Jeg overvejer at købe enten alm. blå eller gul til mit 325 L. Vil det mindske aggressionerne hvis de vokser op sammen og har hieraki fra starten - eller er det bare ønsketænkning fra min side

Der har jeg så lige den modsatte oplevelse af de to fisk.nyberg skrev:Hej Niels
Hvis den, du kalder den almindelige blå kirurgfisk er den såkaldte blå kirurgfisk, Acanthurus coeruleus (http://www.fishbase.org/comnames/Common ... ctr=214976), skal du være varsom, hvis du ager at holde dem sammen med de gule, Zerasoma flavescens. Jeg har selv måtte opgive tanken efter at have læst, at Acanthurus coeruleus aldrig vil acceptere den gule, hvilket sikkert skyldes, at de blå selv er gule som ungdyr.
er det ikke hvad der kan forventes i så nystartet rev med alle de fisknielsk skrev:Ok, den med spejlet lyder meget fornuftig - i bedste kampfiskestil![]()
Ja stridigheder undgår jeg helt sikkert ikke, håber bare de ikke bliver for voldsomme når de forhåbentligt vokser op sammen....
Ellers bliver der nok en billig palet ( eller 2 ) til salg herinde, men så er forsøget da prøvet.
Var lige forbi Storcenter Nord og se lidt på tanken og deres kirurgflok ( bor 300 meter derfra ). De tager godtnok også nogle ture med hinanden!!
heldigvis lever den sidste paletkirurg stadig og ser ud til at trives.
Deres bundlag er næsten dækket af boblealger nu, akvariet fremstår virkeligt som et eksempel på hvordan man ikke skal starte op!!!
Meningsløst alle de kirurger, anthias osv. som indtil videre har ladet livet i den balje. Det eneste gode er de formentligt fattige lokale som har tjent lidt på at fange dem - resten er spild