Carsten skrev:Nu skal det ikke udvikle sig til en diskussion, men selvom saltet ikke er mættet med de 3 ting, så er det stadig til stede, blot i et mere naturligt leje
Helt sikkert, men hvis han fx. går efter de 420-460 ppm calcium, som de fleste vel sigter på at kører med i deres rev akvarier. Og så laver vandskifte med 350ppm calcium vand, så kommer der altså nogle pludselige udsving. Jeg har sådan set ikke noget imod det billigste, mener blot det er lidt halvdumt at spare 50kr for så at skulle stå og bruge tid og kræfter på at buffe meget op bagefter.
Bokelund skrev:Selvfølgelig skal det ikke udvikle sig til en diskussion
Mit akvarie er slet ikke snartet op endnu og det var egentlig heller ikke fordi jeg bare SKULLE have det billigeste...jeg ville bare hører om der egentlig var den store forskel. Planen er at have fisk og koraller..
Hvis det ikke er startet op endnu, så kunne du sagtens købe det fiskesalt og starte op med det... Senere hen kunne du så stille og roligt begynde at skifte til sps salt, når og hvis du begynder at tænke på vandværdier og stabilitet.