Umiddelbart vil jeg sige du nok skal gøre skille væggene lidt lavere. Du skal have plads til overløbet + evt overfladevand i din sump.
Hvordan har du tænkt dig din retur i akvariet skal være? Ikke mindst. Hvor højt skal den løfte?
Jeg har en Oceanrunner 3400 til at løfte 1,2m og jeg kunne godt bruge lidt mere kraft.
ja ville nok også lave delerne noget mindre- har mine til at ca. være halvt så høje som hele akvariet.
Og hvis det er den samme skummer som jeg har (Luftdreven skummer) så får du et problem med højden af skummeren. Skummeren er nemlig omkring 52 cm høj.
Jeg er blevet nødt til at lave en ekstra kasse, til at have skummeren i, for at vandhøjden skulle komme op omkring det nederste af skummer koppen
Der kommer ikke til at være særligt meget i overløbet, da jeg bruger løsningen med hul i siden.
Løftehøjden bliver ca. 130 cm. Så duer pumpen måske ikke?
Jeg har måske mulighed for anden pumpe men ikke noget definitivt endnu
hvad skal jeg regne med er min. antal l/t?
Skal vandet stå helt oppe under skummerkoppen? (det bliver da svært!)
Hilsen Per Følgende sælges: diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Hvordan har du tænkt dig udstrømningen i dit akvarie skal være? Spraybar? Det jeg har lige nu er et 16mm pvc der går ned til bunden af akvariet. På det rør er der påsat 2 t-stykker hvor jeg har klemt noget 16mm pvc lidt fladt og bruger det som udstrømning. Der er ikke så meget knald på som jeg drømte om med en 3500L/T
Jeg har tænkt mig at bruge en 20 mm pvc, der ikke går ned i vandet men ender i en "amerikaner"(tror jeg de kaldte det hos akvarieudstyr) med netop en fladtrykt ende sat for enden af en række små kugleled som kan pege hvorhen det skal være. Som cirkulation i akvariet bruger jeg Marea Stream 4400 og 2 stk.Maxi-jet 1000.
Mht. skummer problemet, hvordan klare jeg den?
Hilsen Per Følgende sælges: diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
De der kugleled kan du spare dig hvis de er dyre. Kender ikke udtrykket amerikaner. Da jeg lavede mine fladtrykte pvc rør lavede jeg også en bøjning på dem. Så når de sidder i t-stykket kan jeg blot dreje dem så de peger i den retning man gerne vil have. Hvis du så får problemer med at få dem til at blive i t-stykkerne kan du lægge en klat pvc lim på det stykke der skal ind i t-stykket og lad det tøre. Det giver tilpas modstand til det bliver der.
Ok, men jeg tænkte at det kunne være smart at man hver dag når man skulle fodre kunne ændre lidt på det så den smed vandet retur forskellige steder.
Men hvad med mit skummer problem skal jeg købe ny (igen!)?