jeg har fået sat en tunze 9002 i mit rsm i. Jeg synes dog stadig ikke efter at den har været i bajlen over en måned at jeg har formodet at indstille den korrekt. Det skal lige siges at der er en flænge i tragten til skummerkoppen (jeg ved ikke lige hvad det stykke hedder, men flængen er et par cm stor og sidder helt der oppe i toppen af koppen hvor den spidser til, dog ser det ikke ud til at der kommer vand ud af flængen, håber i forstår

Når jeg forsøger at indstille så synes jeg enten at der slet ikke kommer noget op i koppen eller at det der kommer næsten ser rent ud. Hvad er det jeg gør forkert her?
jeg skifter vand 1-2 gange om måneden men kort tid efter jeg har skiftet vand kommer der en hinde på overfladen som jeg ikke synes at kunne komme af med. Jeg har de to standard cirkulations pumper rettet mod overfladen og jeg har en tunze 6025 til at blæse om bag stenopsætning. Har hørt af man skal undgå at der kommer en hinde på overfladen (er jeg helt galt på den her?), hvordan kan man undgå det?
akvariet har kørt halvandet år inden jeg fik det og jeg har nu haft det i ca. 3 måneder. I bajlen er der 2 klovnfisk, 2 eremit, lidt skiver og lidt hammerkoral, så det er vel heller ikke fordi akvariet er for hårdt belastet?
På forhånd tak

Daniel Hjerresen