pjat en kh på 6.5 og en ca på 500 er ikke et "
akvarie vælter" problem. Og er godt klar over at kh spiller ind i ph, men det er der mange ting der gør. Det letteste er at lave så der går en slange ud, så skummeren tager luft ude fra.
Jeg kan så oplyse dig om at mit
akvarie køre med en kh på 6 - 6.4, en mg på 1350 og en ca på 520.. Og jeg kan så oplyse dig om, det IKKE et problem! Der imod er det et problem når kh ikke er stabil, grunden til mange anbefaler en kh på 8, er at man har en buffer til begge sider, hvor imod med 6.5 at der ikke er langt ned til det fatale. Zeo folk anbefaler også en kh på 7 ca. Som sagt,
koraller kræver ikke snor lige parametere, det er ikke sådan at hvis din kh er 7.5 så har du et problem, de til vænner sig sine omgivelser, så længe de får stabilitet kan til tilvænne sig mange ting (inden for rimelighedens grænser)
og jeg anbefaler ham ikke, at ikke at skifte vand, jeg er bare enig med leif om at det bør gøres over flere omgange, hvis korallerne er blevet van til de værdier de har nu, kan det stresse dem yderlige.
at du kalder mine værdier for forkerte værdier, giver mig bare et indtryk af det eneste du ved, er hvad du har hørt fra carsten.. sorry
(kort sagt, det handler om stabilitet, typisk vil jeg skyde efter at få ca på 450, kh på 7 og en mg på 1300-1350, men at påstå
koraller ikke trives på andre værdier er tåbelig snak)