charlie saltvand skrev: . . .jeg er sikker på at det er kompatibelt med andre fabrikater

, det blir sgu nok også lavet samme sted???
Jeg tror ikke pumperne er ens. Alene slangerne er der, i hvert fald så vidt jeg kan se, stor forskel på.
Jo langsommere en pumpe kører og jo tyndere slangen er, jo mere præcist doserer den.
Har man en pumpe hvor hastigheden kan justeres, kan man MÅSKE bare købe en mere præcis slange end den pumpen leveres med fra fabrikken, men det er jo ikke alle pumper man kan justere hastigheden på.
Core 5th kan dog justeres i hastighed og leveres også, så vidt jeg kan se (i al fald PRO udgaven) med 3 forskellige slanger for hhv. 10-60 ml/min, 50-14 mL/min og 60-110 mL/min.
Men der findes slanger til peristaltiske pumper med en masse forskellige inderdiametre. Lige fra højpræcisionsslanger med en inderdiameter på 0,13 mm som typisk giver 0,001 mL pr omgang og op til en 3,2 mm som giver næsten 2 mL pr omgang.
Mener også at GHL f.eks. er med 3 ruller (PS vist også), men kan også få doseringspumper med alt fra 1 rulle til 8 ruller