Det eneste jeg nævner om særlige muligheder for køb af koraller i Tyskland, er da at, de har samme regler som her i DK.hlc skrev:mads-fisk skrev:sådan læste jeg dit indlæg på side 3 .hlc skrev:Hvor i alverden har du det fra, at det skulle forarge Klovnfisken?!?!? Det kan i hvert fald ikke være fra mig af!Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.
Har du fået afslag på import af maricultered hvor du har haft en eksporttilladelse? Hvis dette er tilfældet må du jo klage til ombudsmanden.
dettte er ikke rigtigt..
det er jo netop dette jeg skriver om som vist startede denne debat eller noget af den.
tyskland godkender de farm opdrættede koraller og kan impotere dem uden problemer,men du kan ikke impotere dem til DK, fordi SN ikke godkender at de kan opdrættes.
derfor skriver jeg tidliger i denne tråd at man burde hente sine koraller i tyskland ,og dette forage åbenbart klovnefisken.og dette er sq da lidt sjovt når jeg i denne tråd kan læse at mads selv har bobbelkoral !! ??
ved ikke om det er rigtigt at mads har en bobbelkoral men hvis han har er han sq da MEGET dobbetlmoralsk!!
henrik
men hvis jeg helt har misforstået dit indlæg beklager jeg da dette.
henrik
Hvordan du på nogen måde ud fra dette kan tolke, at Klovnfisken Dyrehandel forarges, hvis man henter en speciel koral i tyskland, fatter jeg simpelthen ikke!
Men jeg bliver åbenbart nødt til at gøre det helt klart: JEG forarges bestemt ikke nødvendigvis, fordi man henter et par specielle koraller i Tyskland. Hvordan resten af min arbejdsplads ser på det, kan jeg ikke kommentere på.