Hjælp til søsætning af brugt Red Sea Max

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Sunflowerbird
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
11
Postnummer: 4891 Toreby Lolland
Saltvand siden?: 2014

Hjælp til søsætning af brugt Red Sea Max

Indlæg af Sunflowerbird »

Hej alle saltvandsfans
Jeg har købt et brugt Red Sea Max 250 l. som kommer hjem på søndag og er vildt spændt :f3: . Men jeg er totalt nybegynder og selv om jeg har læst som en gal, er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg skal gå frem. Der følger to klovnfisk og en Hugofisk med og ca. 60-70 l. vand fra akvariet. Jeg kan så forstå, at jeg skal røre salt op i ferskvand og smide i akvariet (efter at have målt saltindholdet selvfølgelig) og derefter lade vand dryppe fra akvariet over i en spand til fiskene, som så kan sættes ud i akvariet). Er det den rigtige fremgangsmåde? Jeg har læst mig til at vandet bør være osmosevand, men sælger forsikrer mig om at jeg bare kan bruge ferskvand. Er I enige? Hvilket osmoseapparat bør jeg købe, i så tilfælde? Og så til mit næste spørgsmål (som måske hænger sammen ferskvandet): da jeg så på akvariet, var der flere rødbrune pletter, alger går jeg ud fra, på bagsiden, på sandet og på de levende sten. Er det ikke nogen, jeg skal forsøge at komme til livs? Hvis ja, hvordan? Næste spørgsmål: Jeg er bekymret for hvordan jeg skal holde temperaturen konstant, da vi opvarmer vores hus med brændefyr, har nogen af jer et bud?

Hvis nogen her bor i nærheden af Nykøbing F., så vil jeg meget gerne betale vedkommende for at komme og hjælpe mig igang med denne spændende sport.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hjælp til søsætning af brugt Red Sea Max

Indlæg af Bokelund »

Hej,