Udvidelse akvarium

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Handler82
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2014

Udvidelse akvarium

Indlæg af Handler82 »

Hej alle.
Tænker lidt på at udvide mit display akvarium!
Lige nu har jeg H35 L70 B35 med tilhørende sump på ca 60l
Ville det kunne lade sig gører at købe et størrer display akvarium og flytte sand og sten også levende over i det sådan nogenlunde med det samme? tænker sådan ca H45 L100 B35 så det ikke en voldsom udvidelse.
Eller vil det skulle indkøres på ny?
Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Udvidelse akvarium

Indlæg af Ondemand »

Da jeg opgraderede fra mit fluval edge (23 liter + 50 liters sump) til RSM130, tog jeg 80% af mit gamle vand over i det nye, flyttede sten koraller og fisk. Fyldte så efter med nyt vand. Det gik fint og mistede ikke noget. Jeg fik en lille opblomstring af alger da der altid vil ligge noget inde i stenene som bliver frigivet. tilføjede dog også ca 8 kg ls fra et andet akvarie. Sandet ville jeg smide ud og få noget nyt da der er MEGET skidt nede i det :D evt skal det skyldes meget grundigt, men så forsvinder det meste levende nok også der i.
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Kun lidt af den gamle sand med over som podning af nyt sand og så flyt alt andet over men oversidderne på sten skal blive ved med at være oversidderne så går det rimelig nemt og du får kun minium at alger og andet men det er hurtig væk.
Billede
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Handler82 skrev:Hej alle.
Tænker lidt på at udvide mit display akvarium!
Lige nu har jeg H35 L70 B35 med tilhørende sump på ca 60l
Ville det kunne lade sig gører at købe et størrer display akvarium og flytte sand og sten også levende over i det sådan nogenlunde med det samme? tænker sådan ca H45 L100 B35 så det ikke en voldsom udvidelse.
Eller vil det skulle indkøres på ny?
Ligegyldig hvad så skal du nok regne med opblomstring/ny indkøring. Der vil altid være en hvis indkøring når man skifter akvarie, eller laver en del om i akvariet.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 4220 Korsør

Indlæg af thni »

Har prøvet næsten det samme :) Det vil sige købe et akvarie med alt, hvor det skulle transporteres hver for sig(Fisk,sten,sand,vand osv). Selvom akvariet havde kørt i 2 år, så stenene var fylde af liv, og jeg var forsigtig da jeg kom hjem, kom jeg ikke uden om en mindre indkøring
Mvh Thomas
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Jeg har flyttet et 23 liters til et 125liters uden problemer og et 35 liters til et 68liters og det igen til 160liter uden problemer og et 8liters til et 15liter med to kg extra sten og der kom lidt alger men ik meget og så sidst et 40liters til andet 40liters men der flyttet jeg DSB med og det var noget lort og koster stadig arb
Billede
Handler82
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Handler82 »

Lidt indkøring skal det forstået som jeg ikke kan putte koraler og fisk tilbage i et stykke tid?
Eller er det at det vil komme en masse alger?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"