Udvidelse akvarium
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2014
Udvidelse akvarium
Hej alle.
Tænker lidt på at udvide mit display akvarium!
Lige nu har jeg H35 L70 B35 med tilhørende sump på ca 60l
Ville det kunne lade sig gører at købe et størrer display akvarium og flytte sand og sten også levende over i det sådan nogenlunde med det samme? tænker sådan ca H45 L100 B35 så det ikke en voldsom udvidelse.
Eller vil det skulle indkøres på ny?
Ville det kunne lade sig gører at købe et størrer display akvarium og flytte sand og sten også levende over i det sådan nogenlunde med det samme? tænker sådan ca H45 L100 B35 så det ikke en voldsom udvidelse.
- Ondemand
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7570 Vemb
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro
Re: Udvidelse akvarium
Da jeg opgraderede fra mit fluval edge (23 liter + 50 liters sump) til RSM130, tog jeg 80% af mit gamle vand over i det nye, flyttede sten koraller og fisk. Fyldte så efter med nyt vand. Det gik fint og mistede ikke noget. Jeg fik en lille opblomstring af alger da der altid vil ligge noget inde i stenene som bliver frigivet. tilføjede dog også ca 8 kg ls fra et andet akvarie. Sandet ville jeg smide ud og få noget nyt da der er MEGET skidt nede i det
evt skal det skyldes meget grundigt, men så forsvinder det meste levende nok også der i.

Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Kun lidt af den gamle sand med over som podning af nyt sand og så flyt alt andet over men oversidderne på sten skal blive ved med at være oversidderne så går det rimelig nemt og du får kun minium at alger og andet men det er hurtig væk.
Ligegyldig hvad så skal du nok regne med opblomstring/ny indkøring. Der vil altid være en hvis indkøring når man skifter akvarie, eller laver en del om i akvariet.Handler82 skrev:Hej alle.
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Har prøvet næsten det samme
Det vil sige købe et akvarie med alt, hvor det skulle transporteres hver for sig(Fisk,sten,sand,vand osv). Selvom akvariet havde kørt i 2 år, så stenene var fylde af liv, og jeg var forsigtig da jeg kom hjem, kom jeg ikke uden om en mindre indkøring

Mvh Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jeg har flyttet et 23 liters til et 125liters uden problemer og et 35 liters til et 68liters og det igen til 160liter uden problemer og et 8liters til et 15liter med to kg extra sten og der kom lidt alger men ik meget og så sidst et 40liters til andet 40liters men der flyttet jeg DSB med og det var noget lort og koster stadig arb