Nu er jeg ved at starte mit nye system op herhjemme, så jeg vil gerne være på forkant med de problemer jeg har haft med mine tidligere akvarier, nemlig PO4 problemer.
Jeg har haft så mange testsæt af forskellige mærker, og ingen af dem viser det samme og målingerne svinger fra gang til gang med samme test sæt (samt de er umådelig svære at aflæse korrekt i de utydelige farve skemaer.)
Nu har jeg forsøgt at bestille ROWA PO4 test sæt fra Carsten hos Decocean, denne her: http://www.decocean.dk/shop/p/1879" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det et test sæt som i kender og måske nogen kan dele erfaringer omkring?
Jeg er i søgen efter af opnår så høj præcision som muligt, da jeg gerne vil til bunds i de PO4 problemer, som jeg altid har haft.
Der har altid været lidt alger og jeg har altid kunne måle PO4 i vandet. Hvor meget aner jeg ikke og det er hvad der egentlig frustrere mig mest, at være uvidende om hvor omfattende problemet egentlig er.
Jeg har så samtidig bedt Carsten om at skaffe mig en PO4 reaktor hjem, så jeg kan starte op med rowaphos. Jeg kan læse at mange af jer har gode erfaringer med dette

Håber i vil dele lidt erfaring omkring jeres forhold til PO4 målinger med div. test sæt og hvad i bruger eller kan anbefale?
Mvh Peter