret alle
denne er en 160hk flyver
skolen har 3 af disse hvoraf jeg har opereret alle
OY-BJW.jpg (37.23 KiB) Vist 2237 gange
denne er den første flyver jeg har fløjet bøde med og uden instruktør.<br />denne har en total effekt på vilde 110hk
denne er den første flyver jeg har fløjet bøde med og uden instruktør.
denne har en total effekt på vilde 110hk
OY-SUK.jpg (40.62 KiB) Vist 2237 gange
Senest rettet af foxtrot man 28. jan 2008 09:45, rettet i alt 3 gange.
HansR
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: København

Indlæg af HansR »

Jeg er lektor i Zoofysiologi ved Roskilde Universitet, hvor jeg forsker i vekselvarme dyrs fysiologiske og biokemiske tilpasninger til kulde og tørke, heriblandt antifryseproteiner hos fisk og insekter. Jeg underviser i zoologi, almen fysiologi, økofysiologi og biofysik.
Meget af min tid, også fritid, går med at beskæftige mig med biologi og anden naturvidenskab. Jeg er formand for tidskriftet Naturens Verdens Fond og så er der meget internationalt samarbejde, som tager en del tid. Desuden deltager jeg i ekspeditioner, som er ert tidskrævende.
I min fritid beskæftiger jeg mig med akvarierne, har anpart i en Grønlandskutter på 100 tons, sliber sten (især opaler) og laver smykker samt kører motorcykel. Desuden har jeg en lille dreng på 4, så en hel del tid går i den retning - lave ting med ham og hans or, arbejde på huset etc.

/Hans
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Jeg går på et Team Danmark gymnasie, falkonergårdens gymnasium.. Jeg er der pga. mit badminton, som der går en hel del tid med.. :)

Udover det interesserer jeg mig også for hjemmebiografer med kæmpe skærme.. Så det er den anden ting som mange af mine lommepenge går til.. :)
Anden

Saltvandspausen er startet
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg har spillet billard igenem flere år men holder pause efter 24 år.

Ellers har jeg dykket end del både som prof og sportsdykker men gør det kun når jeg er på ferie vandet er blevet for koldt her hjemme til den slags.
Jeg har fået interesse for foto og tager billeder lige PT.

Steen
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Går på Aurehøj gymnasium med matematik, fysik og kemi som linjefag. Ellers arbejder jeg en del og resten af tiden bliver brugt på at feste, hvilket nok er den største pengesluger for mit vedkommende.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Spiller lidt musik, dog ikke så meget som tidligere. Er trommeslager med næsten lige så stor hang til guitar.. Er lidt gearfreak, så får prøvet en masse forskellige instrumenter og tilbehør af.

Laver en del grafisk arbejde, mest til tryk (Annoncer etc.) vedligeholder også nogle hjemmesider og er ved at have lært php..

Så er der jo hunden, 3 katte, et hus med tilbehør og en kæreste der skal holdes vedlige.

Når jeg ikke holder fri, arbejder jeg hos Ribe Zoo Center, hvor jeg prøver på at styre saltvandsafdelingen og webshoppen med hård hånd :oops: .. sidstenævnte ekstra meget for tiden.
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Jeg læser biologi i Århus, det går der rigtig meget tid med. Ellers bruger jeg en del tid på mine dyr, jeg har mange forskellige og har tidligere lavet en tråd her med billeder af lidt af dem. Vi købte et ældre hus (1917) sidste år, det går der en del tid med også. Jeg arbejder derudover i Løveparken, Givskud Zoo, når de har åbent for publikum, man kommer jo ikke langt med en SU :)
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Indlæg af krebs36 »

Jeg er udlært Klejnsmed, og har haft eget lille firma, som jeg har måtte sælge, da jeg i et års tid nu, har gået sygemeldt med 2 discuspolaps i nakken, :( Går kun og afventer afklaring for min tilstand.

Udover min nye hobby, som begynder-saltvands-tosse (en interesse som jeg også har "smittet" min kone med...hehe), bygger jeg af og til modeller af 2 verdenskrig i skalaen 1:35., samt træskibe.
Er også blevet far til min første lille skønne dreng, som ses på mit profil billede. Han er nu 4½ mdr. Er faktisk lidt glad for at kunne deltage i min kones barsels periode, og være mere hos min søn mens han er baby.
Desuden holder jeg også af at slappe af med lystfiskeri sammen med konen eller en ven, i Øresund ved kyst, dog mest i sommerperioden. Har holdt pause nu hvor det er mørkt og koldt.
Kan også godt lide spil på nettet, f.eks. Komogvind.dk, Spigo.dk, og spiller også F.P.S krigsspil på min Xbox360 ind imellem, eller sammen med min pap-søn på 11 år.
Synes det er et fedt forum, og er glad for at der er sådan et sted, man kan gå hen og stille spørgsmål, når man er i tvivl om noget, og samtidig også kan dele viden med andre, og fedt at kunne
lære af andre, og takker for den hjælp folk yder til nybegyndere herinde. Keep it up!! :):)

MVH
Kim L
Senest rettet af krebs36 tirs 22. jan 2008 23:44, rettet i alt 1 gang.
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

IT slave, har spillet fodbold men pga lysken problemer stoppede jeg med, det for mange år siden. Har desuden i sin tid kørt en del cross country cykkel løb (mountain bike)... tiden går med at følge AaB fodbold, passe mine dyr (2 suger gliders, samt min vaskebjørn) Rode med computere, lave grafik, kode lidt, metal koncerter, har før rodet med at lave musik (forskelige former for extrem metal .. death,black,grindcore og sådan)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

jeg er lige pt. hjemme gående med min to årige datter og har været det siden hun blev født
,inden det arbejdet jeg i hjemmeplejen..
i min fritide læser jeg alt hvad der har med saltvandsakvarier at gøre..
jeg er fortiden også med i reeflex team som lexicon oversætter...

andre interesser er også kunst og filosofi
Senest rettet af ole kekkonen ons 23. jan 2008 09:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af exzos »

Tisser du aldrig ole?
JonasM
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Indlæg af JonasM »

Jeg er ved at være færdig uddannet mekanikker, skal til svendeprøve første uge i febuar. Arbejder hos Mazda og suzuki, og har mit eget værksted i Farum.
Det er rart når ens job er en hobby :)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af ole kekkonen »

rettet..
Senest rettet af ole kekkonen ons 23. jan 2008 09:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
mestermc
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af mestermc »

Er lige blevet civil efter 11 år som spejder/infanterist, og går pt. bare og hygger mig, vil snart have et pædagogisk arbejde.

Styrketræner, flexer og spiller lidt World of Warcraft... FOR THE HORDE !
Nu med RSM130
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Er gulvlægger, har firma med den gamle.

Jeg kører også film i Palads biografen, hvor jeg har været siden jeg fyldte 15. Det er dog mest til Premiere og særforrestillinger jeg er der, har kun hveranden Fredag aften fast.

Jeg spiller Dart og Softball begge på Divisions hold og er samtidig holdkaptajn for U17 drengene i Gsk Softball, hvor min ældste søn spiller. (lillebror spiller på U14 holdet)
Dart har jeg spillet i 25 år, hvoraf de 8-9 år har været i 1 division.
Men så kom konen og ungerne, så det er trappet ned til hyggestadiet.
Men den gamle kan stadig kaste søm og drikke øl. :mrgreen:

Iøvrigt er jeg ivrig dykker og skal på dykkerferie til Sharm i Egypten D14 Feb.
Liveaboard 18April i det sydlige Rødehav,
samt 17 dage til Borneo i Malaisya 31 Juli (det bliver stort) Orangutanger, Næseaber,Pygmæ næsehorn og elefanter, Hvalhajer, Havskilpader, osv osv. :KL
Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Indlæg af dan dj »

Jeg arbejder som Skibs montør /teknikker Dvs. jeg laver alt el og navigations udstyr.
Har også mit eget mobildiskotek.
Fritid: motorcykel, bartender og damer :K
430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

jeg ejer klovnfisken nu på 5 år, så fritiden er meget sparsom. men nåpr der er fritid og sommer på samme tid så spiller jeg meget golf med min famaile og gode venner. Så har jeg 2 dejlige drenge på 3 år og 5 md. som jeg hygger mig med, og konen naturligvis.
Ellers kan jeg rigtigt godt lide at tage på dykkerferier rundt om i verden, men efter undegrne kom er det ikke blevet til så meget, det kommer nok igen.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Jeg har sammen min kone et konsulentfirma, der arbejder med udliciteringsopgaver for kommuner. Jeg har 5 dejlige børn/unge på 2X14, 18, 20, 25. Ud over alle de timer jeg bruger på min akvariehobby, samt at være i admingruppen her, så er min store lidenskab surbundsplanter, dvs rhododendron og hvad deraf følger. Specielt en plantegruppe, som hedder trillium, som jeg også formerer. Det tager 6 år at lave en ny krydsning, så jeg er generelt en "tolle" mand.
Jeg er uddannet lærer, tog en edbuddannelse, tog en lederuddannelse og en konsulentuddannelse. For sjov tog jog også en uddannelse i humanistisk datalogi, dengang internet/forum var noget meget mystisk og ikke eksisterende. Min eksamensopgave hed" Taber vi Grundtvig og det levende ord, når vi får internet" Tjaa der er godt nok løbet meget vand i åen siden 1997.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg går ude på Handelshøjskolen i Århus, hvor jeg startede med at læse Engelsk og Europæiske Studier september sidste år. Så der er lige et par år endnu inden jeg (forhåbentlig) kan tage titlen som bachelor :)

Ud over det arbejder jeg lidt ved Mascot (arbejdstøj) og dyrker alt det sport jeg kan komme i nærheden af.
Tidligere spillede jeg håndbold og fodbold, men nu er det fodbold og amerikansk fodbold - håndbolden kunne der ikke også blive tid til mere.
En gang imellem skal der også spilles lidt, og så står det på Guitar Hero eller Madden på PS2.

Når det bliver kedeligt sommervejr i Danmark elsker jeg at rejse. Det er lidt blandet om det skal være storbyferier eller solferier.
Har været i Egypten sammen med min kæreste, hvor vi var ude og snorkle. Det var det fedeste, så på et tidspunkt vil jeg meget gerne have dykkercertificat.

Der ud over bruger jeg vist mest tid på at være sammen med min kæreste, og så sidde og glo på saltvandsforum.dk :D
Senest rettet af christiantt tirs 22. jan 2008 23:56, rettet i alt 1 gang.
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

arbejder i shipping, en del af min tid går med mit arbejde. Derudover så tosser jeg rundt på min motorcykel når vejret og tiden er til det. Bruger også en del tid på min speedbåd (en Chris Craft) som er under hovedrestaurering. Så har jeg min kone som også tager lidt tid og en hund som jeg også bruger meget tid på.
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hmm... er udviklingschef i et software firma der laver systemer til banker og rederier og ellers bliver tiden brugt på at spille bas-basun i DR's amatør bigband samt at dirigere et FDF orkester. Jeg er også aktiv RoboCup deltager med robotten Crazy Ivan og bruger desuden alt for meget tid på at tage billeder.

Men i første række kommer min dejlige familie ;)
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg er til daglig udvikler i danmarks største dagligvare koncern, men har kun været her lidt over 3 måneder efter at have afsluttet 7 års uddannelse. Fritiden går pt med at ordne akvarie, læse herinde og slappe af.
/martin
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af ole kekkonen »

beklager mit useriøse indlæg igår,jeg har opdateret mit indlægg på side 1. for dem der er interreseret...
jeg synes det er spænnende at se lidt baggrund for os her inde :y

keep em comming..... :mrgreen:
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Er udlært lastbil mekker i 98 hos Mercedes men arbejder idag hos SST i københavns lufthavn hvor jeg tanker fly. Det stjæler en del tid.
Min sparsomme fritid renovere jeg hus. Købte i Maj sidste år et stort hus fra 72 der trænger til en kærlig hånd.
Derudover er der badminton 1-2 gange om ugen. For motion skal man jo have. Ellers ligger min kærlighed på foto.
Må jo heller ikke glemme min dejlige kæreste.
Men fritid. Næ det har jeg egentlig ikke noget af :D
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Sjawt at læse hvad andre bruger tiden på. Så her er mit bidrag..
På trods af mit Nick så laver jeg ikke en skid musik og kan ikke spille et eneste instrument :lol: - Nick'et stammer fra da jeg spillede MEGET online spil, var Bard i EverQuest helt fra beta'en tilbage i 97-98 eller deromkring.. Det nick har så hængt ved frem gennem tiden og har også brugt det i World of Warcraft - Har stadig account, men kan ikke huske hvornår jeg sidst var logget på...
Har spillet min del af computer, så det meste af min fritid bruger jeg på windsurfing og mountainbike. Nå ja udnytter kultur tilbud i kbh (fordrag, koncerter etc) og rejser self også når chancen byder sig ;-).
EDIT: Hov glemte helt at jeg også er en del af et lån en "xxx" projekt på nørrebro - Hvor unge kan booke en snak med en uddannet person om hvad ens arbejde består i og alt muligt andet.

Jeg vidste fra barnsben at jeg skulle arbejde med teknik - Det fandt mine forældre også ud af da jeg for 117 gang splittede noget mekanisk ad for at se hvordan det virkede.. Jeg tog 10 klasse, værkstedsskole - Som desværre er nedlagt, praktik 1 år hos jydsk telefon, adgangskursus til teknikum og blev så færdig som teknikum Ingeniør i foråret 97 - Sluttede med speciale i digital signal behandling. Har siden arbejdet med udvikling af analog og digital elektronik, digital signalbehandling, udvikling af programmer til både embedded processorer, linux og Windows maskiner (Windows still sucks the most!).

Mine hovedopgaver i dag er design og udvikling af embedded software for en mellemstor virksomhed i kbh området.. Derudover har jeg lidt konsulent arbejde til de grå weekender..

har også en dejlig kærste er helt fantastisk til at bære over med alle mine nørdede tendenser - Skyldtes måske vi ikke bor sammen 24/7, hehe..

Henrik
Senest rettet af Musiker ons 23. jan 2008 10:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Uddannet ingeniør. Teknisk chef i mindre softwarefirma.
Interesser indenfor astronomi, biler, pistol-skydning, matematik, elektronik, mine saltbaljer, kitesurfing. Har desuden spillet basun/tenorhorn og tenor-sax i hhv. brass- og big-bands gennem en del år men dette ligger stille i øjeblikket.
Jeg er gift med et ret godt stykke kvindfolk, som har skænket mig to unger - én af hvert køn.

I perioder privat-underviser jeg i matematik og fysik/kemi for børn og unge med et svært forhold til disse fag samt yder lektiehjælp i de samme fag til og med A-niveau. Jeg er træner/instruktør i den lokale skytteforening - også hovedsageligt børn og unge - og vi går i øjeblikket med overvejelser om at blive aflastningsfamilie for socialt belastede børn, da vi føler vi har meget at tilbyde dem.

Vi købte for to år siden et landsted fra 1850, som vi går og sætter i stand.

Fritid ?
Dét er der ikke så meget af. Jeg har overvejet at droppe jobbet for at få noget men det begrænser nok mulighederne for meget.

:lol:

/Kim
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"