Kanon udsalg!
Du kommer til at inde et andet sted at stille køleren.spdiving skrev:
Jeg har lige sat køleren op og jeg syndes sgu den lamere lidt mere end et køleskab( men den står i et skab så det gør ikke så meget .. den giver også noget varme fra sig og jeg håber ikke det gør det vilde at den står i samme rum som min sump. Rumet er ca 2Kvm ( IKKE SKABET UNDER AKVARIET )
Jeg har sat den til 25 G så nu må jeg se imorgen hvor varmt vandet så er før jeg fik sat den på var vandet konstant 27 G og jeg har kæmpet med og holde temperturen nede i sommers selv om jeg havde blæser på.
Steen.
Så må du næsten ha stået lige bag mig, jeg trak nr 67... Jeg sys nu heller ikke ventetiden var så slem...Celia skrev:Vi fik nr 69 og 70 i køen og fik købt 5 flotte koraller, 1 sten med grønne skiver på.
Der var mange mennesker, vi kom omkring kl 21:30 - vi stod i kø i lidt over 1½ time og selve købet var overstået på under 20 min.
Det var nu rigtigt hygget at stå i kø.
Det var ihvertfald noget af en oplevelse, men jeg er nu glad for at vi ikke tod derind fordi der var noget vi stod og manglede... vi havde jo intet pres på os.
Stemning var god men selvfølig også hektisk, der var dog mange til at betjene og det gik pænt stærkt - vi kom til lige med det samme.
Dagen kup var nok en stor (15x18) grøn hjernekoral som var én af de 5 koraller vi købte.
Jeg er meget i tvivl om artsnavnene og ligger billeder op af dem senere
Fik fik snakket med en del men umiddelbart kunne jeg kun lige kende Carsten herfra.
spdiving skrev:Nu har jeg også lige været der inde og kom først KL 23:45 og de havde sgu ikke meget tilbage da jeg kom.
Men det er også lige meget jeg havde sat mig på den Titan 1500 køller og regnede bestemt ikke med at den ville være solgt og det var den heller ikke .. Det har jo lige været jul .. og vildt nedsat var den jo heller ikke når man kan købe den i tyskland til 6500 Kr + fragt.
Men jeg fik en god snak med Mads-Fisk og handlede med ham kanon flink fyr.
Mit køb blev så til en Titan 1500 og en kardinal reje samt en 2000L pumpe til køleren.
Jeg har lige sat køleren op og jeg syndes sgu den lamere lidt mere end et køleskab( men den står i et skab så det gør ikke så meget .. den giver også noget varme fra sig og jeg håber ikke det gør det vilde at den står i samme rum som min sump. Rumet er ca 2Kvm ( IKKE SKABET UNDER AKVARIET )
Jeg har sat den til 25 G så nu må jeg se imorgen hvor varmt vandet så er før jeg fik sat den på var vandet konstant 27 G og jeg har kæmpet med og holde temperturen nede i sommers selv om jeg havde blæser på.
Steen.
Ikke endnu nej. Men har det lidt ambivalent med at smide en krabbe i mit akvarie når man nu hører så meget om krabber. Den kan komme i sumpen til at starte medCarsten skrev:Brizz: Den lille krabbe håber jeg ikke du har taget livet af.
Den lever i korallerne, og er i modsætning til de flest andre krabber ikke skadedyr
Ja det må vi have gjort (du må sikker have hørt mig kagle LOL - det er det jeg er bedst til) nej vente tiden var bestemt meget hyggeligDennisS skrev:Så må du næsten ha stået lige bag mig, jeg trak nr 67... Jeg sys nu heller ikke ventetiden var så slem...Celia skrev:Vi fik nr 69 og 70 i køen og fik købt 5 flotte koraller, 1 sten med grønne skiver på.
Der var mange mennesker, vi kom omkring kl 21:30 - vi stod i kø i lidt over 1½ time og selve købet var overstået på under 20 min.
Det var nu rigtigt hygget at stå i kø.
Det var ihvertfald noget af en oplevelse, men jeg er nu glad for at vi ikke tod derind fordi der var noget vi stod og manglede... vi havde jo intet pres på os.
Stemning var god men selvfølig også hektisk, der var dog mange til at betjene og det gik pænt stærkt - vi kom til lige med det samme.
Dagen kup var nok en stor (15x18) grøn hjernekoral som var én af de 5 koraller vi købte.
Jeg er meget i tvivl om artsnavnene og ligger billeder op af dem senere
Fik fik snakket med en del men umiddelbart kunne jeg kun lige kende Carsten herfra.Tillykke med de nye koraller
Den lever af hvad den kan finde i korallen, og den passer på korallen at ikke andre dyr kommer der ind, f.eks nøgensnegle osv..Brizz skrev:Ikke endnu nej. Men har det lidt ambivalent med at smide en krabbe i mit akvarie når man nu hører så meget om krabber. Den kan komme i sumpen til at starte medCarsten skrev:Brizz: Den lille krabbe håber jeg ikke du har taget livet af.
Den lever i korallerne, og er i modsætning til de flest andre krabber ikke skadedyr
Hvad lever den af?