Det net du ser der ligner det som man kan få til at sætte ud over sprut flasker så de ikke går i stykker. Men bruger selv tagrende net og det virker rigtig godt
Jeg bruger selv tagrende net, men det er IKKE egnet hvis du får trådalgeproblemet, det er stortset umuligt at rengøre, og det stopper fuldstændigt til.
Boris skrev:Jeg bruger selv tagrende net, men det er IKKE egnet hvis du får trådalgeproblemet, det er stortset umuligt at rengøre, og det stopper fuldstændigt til.
Det gør de overløbskamme som man betaler 120 kr/15 cm også, så tagrendenettet er et glimrende alternativ
Nu er jeg ikke så dum at jeg har købt det kære Mathias, og om det lige præcis er den pris man giver for det kan jeg faktisk ikke huske, men overdrivelse fremmer forståelsen ved du jo nok.
Så det var såmænd bare for at understrege at det kan gøres billigere med tagrendenet end med en "rigtig" overløbskam.
Fordelen med tagrende net vs. overløbskam er at, som i mit tilfælde, hvis vandstanden er kritisk høj med overløbskam sænker man vandstanden 5-7mm med tagrende net. Det har jeg ihvertfald nydt godt af.
Nu er jeg ikke så dum at jeg har købt det kære Mathias, og om det lige præcis er den pris man giver for det kan jeg faktisk ikke huske, men overdrivelse fremmer forståelsen ved du jo nok.
Så det var såmænd bare for at understrege at det kan gøres billigere med tagrendenet end med en "rigtig" overløbskam.
det var godt Henrik, der gjorde du mig sku nervøs for så er det sku at ta overpris for et stykke plastik (men det er det jo allerede )
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brizz skrev:Fordelen med tagrende net vs. overløbskam er at, som i mit tilfælde, hvis vandstanden er kritisk høj med overløbskam sænker man vandstanden 5-7mm med tagrende net. Det har jeg ihvertfald nydt godt af.
Lige præcis !
Også hvis man har rigtigt stort flow gennem overløbet er det kanont !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]