1000 forskellige slags!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

1000 forskellige slags!

Indlæg af Bokelund »

Hej alle,

Jeg skal have købt noget salt og der er jo nok at vælge i mellem! :) Jeg har læst nogle andre tråde om hvad i bruger og sådan.
Der er jo kæmpe forskel på pris, er der også forskel på kvalitet spørger jeg så om?

Har kvalitet og pris en sammenhæng, jeg har kigget på denne her?

http://www.decocean.dk/shop/p/2006" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 1000 forskellige slags!

Indlæg af bima »

Køb du den bare.
Den er ganske udemærket til pengene
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Kan du roligt købe - det var det bedste salt jeg prøvede - nemt at opløse og fine værdier
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af toni »

Vi bruger dette salt og er yderst tilfreds med det :-)

Vi har testet andre som Dejong, Red Sea, Tropic Marin og synes ikke det er mærkbar forskel end andet end prisen og at Blue opløses sindsygt hurtigt i vandet. Vores værdier er stabile og koraller gror som ukrudt.
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

Jeg gider ikke klikke på dit link. Da jeg afligevel kan svare både korrekt og kort.
Køb det billigste salt du kan finde.
Dyrt salt er lige så godt som det billigste.
Der er ingen salt hvor man ikke kan finde fejl i deres opgivelser om hvad de lover af værdier.
Så bland dit salt ved vandskifte og tilsæt efter behov. Og brug samme salt selv om det har ringe værdier så får du et stabilt akvarie med faste værdier som er meget mere vigtigt end pisse dyrt salt.
Men lyster du dyrt salt kan du købe det igennem mig :-)
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Ja udemærket , i forhold til pris. :GO
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af Bokelund »

Jamen så tror jeg, at jeg tager i silvan i morgen og køber noget vejsalt ;) haha
Det bare kanon fedt, at folk er så flinke til at hjælpe hinanden.
Jeg tror jeg prøver den billige så. Men vil da meget gerne hører mere, hvis folk har noget.

Men i forhold til pris, er der forskel eller hvad? Altså jeg ved godt at der selvfølgelig er forskel på forskellige produkter.
Men en mærkbar forskel?
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

Der er også forskel på transport midler. Vil du køre i luksus bil så koster det pr km.
Men vil du cykle istedet så er det langt billigere og du kommer de 500 m frem lige meget hvad du vælger.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af Bokelund »

haha det var da godt nok et meget meget specielt eksempel... :)
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Indlæg af kodyl »

Tvivler på de fleste der kommenterede i denne her tråd rent faktisk har kigget ordenligt efter på det link du gav. Du linker til fiskesalt der ikke har nogen former for buffede værdier.

Er det rent fiskeakvarie du har? eller rev akvarie med blandet koraller og fisk?

Hvis det er rent fiske akvarie, så bare køb det du selv linker til. Er det derimod blandet koraller og fisk, så skal du jo helst holde nogle værdier rimelig stabilt. Der vil rent fiskesalt ikke være det bedste bare at putte i baljen uden først at buffe det op. Kig i stedet for på det her. Og så prøv eventuelt at lave målinger på det nyblandede salt og sørg for det er nogenlunde ens, med hensyn til værdier, med det vand du allerede har i dit akvarie.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

kodyl skrev:Tvivler på de fleste der kommenterede i denne her tråd rent faktisk har kigget ordenligt efter på det link du gav. Du linker til fiskesalt der ikke har nogen former for buffede værdier.

Er det rent fiskeakvarie du har? eller rev akvarie med blandet koraller og fisk?

Hvis det er rent fiske akvarie, så bare køb det du selv linker til. Er det derimod blandet koraller og fisk, så skal du jo helst holde nogle værdier rimelig stabilt. Der vil rent fiskesalt ikke være det bedste bare at putte i baljen uden først at buffe det op. Kig i stedet for på det her. Og så prøv eventuelt at lave målinger på det nyblandede salt og sørg for det er nogenlunde ens, med hensyn til værdier, med det vand du allerede har i dit akvarie.
Nu skal det ikke udvikle sig til en diskussion, men selvom saltet ikke er mættet med de 3 ting, så er det stadig til stede, blot i et mere naturligt leje
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af Bokelund »

Selvfølgelig skal det ikke udvikle sig til en diskussion :)

Mit akvarie er slet ikke snartet op endnu og det var egentlig heller ikke fordi jeg bare SKULLE have det billigeste...jeg ville bare hører om der egentlig var den store forskel. Planen er at have fisk og koraller..
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af kodyl »

Carsten skrev:Nu skal det ikke udvikle sig til en diskussion, men selvom saltet ikke er mættet med de 3 ting, så er det stadig til stede, blot i et mere naturligt leje
Helt sikkert, men hvis han fx. går efter de 420-460 ppm calcium, som de fleste vel sigter på at kører med i deres rev akvarier. Og så laver vandskifte med 350ppm calcium vand, så kommer der altså nogle pludselige udsving. Jeg har sådan set ikke noget imod det billigste, mener blot det er lidt halvdumt at spare 50kr for så at skulle stå og bruge tid og kræfter på at buffe meget op bagefter.

Bokelund skrev:Selvfølgelig skal det ikke udvikle sig til en diskussion :)

Mit akvarie er slet ikke snartet op endnu og det var egentlig heller ikke fordi jeg bare SKULLE have det billigeste...jeg ville bare hører om der egentlig var den store forskel. Planen er at have fisk og koraller..
Hvis det ikke er startet op endnu, så kunne du sagtens købe det fiskesalt og starte op med det... Senere hen kunne du så stille og roligt begynde at skifte til sps salt, når og hvis du begynder at tænke på vandværdier og stabilitet.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17

Indlæg af Bokelund »

Men drejer det sig kun om at spare 50 kr.- ?

har set nogle prokukter f. eks. Tropic marin der var temmelig dyrt, synes jeg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Hvorfor ikke tage den sps salt fra Blue treasure som Decocean sælger. Der burde det hele komme ind i et naturligt leje
http://www.decocean.dk/shop/p/2002" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
12

Indlæg af kodyl »

Bokelund skrev:Men drejer det sig kun om at spare 50 kr.- ?

har set nogle prokukter f. eks. Tropic marin der var temmelig dyrt, synes jeg.
De 50kr var en cirka pris forskel, jeg slyngede ud på blue treasure fiske salt og deres sps salt, hvis de havde haft en papkasse med samme kg i.... Jeg har personligt ikke prøvet tropic marin salt, men jeg har da prøvet 3 af de andre mærkevare salte. Og jeg kan hurtigt sige at der er ikke rigtig nogen forskel kvalitetsmæssigt på dem og blue treasure. Hvis noget så er blue treasure faktisk bedre da det har det med at blive opløst hurtigt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

sps salten koster 9,75 pr. kilo
fiskesalten står i 8,28 pr. kilo
Så jeg ville hellere tage den kasse med de 20 kilo i frem for den med 25 kilo.
Det skal være nogle seriøse store baljer før end at det er noget man kan mærke økonomisk
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"