Jeg købte et kasse med alt muligt blandet akvarie udstyr for noget tid siden . Der i var der en tds måler..
Jeg har aldrig brugt osmose anlæg men altid hanevand da jeg synes det andet har virket for besværligt .
Jeg måler kun nitrat og så de tre hellige og har altid kun gjort sådan ..
Jeg har haft to uheld her hen over sommeren . En grøn Bali slimer der blev brun og visnede og så en rød monipora plade ellers spiller mine koraller ret godt..
Havde længe kørt med 2 ml vodka om dagen da jeg har 9 fisk i mine 120 l med det resultat jeg kunne holde 0 i nitrat . Nogle a mine koraller blev brune og den Bali slimer døde næsten helt .
Jeg fik er råd af Peder Om at stoppe med at dosere vodka og mine koraller jeg havde problemer med . En grøn monti digitas fx er igen blevet grøn..
Jeg har lidt fint brun alger en gang i mellem på sandet men det er for det meste Hvidt ..
Jeg målte i dag med tds måler .. den siger 950 på displayet og så står der med småt x10
Har jeg så en tds på 9500?
Det lyder slemt

Og synes det virker vildt at de fleste koraller trives og vokser godt
Når jeg kan læse at andre har 0 eller der omkring i tds?
I får lige et billed selvom jeg har misholdt det en del på det sidste grundet at der står et nyt større akvarie under indkøring .
Overvejer lidt om man skulle prøve et osmose anlæg nu det står så sløjt til..
Hvad måler jeres hane vand på tds inden osmose?