Koral medimport, S&N og meget mere....

Forum for generel snak omkring saltvand.
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af hlc »

Herzberg skrev:
AB skrev:Er der nogen der har fået bekræftet deres bestilling?

Jeg har sendt hlc 3 mails, i løbet af de sidste 5 dage, men han har ikke svaret på nogen endnu...
Det skal nok komme, sidst bekræftede han da sidste bestillingsdag var udløbet.
hej
de er modtaget ,,
her bare lidt meget travlt pt.
skulle også lige tale med politiet idag de kom på besøg i butikken da de havede fået at vide at der kom ulovlige koraller i butikken idag.- så til rette vedkommene der har meldt mig korallerne er IKKE ankommet du må melde mig igen senere hvis du/i mener jeg impotere ulovlige koraller!!
ps,de ulovlige koraller der sælges i DK kommer ikke ind via import fra asien de kommer fra tyske grossister....
mvh
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Og hvad havde de gjort hvis de var kommet, har politiet nu også forstand på koraller. :shock:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

gad vide om det er den samme der har anmeldt hlc som har anmeldt martins import?..
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Det er vel en konkurrent som prøver at skabe lidt mindre konkurrence?!
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

hej
jeg ved ikke om politiet har forstand på koraller,det er heller ikke min mening at impotere ulovlige koraller ,har bare ikke helt styr på hvilke der er "bandet" i EU.
derfor er der lister med koraller der er ulovlige ,men har efterhånden fået noget hjælp fra flere herinde.
mvh
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

det er fanme for meget !!! der er hele tiden en der har ondt i røven ... og jeg ved hvem ... har du interesse i det fortæller jeg dig gerne hvem du skal kigge efter HCL, samme idiot prøvede en masse andet med mig - det lykkedes dog heller ikke da tingene var/er iorden.
og ja... de kommer ind igemmen sverige eller tyskland de "ulovlige " koraller ,det kan de bare ikke kontrolere så det kan stoppe ...
det der kom ud af min sending med skov & natur er at de har beholdt det hele pånær 2 og den ene er nu død , så det er hvad IDIOTEN har opnået - men intet andet.. og at tro at vi der laver importer vil stoppe pga. lidt problemer er da idioti .. jeg vil bare importere endnu mere ... det er sådan jeg ser det ...men ial ialt .... rønnebærene er sure sagde ...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det her er sgu snart mere mærkeligt end en amerikansk soap opera!
Med mindre der er en politibetjent der ved noget om koraller, så er det kun skov og natur der n beslaglægge korallerne.
Jeg synes virkeligt at Henrik og Martin lige snakker sammen om mistænkelige personer. Problemmet er jo så bare at vedkommende måske så bare ændre nick, hvis det er en her fra.

Martin: Nu er det ved at være noget tid siden importen kom, og du har så vidt jeg kan forstå fået de fleste koraller udleveret igen, hvad var det for nogen og hvad var det for noget de beholdte??
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

carsten:nej... har intet fået udleveret... de har 2 de vil udlevere... 1 død og 1 (for dem) ukendt...
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Ok, skummelt.
Er der ellers noget nyt i sagen om de genbestilte ting ??
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Billund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7190 Billund
Geografisk sted: Danmark, Billund

Indlæg af Billund »

HLC kan vel kræve at få indsigt i anmeldelse - specielt når de tropper op som de gør uden form for berittigelse.
Dermed er gåden vel løst om det er en der har ondt i røven eller forhandler der ikke tåler konkurence.
Mvh. Jan

1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Man skulle næsten ofenliggøre navne på dem det er, hvis det så er en forhandler kan vi jo bare lade værer at handle der!

*Men man skal bare værer 200% sikker i sig sag inden men siger navnet.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Billund skrev:HLC kan vel kræve at få indsigt i anmeldelse - specielt når de tropper op som de gør uden form for berittigelse.
Dermed er gåden vel løst om det er en der har ondt i røven eller forhandler der ikke tåler konkurence.
Kan det ikke være S&N der har ringet til politiet? S&N har vel ikke en afdeling i Jylland.
En anmeldelse til S&N kan være anonym, så det er ikke sikkert der er noget at hente den vej.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Tror alså IKKE på at man kan anmelde anonymt !!!....det ville jo være det perfekte "værktøj" til at udrydde AL konkurrence.

Men det kan HLC eller Marty vel tale med de pågældende myndigheder hhv. S&N og Politiet.

Som jeg har sagt før lad os få "knaldet svinet med den ømme røv" :twisted:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

hehe, godt sagt Per.
Og tak for en god handel.
Nu skal jeg ikke forstyrre tråden mere med ligegyldig handel.
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Syns det er lidt voldsomt med antydningerne af selvtægt her?!?

Hvor mange gange er Marty og hlcs?s sendinger blevet gennemgået af S&N?
Hvor mange gange har i haft besøg i butikkerne?
At politi eller S&N kommer forbi en enkelt gang imellem pga af et tip kan jeg overhovedet ikke få ondt i røven over og kan vel ikke betegnes som chikane.

Hvis der dukker en importseddel op på nettet med ulovlige koraller, så er det da helt naturligt at S&N checker det ud når sendingen lander! Marty og andre der starter en import skulle efter min mening fjerne de åbenlyst ulovlige koraller fra listerne inden de lagde dem ud - Eller i det mindste være MEGET hurtige til at skrive at det var en fejl og at de koraller selvfølgelig ikke vil blive bestilt.
Hvsi nogen offentligt reklamerede med at de importerede næsehornsaskebægere eller kokain ville jeg sku også melde dem (hvis jeg turde!)..
At jeg ikke har anmeldt noget til s&n er dels fordi jeg ikke aner en brik om hvilke koraller der er lovlige og hvilke der ikke er og fordi jeg ikke har indtryk af at hverken Marty eller Hlc spekulere i at lave ulovligheder.

Efter den respons i tråden her kan det da også godt være at jeg ville tøve med og anmelde det hvis jeg opdagede en åbenlyst ulovlig import. Der er jo risiko for at man bliver lynchet bagefter åbenbart ;-)
Det lyder lidt som om man kan få klippet fingrene af hvis man sladre!

Mvh
Henrik
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Robcus »

Per A, jeg har hevet tråden frem i WWW, som vi talte om igår. :-D
Nu skal jeg nok lade være med at rode mere nonsence ind i denne tråd.
Eller ihvetfald prøve på det.
Niels C. Christensen

Billede
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

jeg mener ikke der er nogle der skal hænges ,brændes eller andet , og slet ikke hænges ud på nettet... jeg ved hvordan det er at blive svinet til på nettet - bla, her på siden,og tro mig det er ik ret sjovt.
jeg mener bare at jeg,hcl og hvem det nu end bliver i fremtiden ,har den fulde ret til at give igen af samme skuffe ... damn... i den her forretning er der nærmest mafia ligendene tilstande ,med det mener jeg at der er nogle der sidder på markedet og de vil gøre alt for at der ikke kommer nye sælgere til .. det mener jeg er lidt plat...måske det er fordi de er lidt utilfredse med at folk nu kan se hvad div. koraller og fisk KAN sælges til... jeg personligt mener at hvis forhandlerne satte prisen lidt ned ville alle de her "medimporter " stoppe meget hurtigt ,da så ikke var så interesant mere ..jeg mener ... jeg var selv i en butik den anden dag og DAMN... at de kan sælge varene til de priser - det fatter jeg ikke , så HCL ... vi kan sagtens gange vores priser med 2 UDEN problemer ..
det er noget skidt at ligge en liste ud med "ulovlige "koraller ja , men når man ikke ved precis hvilke der er "ulovlige" er det ikke nemt, så vil jeg mene at det er dumt af folk at bestille dem hvis de godt ved de er ulovlige ... men igen ...syntes det er plat at gøre hvad man kan for at lave lort i den for andre for at sælge et par koraller mere selv ...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Det som er problemmet er at de koraller kun er ulovlige i EU. Og grunden til det fortaber sig i det uvisse. Man kunne måske forstå forbudet hvis man havde sagt at at alle LPS koraller var forbudte fordi de vokser langsomt, men det har man jo ikke. Hvad er det der adskiller lige præcist Trachyphylia fra Scolymia rent vækstmæssigt??
Når man så samtidigt ved at de bliver opdrættet i store mængder i østen, virker det totalt idiotisk at alle andre steder i verden må de få dem, men ikke EU, og så alligevel kommer der mange af dem ind i EU.
Mange af dem der sidder i S&N er nok biologer, men nogen der aldrig har haft et par gummistøvler på, altså rene burokrater, der ikke ville kunne se forskel på en undulat og en hyacint ara.
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

har haft ringet til S&N idag,ang "opdrættede" koraller ..
gutten jeg snakkede med sage at dem vil de med 99% sikkerhed ikke godkende til import ,han sage at det kunne ikke lade sig gøre at lave dem !!!
jeg sage så til han at den største grossist i indonesien er kendt over hele globusen for at opdrætte dem ,svaret fra S&N :det kan ikke lade sig gøre færdig med den snak,
OBS tyskland godkender disse opdrættede koraller ,men ikke DK uha nej ...
og det er sq da besynderligt at visse koraller sendes til alle andre steder end EU.
og så er der en krølle mere mht import.
visse koraller kan kun impoteres fra indonesien ,selv om de også lever ved freks vietnam ,HVORFOR spørger jeg manden !! svar fra S&K = de har ikke nogen aftale med vietnam om import !!
jeg fatter det sq ikke helt...
og man kan ikke anmelde anonymt,vi har idag lagt sagen over til vores sagføre.når jeg får navnet .............................................og det gør jeg siger sagføren..............vente.....vente.....vente,
det jeg syntes er det værste er hvorfor fanden ringer vedkommene ikke til mig og siger : hvad har du gang i mester!! men nej lad mig ringe til politiet det må være en sag for anna pihl.
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

det virker som om det kommer an på hvem MAN er om man får sine cites eller ej ...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

En grund til at nogle koraller kan importeres fra nogen steder men ikke fra andre, kan jo skyldes at deres udbredelse ikke er så stor et sted som andre steder.

Dem fra S&N de skulle næsten tvinges til at tage til Indonesien og kigge på forholdene, frem for bare at sidde på deres flade på et kontor uden nogen fornemmelse for virkelighedens verden.

Bortset fra det,så er det jo lige ved at være lettere for jer at få tingene ind via Hamborg
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

hamborg er meget nemmere der er også flere og flere impotøre der afhenter der,og deres dyrlæge er ikke så emsig..
jeg gør det sq også på et tidspunkt ikke fordi jeg vil snyde men lovlige koraller kan der jo som bekendt også være meget bøvl med herhjemme.
det er der ikke i hamborg lufthavn.
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Også en anden ting turen derned er da billigere end til CPH, der er ikke lige 2x storebælts told. Og længden af turen er vel noget nær den samme
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Carsten skrev:burokrater, der ikke ville kunne se forskel på en undulat og en hyacint ara.
Den fortjener sku elefanten Carsten :ele:

Hvor er det dog rigtigt!
Hilsen Per
Følgende sælges:
Reeflife
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Geografisk sted: Nordborg
Kontakt:

Indlæg af Reeflife »

PRoblemet med Hamborg er så bare at S&N ikke udsteder Cits til andet CPH
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Ramses
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
20
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Ramses »

Hold da op. Hvad man ikke gør for at tjene penge...Ja er systemet herhjemme ikke godt nok, ja så skal det vel omgåes ved at tage til Hamburg el. andre steder hvor man har lettere adgang til tingene...

Det er jo rystende at høre på.. Jeg syntes sku, at hvis der er en som har anmeldt jer, at han fortjente en medalje..

At forsøge at få forskellige koraller til landet har jeg intet imod nogen prøver.. Men man må da overholde de regler der nu engang er lavet.. Bare fordi de man syntes de er besværlige, skal de vel stadig overholdes.

Der er jo nok en grund til man ikke bare lige kan ringe til Indonesien og sige. "send mig lige et par vidunder koraller", og så kommer de med posten dagen efter..

Selvfølgelig skal der være kontrol.

Jeg syntes jeg læser mange mærkværdige ting i denne tråd.

- Deres dyrelærer er ikke så emsig - Dvs. kontrollen er ikke så god og man får ting med man eller ikke ville få?

- En sag for Anna Phil? er vi nede på det niveau?

- Lad os få knaldet svinet med den ømme røv.... Hva sker der Per A. Har du tænkt dig at opsøge ham el. hvad?

Engang var der en forum ansvarlig som redigerede den slags "trusler" ..

Det korte og lange er vel, at der er nogle regler her i DK, og ja ,man kan være meget uenige med dem, men derfor skal de vel overholdes??? Eller skal vi bare selv tage til fx. Rødehavet el. andre steder og plukke fordi det er lige det man har lyst til.

Man må bare indse, at hvis man har tænkt sig at begynde selv at importere, må man være forberedt på den langsomlighed der nogen gange kan være, samt den kontrol der kan komme... Kan man ikke håndtere det, skulle man måske lade være..

Mvh
Thomas
Der nomalt er meget diplomatisk;)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

100% enig med Ramses - Det kan godt være man mener reglerne er åndsvage på mange punkter og at myndighederne er inkompetente, men jeg sætter nu pris på at vi IKKE selv kan vælge hvilke regler vi mener der giver mening (Well - JEG skulle selvfølgelig have lov til at vælge, men ikke i andre). Og en anmeldelse af importer hvor der kan bestilles ulovlige ting kan jeg heller ikke se noget som helst galt i.
Held og lykke med advokaten - Der må være mere i det end blot det at en har ringet til myndighederne og fortalt at der kom en ulovlig sending til din butik?!?

Mvh
Henrik
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

hør nu lige her ,
jeg skriver bare hvordan det forgår !!
og ja mange køre til hamborg fordi det er nemmere ,ikke fordi at de nødvendivis "snyder"men hvis de vil snyde er det nemmere igennem hamborg.hvor tror du at alle de ulovlige koraller der sælges "privat" bla her på forumet kommer fra ??
ang anna phil: jeg forstår bare ikke hvorfor folk ikke gør opmærksom på problemet før der ringes til politiet,(der var jo heller ikke noget at komme efter hverken hos mig eller ved marty efter hvad jeg har forstået) spild af resurser der kunne bruges til at fange lidt flere pusher istedet .
ang systemet,vi er med i EU !!! vi skulle ha samme regler som tyskland !!!det har vi ikke !! hvorfor ??
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Brugeravatar
mestermc
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af mestermc »

Nytteløs pladder alt det som forgår her...?

Der er en der har ondt i røven over i får nogle lækre koraller / fisk...

SO WHAT ?

Det er bare en skam (hvis det er rigtigt) at han politianmelder jer.. Men det er jo ham selv der skal leve med at ødelægge ting for andre, en sørglig type..
Nu med RSM130
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

ØØØØøøøøøø

Ramse og Musiker@ hvor er det lige der er nogen der taler om at importerer ulovlige koraller, uden om gældende lovgivning??????????????

Der er tale om en diskussion om et ÅNDSVAGT regelsæt...det er sku da ikke en smuglerforening :wink:

Og når man skriver "knaldet" kunne det så tænkes at det var i OVERFØRT betydning.....Come on lad nu være med at tage alting så bogstaveligt :(
der er vel heller ikke tale om at der er en gris (alså et dyr) der tales om?

Èn ting er da helt sikkert........et stikkersv.. bliver aldrig populær med mindre det drejer sig om en angivelse af en pædofil...men det syntes i måske?

Indtil videre har stikkeren jo kun spildt vores allesammens skattepenge ved at anmelde sendinger der ikke har været noget ulovligt ved....sikken en narhat..........men DET er slet ikke med i jeres pladderhumanistiske holdning omkring beskyttelse og retfærdigørelse af denne persons handlinger i denne sag! Men i er måske også blandt dem der betaler sin skat med et stort smil...og stemmer for yderligere forhøjelser?

Én ting er da sikkert! i er da åbenlyse eksempler på at regeringingens forsøg på at få danskere til at angive hinanden åbenbart er lykkedes......det er sku sørgeligt :(
Hilsen Per
Følgende sælges:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"