Det her er mit første indlæg, jeg har ikke engang saltvandsakvarie endnu. Men jeg vil gerne.
Jeg kunne vældig godt tænke mig et akudim/boyu akvarie (100% samme akvarie og indhold) på 58L
Med 2 klovnfisk, en søstjerne og lidt eremitkrebs og turbosnegle. Levende sten og helst sand i stedet for grus. Af teknik er der 2 pumper, blå og Hvidt lys, skummer, UV sterilizer varmelegeme, og Hvidts også noget filter noget tror jeg
Jg vil ikke have et større akvarie (jeg må ikke få lov af mine forældre og jeg når jeg bor hos dem bestemmer de) heller ikke et mindre akvarie kun med koraller osv. - kan der ikke være fisk i skal jeg ikke have det

Alle spørgsmålene kommer her:
1. Kan der godt være 2 klovnfisk deri?
2. Varmelegemet står til at bruge 100W - men nu ved jeg fra mit ferskvand at de 50W der ryger den aldrig op på, hvad ville et reelt bud være med hensyn til watt og timer tændt?
3. Er kH på 20 et problem? Det har hanevandet her nemlig
4. Kan jeg nøjes med månedligt vandskifte (lidt oftere i indkøringsperioden)
5. Hvor meget pasning og lignende kræver et saltvandsakvarie?
6. Hvor svært er det at have sammenlignet med et ferskvandsakvarie? (Det har jeg haft 2 år)
Det var vidst det, men det kan godt være der kommer flere spørgsmål senere. Og som sagt er jeg kun i overvejelsesfasen