Hvor kan jeg købe nye pumpehoveder til doser?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Hvor kan jeg købe nye pumpehoveder til doser?

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Er der nogle af jer der har erfaring med at købe nye pumpehoveder til doser?

Jeg har en kore 5 Pro ( paciffic sun) doser. Hovederne + ruller er ved at være godt brugt. De har smidt MANGE liter væske i baljen efterhånden. så hvor kan man finde nye hoveder? De er "standard størrelse" så alle de andre fabrikater passer på den (ghl, kamoer, osv osv).

Og hvor køber i nye pumpehoved slanger?

På forhånd tak :W
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hvor kan jeg købe nye pumpehoveder til doser?

Indlæg af Jones »

http://www.ebay.com/itm/12V-5000RPM-Dos ... Swo4pYeXxt" onclick="window.open(this.href);return false;
o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

http://www.ebay.com/itm/colorful-dosing ... CSiyFhv9WQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du vil have sjove farver :D
o_O
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Takker Jones.

SELVFØLELIG Ebay.

Er der ikke nogle Dk levrendører ? Jeg vil gerne give lidt for at de hiver dem hjem osv. :-)
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Deepocean sælger doseringsmaskinen, så mon ikke han kan skaffe løse hoveder til dem.
Men prisen er nok noget anderledes end hvis du bestiller dem på Ebay
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Hvis du er sikker på de er kompatible med andre fabrikater, virker det til at f.eks. Grotechs er af god kvalitet. Det samme vil jeg tro gælder GHL. PS ved jeg ikke noget om, men nogle af de billige har i al fald ry for at være af ringe kvalitet (mere eller mindre upræcis dosering, kort levetid etc.)

Til Grotech behøver man ikke købe en hel pumpe, men kan købe f.eks. en ny rotor med ruller: http://www.grotech-aquarientechnik.de/i ... parts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Selvfølgelig kan du også købe disse dele via en af de danske butikker.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Tak for jeres svar alle mand.

Jeg har været og er stadig mega glad for min doser, den skrider ca 0,5 ml på 3 måneders drift. I den periode har den (pt) doseret 5,76 Liter væske, Det er helt fint i min optik. Da jeg er mega afhængig af at den køre stabilt og slange/hoved/ruller mm er slid dele vil jeg gerne skifte det ud og have reserve liggende :-) Jeg er også en af dem der skifter dæk på bilen.

Poul, jeg er sikker på at det er kompatibelt med andre fabrikater ;-), det blir sgu nok også lavet samme sted???

Tak for jeres erfaringer!
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Tror du ikke også det ville være en god idé at købe nye slanger med?
Noget af det som også påvirkes meget er netop slangerne. De masseres jo hver gang maskinen kører og bliver slidt indvendigt.
Når de slides bliver de ru indvendigt og det påvirker nøjagtigheden. Jeg ved at man på laboratorier skifter slanger ofte, da nøjagtigheden også her er vigtig.
Måske kan du oven i købet nøjes med at skifte slanger.
Jeg fravalgte dosseringsmaskine til min kalkreaktor, netop af den grund. Slangerne skulle skiftes hele tiden.
Jeg fandt forøvrigt et firma i Herlev, der sælger slanger, bla til laboratoriebrug. Her kunne jeg købe slanger i større mængder, så jeg ikke skulle købe dem hos producenten af dosseringsmaskinen. Det er langt billigere, for de tog ved for at klippe slangerne i mindre stykker. Jeg husker ikke navnet på firmaet, men det må være til at finde.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

charlie saltvand skrev: . . .jeg er sikker på at det er kompatibelt med andre fabrikater ;-), det blir sgu nok også lavet samme sted???
Jeg tror ikke pumperne er ens. Alene slangerne er der, i hvert fald så vidt jeg kan se, stor forskel på.
Jo langsommere en pumpe kører og jo tyndere slangen er, jo mere præcist doserer den.
Har man en pumpe hvor hastigheden kan justeres, kan man MÅSKE bare købe en mere præcis slange end den pumpen leveres med fra fabrikken, men det er jo ikke alle pumper man kan justere hastigheden på.

Core 5th kan dog justeres i hastighed og leveres også, så vidt jeg kan se (i al fald PRO udgaven) med 3 forskellige slanger for hhv. 10-60 ml/min, 50-14 mL/min og 60-110 mL/min.

Men der findes slanger til peristaltiske pumper med en masse forskellige inderdiametre. Lige fra højpræcisionsslanger med en inderdiameter på 0,13 mm som typisk giver 0,001 mL pr omgang og op til en 3,2 mm som giver næsten 2 mL pr omgang.

Mener også at GHL f.eks. er med 3 ruller (PS vist også), men kan også få doseringspumper med alt fra 1 rulle til 8 ruller
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Tak Erik.

Jeg har lige skiftet slanger :-)

Poul, yes yes til slangerne. Jeg har lige skiftet fra "medium" flow, til "fast flow" slangerne. Man kan så også, skifte hastigheden på motoromdrejningerne på kore maskinen, via software. Jeg skal have købt nogle nye slanger til medium og slow flow! Bum... imens må jeg tjekke kalibreringen ofte.

Tak for inputs!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"