Vel hjemme fra Klovnfiskens kø tilbud

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Vel hjemme fra Klovnfiskens kø tilbud

Indlæg af BS »

Mums en masse gode ting derinde. Fangsten stod på 4 sten koraller, 1 anemone, 1 gul kirurg og 2 klovnfisk :D
Kanon udsalg!
Senest rettet af BS søn 21. jan 2007 21:02, rettet i alt 1 gang.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Hvordan var det ellers? Var det til at komme til for mennesker og hvordan foregik det i praksis?
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Ja fortæl fortæl...
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg var der inde, og gik uden at komme ind i butiken. Køen var "kilometer" lang. De første stillede sig i kø omkring 1430 (jolle), og fik selvfølgeligt også det de kom efter.

Forstår dog ikke hvorfor det skal være så sent på aftenen. nu er det fra klokken 22-01, hvorfor kan det ikke være fra 20-23??
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Det lyder vildt, hvornår var du derinde Carsten og hvad med dig Brian?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Jeg var på arbejde inden, så jeg kunne først være der lidt over 2130, med det resultat at jeg fik nummer 83 i rækken. Det gad jeg ikke vente på, så min kammerat overtog nummeret, og fik hvad han kom efter.
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: græsted

Indlæg af DennisS »

Jeg fik nummer 67... Det var nu ikke fordi jeg skulle ha det helt vilde, men fik næsten det jeg kom efter...
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af BS »

Jeg kom kl 1715 da jeg skulle til foredrag. Fik nr 7 og gik til foredrag. Ganske godt synes jeg. Bagefter var der kø snak og spas og løjer. Jeg havde en ide om hvad jeg ville have men for filan det gik stærkt da de første 15 kom ind i butikken. Så jeg måtte bare fange til mig i koral øen efter hvad jeg nu synes var pænt. Så alt ialt er jeg ret godt tilfreds.
Nu har jeg fået sat alle mine indkøb i baljen og nåede lige at fange en lille rød krabbe i en koral inden jeg satte den i tanken. Den skal der lige tages et billede af så man måske kan få den identificeret. Men uanset hvad tror jeg den skal ud.
Vedhæftede filer
Er ret sikker på det er en Euphylia?
Er ret sikker på det er en Euphylia?
euphylia.jpg (86.98 KiB) Vist 4776 gange
Denne ved jeg ikke hvad er for en?
koral_1 (Small).jpg (88.48 KiB) Vist 4776 gange
koral_2 (Small).jpg (54.11 KiB) Vist 4776 gange
koral_3.jpg (89.28 KiB) Vist 4776 gange
Min anemone Quadricolor. Den bevæger lidt på sig. Tror ikke den kan lide min Tunze nano.
Min anemone Quadricolor. Den bevæger lidt på sig. Tror ikke den kan lide min Tunze nano.
quadricolor (Medium).jpg (86.3 KiB) Vist 4776 gange
Mvh Brian

Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Hej Brian.
Korallerne er
Stylophora
Tubinaria
Montipora
Euphyllia
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Nice
:wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af BS »

Takker Henrik.
Mvh Brian

Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Vi fik nr 69 og 70 i køen og fik købt 5 flotte koraller, 1 sten med grønne skiver på.

Der var mange mennesker, vi kom omkring kl 21:30 - vi stod i kø i lidt over 1½ time og selve købet var overstået på under 20 min.
Det var nu rigtigt hygget at stå i kø.

Det var ihvertfald noget af en oplevelse, men jeg er nu glad for at vi ikke tod derind fordi der var noget vi stod og manglede... vi havde jo intet pres på os.

Stemning var god men selvfølig også hektisk, der var dog mange til at betjene og det gik pænt stærkt - vi kom til lige med det samme.

Dagen kup var nok en stor (15x18) grøn hjernekoral som var én af de 5 koraller vi købte.

Jeg er meget i tvivl om artsnavnene og ligger billeder op af dem senere :-)

Fik fik snakket med en del men umiddelbart kunne jeg kun lige kende Carsten herfra.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Nu har jeg også lige været der inde og kom først KL 23:45 og de havde sgu ikke meget tilbage da jeg kom.

Men det er også lige meget jeg havde sat mig på den Titan 1500 køller og regnede bestemt ikke med at den ville være solgt og det var den heller ikke .. Det har jo lige været jul .. og vildt nedsat var den jo heller ikke når man kan købe den i tyskland til 6500 Kr + fragt.
Men jeg fik en god snak med Mads-Fisk og handlede med ham kanon flink fyr.
Mit køb blev så til en Titan 1500 og en kardinal reje samt en 2000L pumpe til køleren.

Jeg har lige sat køleren op og jeg syndes sgu den lamere lidt mere end et køleskab :-(( men den står i et skab så det gør ikke så meget .. den giver også noget varme fra sig og jeg håber ikke det gør det vilde at den står i samme rum som min sump. Rumet er ca 2Kvm ( IKKE SKABET UNDER AKVARIET )
Jeg har sat den til 25 G så nu må jeg se imorgen hvor varmt vandet så er før jeg fik sat den på var vandet konstant 27 G og jeg har kæmpet med og holde temperturen nede i sommers selv om jeg havde blæser på.

Steen.
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
21
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Jeg var også til køtilbud sammen med Flemming. Jeg var der omkring 16-tiden (nr. 4), og fik hvad jeg kom efter bla. en HGI-pærer til 50 kr. koraler, snegle og fisk (Navarchus, pallet og Chromis) samt et 54L-akvarie til 1 kr.

Jeg syntes det forløb supergodt i år, hvor vi blev lukket ind i mindre hold og der var rigeligt med ekspedienter. Serviceniveauet var ydert højt, med varm kaffe, slik, cola og endda varmeapperat til kø-folket. :D
Med venlig hilsen

Thomas
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

jeg landede her kl. 3.35 efter 720 km tur/retur. Havde HansK, Claus og ClausH med.... tak for selskab :-)
Fik en del med hjem:
15 koraller
3 narvachus
12 dispar
10 chromis
3 klovne
2 cylinderroser
en anemone
8 C. bicolor
2 læbefisk
1 filfisk
2 mandarinfisk
tror det var det hele
Nu står den på udpakning!!
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Ja så er det sengetid. alt er flot og trives, selvom man skal bruge lup for at se de 3 røde skiveannemoner på stenen. Stor tak til mortensen for indkøb og transport af mine ting
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

Hva med størrelserne på korallerne? var det primært fragmenst størrelse eller var der nogle gode størrelser imellem?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Brizz: Den lille krabbe håber jeg ikke du har taget livet af.
Den lever i korallerne, og er i modsætning til de flest andre krabber ikke skadedyr
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:
Jeg har lige sat køleren op og jeg syndes sgu den lamere lidt mere end et køleskab :-(( men den står i et skab så det gør ikke så meget .. den giver også noget varme fra sig og jeg håber ikke det gør det vilde at den står i samme rum som min sump. Rumet er ca 2Kvm ( IKKE SKABET UNDER AKVARIET )
Jeg har sat den til 25 G så nu må jeg se imorgen hvor varmt vandet så er før jeg fik sat den på var vandet konstant 27 G og jeg har kæmpet med og holde temperturen nede i sommers selv om jeg havde blæser på.

Steen.
Du kommer til at inde et andet sted at stille køleren.
Det er en ond cirkel der kommer igang når køleren står i samme rum som sumpen. Vandet er varmt, køleren starter og producerer mere varme, for at køle det vand ned som den selv er med til at varme op.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

lige en note til det med køleren: jeg har osse læst at køleren ikke larmer mere end et køleskab men det er altså noget værre hø at sige for den larmer mere end et normalt køleskab. som carsten skriver så ja køleren skal helst være i et andet rum. men det har jeg heller ikke mulighed for..... iøvrigt er det ikke smart at sætte den i et skab
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af DennisS »

Celia skrev:Vi fik nr 69 og 70 i køen og fik købt 5 flotte koraller, 1 sten med grønne skiver på.

Der var mange mennesker, vi kom omkring kl 21:30 - vi stod i kø i lidt over 1½ time og selve købet var overstået på under 20 min.

Det var ihvertfald noget af en oplevelse, men jeg er nu glad for at vi ikke tod derind fordi der var noget vi stod og manglede... vi havde jo intet pres på os.

Stemning var god men selvfølig også hektisk, der var dog mange til at betjene og det gik pænt stærkt - vi kom til lige med det samme.

Dagen kup var nok en stor (15x18) grøn hjernekoral som var én af de 5 koraller vi købte.

Fik fik snakket med en del men umiddelbart kunne jeg kun lige kende Carsten herfra.
Så må du næsten ha stået lige bag mig, jeg trak nr 67... Jeg sys nu heller ikke ventetiden var så slem... ;) Tillykke med de nye koraller
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af DennisS »

spdiving skrev:Nu har jeg også lige været der inde og kom først KL 23:45 og de havde sgu ikke meget tilbage da jeg kom.

Men det er også lige meget jeg havde sat mig på den Titan 1500 køller og regnede bestemt ikke med at den ville være solgt og det var den heller ikke .. Det har jo lige været jul .. og vildt nedsat var den jo heller ikke når man kan købe den i tyskland til 6500 Kr + fragt.
Men jeg fik en god snak med Mads-Fisk og handlede med ham kanon flink fyr.
Mit køb blev så til en Titan 1500 og en kardinal reje samt en 2000L pumpe til køleren.

Steen.

WHAT?? kardinal rejer? ej dem ledte jeg efter... Troede ikke de havde nogen....Det var da ærgeligt... Nå men tillykke med din... :)
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af BS »

Carsten skrev:Brizz: Den lille krabbe håber jeg ikke du har taget livet af.
Den lever i korallerne, og er i modsætning til de flest andre krabber ikke skadedyr
Ikke endnu nej. Men har det lidt ambivalent med at smide en krabbe i mit akvarie når man nu hører så meget om krabber. Den kan komme i sumpen til at starte med :D
Hvad lever den af?
Mvh Brian

Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

DennisS skrev:
Celia skrev:Vi fik nr 69 og 70 i køen og fik købt 5 flotte koraller, 1 sten med grønne skiver på.

Så må du næsten ha stået lige bag mig, jeg trak nr 67... Jeg sys nu heller ikke ventetiden var så slem... ;) Tillykke med de nye koraller
Ja det må vi have gjort (du må sikker have hørt mig kagle LOL - det er det jeg er bedst til) nej vente tiden var bestemt meget hyggelig :) vi fik snakket en masse og som andre har sagt så var der jo meget fin service med slik og cola.

Jeg ville ikke have været oplevelsen foruden. Korallerne ser i øvrigt meget fine ud her til morgen, vi føler ihvertfald at vi har gjort os et fint køb.

Jeg lægger billeder ind senere når lyset er helt tændt.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
DennisS
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af DennisS »

Det lyder super med billederne... Ja slik og cola, det var da en fin ide... Men da det kom, stod jeg helt forrest i køen, og sku "lukkes ind" så nåede ikke at smage på varene... ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Brizz skrev:
Carsten skrev:Brizz: Den lille krabbe håber jeg ikke du har taget livet af.
Ikke endnu nej. Men har det lidt ambivalent med at smide en krabbe i mit akvarie når man nu hører så meget om krabber. Den kan komme i sumpen til at starte med :D
Hvad lever den af?
Den lever af hvad den kan finde i korallen, og den passer på korallen at ikke andre dyr kommer der ind, f.eks nøgensnegle osv..
Hvis du smider den i sumpen, skal du nok ikke regne med at den overlever.
Det er helt almindeligt at der er små koralkrabber i korallerne når du køber dem.
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Jeg kom derind kl 21 , og fik nr 42 i køen - det var koldt men svært hyggeligt og jeg fik da bestemt det jeg kom efter - nemli´så :)

Det blev til 5 flotte stenkoraller, en sten med grønne skiveanemoner, et par dannebrogsrejer, et par klovnfisk og en velvoksen gul kirurg !

Masser af flinke folk, smil og en god omend en lidt hektisk stemning - især foran akvarierne - men hyggeligt var det og det hele var absolut ventetiden værd :TH
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

Ja super tur

Takker til Ronny for kørelejlighed og godt selskab,
DennisS fine ting, lige rigeligt med de pollypper det var jo bare lidt småting
vi skulle bytte

håber de røde skiver må vokse sig store og flotte :wink:
Claus H

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

kbh

Indlæg af røntved »

Her er lige lidt af det nye fra kbh. Som i kan se havde mit kamera ikke godt af en gang saltvand i Tyrkiet.
Vedhæftede filer
PICT0118 (Small).JPG
PICT0118 (Small).JPG (64.49 KiB) Vist 5158 gange
PICT0119 (Small).JPG
PICT0119 (Small).JPG (46.23 KiB) Vist 5158 gange
PICT0120 (Small).JPG
PICT0120 (Small).JPG (35.79 KiB) Vist 5158 gange
PICT0121 (Small).JPG
PICT0121 (Small).JPG (62.01 KiB) Vist 5158 gange
PICT0123 (Small).JPG
PICT0123 (Small).JPG (59.81 KiB) Vist 5158 gange
Brugeravatar