Tds måling

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Tds måling

Indlæg af Mikas »

Hej
Jeg købte et kasse med alt muligt blandet akvarie udstyr for noget tid siden . Der i var der en tds måler..

Jeg har aldrig brugt osmose anlæg men altid hanevand da jeg synes det andet har virket for besværligt .
Jeg måler kun nitrat og så de tre hellige og har altid kun gjort sådan ..
Jeg har haft to uheld her hen over sommeren . En grøn Bali slimer der blev brun og visnede og så en rød monipora plade ellers spiller mine koraller ret godt..

Havde længe kørt med 2 ml vodka om dagen da jeg har 9 fisk i mine 120 l med det resultat jeg kunne holde 0 i nitrat . Nogle a mine koraller blev brune og den Bali slimer døde næsten helt .
Jeg fik er råd af Peder Om at stoppe med at dosere vodka og mine koraller jeg havde problemer med . En grøn monti digitas fx er igen blevet grøn..

Jeg har lidt fint brun alger en gang i mellem på sandet men det er for det meste Hvidt ..
Jeg målte i dag med tds måler .. den siger 950 på displayet og så står der med småt x10
Har jeg så en tds på 9500?
Det lyder slemt :D
Og synes det virker vildt at de fleste koraller trives og vokser godt
Når jeg kan læse at andre har 0 eller der omkring i tds?

I får lige et billed selvom jeg har misholdt det en del på det sidste grundet at der står et nyt større akvarie under indkøring .
Overvejer lidt om man skulle prøve et osmose anlæg nu det står så sløjt til..
Hvad måler jeres hane vand på tds inden osmose?
Vedhæftede filer
IMG_3921.JPG
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tds måling

Indlæg af charlie saltvand »

Hej. Tds måler måler ledningsevnen i vandet. Så den kan IKKE bruges til noget i saltvand. Den er KUN til at måle ferskvand med. Når der skrives en Tds på 0,00 så er det RO/osmose vand der måles på.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Tds måling

Indlæg af Mikas »

Hej Charlie :)
ah okay så forstår jeg lidt bedre , jeg synes også det virkede helt forkert :p
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"