Fik lige et par billeder af noget andet jeg ikke kan huske hvad er...? mener at have læst andre der har spurgt til sådan nogle fangearme ? men kan ikke lige finde de pågældende tråde...! men her er lidt flere billeder
Vedhæftede filer
Fangearme (2) (Medium).JPG (60.24 KiB) Vist 2372 gange
Fangearme (1) (Medium).JPG (58.93 KiB) Vist 2372 gange
Fangearme (Medium).JPG (61.1 KiB) Vist 2372 gange
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
De snegle skal BARE UD OG DET MED DET SAMME.
De gnaver i dine koraller. Har selv haft "fornøjelsen" af dem. De vokser meget hurtigt, når der er foder nok, og det ser du jo ud til at der er.
De der "fangarme" er nok søstjerner... jeg har selv en del af de små slangesøstjerner, hvor armene stikker ud fra huller i stenene... De gør ikke skade, så vidt jeg ved
Jeg ville nu ikke affærdige det med det samme. Jeg har ca 1 million af de små slangestjerner, og de findes i ganske mange farvevarianter.
så hvorfor ikke en med gullige markeringer
Det er sandsynligvis en Phyllodesmium sp. De kan godt finde på at gå på korallerne. JEg har også haft dem og de forsvandt af sig selv efter opstartsfasen.
Henrik_skb skrev:Det er sandsynligvis en Phyllodesmium sp. De kan godt finde på at gå på korallerne.
Citat Meerwasserlexikon:
Wir können wenig zu dem Tier für die Aquaristik beisteuern. Eines ist aber bei der Gattung Fadenschnecken sicher, sie ernähren sich oft von Weichkorallen.
Så den med at de kan finde på at gå i korallerne, er dagens underdrivelse.
nej det er jeg meget sikker på det ikk er, armene er mellem 2 og 10 cm lange og MEGET tynde allesammen ser ud til at sidde i ét hul og der er nok ca 10, ligeså snart du røre dem smutter de HURTIGT væk....!
har lige taget nogle nye billeder med et måske bedre kamera, men har self ikk fået stikket med så jeg kan lægge dem på min com :pat:
MVH
Mathias
STATUS:
ja dog ikk så stor, ved ikke om mine har spist af korallerne, men den ene sad i hvert falde konstant på mine pollype, den er nu fjernet den anden har jeg ikk set igen ....! ved ikke om de spiser af korallerne eller ikke, men er i hvert falde ikk villig til at ta chancen
MVH
Mathias
STATUS:
lille opdate, faldt lige tilfældigt over lidt info om dem. det er Berghia verrucicornis og de er meget effektive overfor Aiptasia faktisk så effektive at man i USA er begyndt at opdrætte dem med henblik på salg til akvarister
men hvis de er så har jeg nu ikk set meget til det tværimod
MVH
Mathias
STATUS:
Jeg ved godt at Bergia opdrættes fordi de spiser glasroser. Men jeg tror ikke at den du har fået fat i er den art. Mange af dem ser meget ens ud.
Mener heller ikke at Bergia er rødlig på ryggen
nej der har du no ret Carsten http://www.seaslugforum.net/factsheet.c ... bergverraq men den ene er os fjernet den anden har jeg ikk set noget til, og hvis det var sådan at de tog glasroser dem jeg havde, ville jeg muligvis ha bemærket en tilbage eller stilstand i bestanden..! hvilket ville være syn at sige
MVH
Mathias
STATUS: