Kender i den her?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Kender i den her?

Indlæg af Limatho »

Hey

Sad lige og overvejede hvilke små fisk man kunne fylde i baljen og faldt over den her;

http://dk.reeflex.net/tiere/398_Discord ... ingeri.htm

Hvordan er den mht temperament, adfærd etc. får ikk meget ud af den tyske forklaring
da jeg ikk er god til tysk, og på fishbase syntes jeg ikk info er for vild.

Håber der er nogle der kender den

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Kender i den her?

Indlæg af Stine »

Jeg har set den ude hos DecOcean. Købet den dog ikke. Den er super flot !
Den er også meget meget lille, ret sky og sjælden (læses : mega dyr)

Men helt bestemt lækker :wink:
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

Stine skrev:Jeg har set den ude hos DecOcean. Købet den dog ikke. Den er super flot !
Den er også meget meget lille, ret sky og sjælden (læses : mega dyr)

Men helt bestemt lækker :wink:

Hva har carsten haft den stående til?
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af spax »

Ville selv have den på et tidspungt, men blev frarådet det, fordi man ( ALDRIG ) så den. Læste om en som ikke havde set hans i 10 mdr. så det skal man da overveje :)
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Godehard Kopp: Jeg har denne Grundel dykning i Indonesien 2 gange, før jeg havde et kamera, men jeg kom ikke til at modtage. Diese Grundeln sind unglaublich scheu und vorsichtig. Disse kutling er utrolig genert og forsigtig. Es sind ja auch nur Winzlinge, ca. 3 cm groß. Der er også blot er små dværge, omkring 3 inches tall.

Nach meinen Beobachtungen leben sie nicht mit Knallkrebsen zusammen. Ifølge mine observationer, de ikke bor sammen med pop krabber. Außerdem kommt diese Art doch recht selten vor, somit ist mit einem Import wohl nicht zu rechnen. I øvrigt er denne type, men forekommer meget sjældent, derfor en import, skal du ikke forvente god. Eher als Zufall möglich. Snarere end held muligt. Es müßte aber ein Artenbecken sein, speziell für "zarte Geschöpfe". Men det ville være en art pulje, især for "sarte skabninger. In einem großen Korallenriffbecken würde man die Grundel wahrscheinlich am Tag des Einsetzens zum letzten Mal sehen und dann nie wieder!! I et stort koralrev tanke, ville vi sandsynligvis se kutling på dagen for debut for sidste gang og så aldrig igen!
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Tom Ekelund skrev:Godehard Kopp: Jeg har denne Grundel dykning i Indonesien 2 gange, før jeg havde et kamera, men jeg kom ikke til at modtage. Diese Grundeln sind unglaublich scheu und vorsichtig. Disse kutling er utrolig genert og forsigtig. Es sind ja auch nur Winzlinge, ca. 3 cm groß. Der er også blot er små dværge, omkring 3 inches tall.

Nach meinen Beobachtungen leben sie nicht mit Knallkrebsen zusammen. Ifølge mine observationer, de ikke bor sammen med pop krabber. Außerdem kommt diese Art doch recht selten vor, somit ist mit einem Import wohl nicht zu rechnen. I øvrigt er denne type, men forekommer meget sjældent, derfor en import, skal du ikke forvente god. Eher als Zufall möglich. Snarere end held muligt. Es müßte aber ein Artenbecken sein, speziell für "zarte Geschöpfe". Men det ville være en art pulje, især for "sarte skabninger. In einem großen Korallenriffbecken würde man die Grundel wahrscheinlich am Tag des Einsetzens zum letzten Mal sehen und dann nie wieder!! I et stort koralrev tanke, ville vi sandsynligvis se kutling på dagen for debut for sidste gang og så aldrig igen!
Hvis du skal oversætte noget, så lad være med at bruge google translate.
Hvormeget mere tror du spørgeren får ud af det du har skevet end dene originale tekst??
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Gjorde det kun for at hjælpe , så kan du jo svarer ham Carsten...............
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Godehard koppe: Jeg har denne kutling 2 gange foran mit kamera, på dykkerture i Indonesien, men optagelser har jeg ikke fået. Denne kutling er utroligt sky og forsigtig.
Den er jo også kun lille bitte, ca. 3 cm stor.

Efter mine iagtagelser lever den ikke sammen med pistolrejer. Derudover er den ret sjælden, og derfor skal man ikke regne med en import, snarere ved et tilfælde.
Den skal i et artsakvarie, specielt til sarte skabninger. I et koralrevsakvarie vil man sandsynligvis kun se den når den sættes i og aldrig mere.
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Geografisk sted: Bagsværd

Indlæg af Stine »

Pris ........ jeg husker det som omkring 600,- for 2½ cm fisk.
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

Carsten skrev:Godehard koppe: Jeg har denne kutling 2 gange foran mit kamera, på dykkerture i Indonesien, men optagelser har jeg ikke fået. Denne kutling er utroligt sky og forsigtig.
Den er jo også kun lille bitte, ca. 3 cm stor.

Efter mine iagtagelser lever den ikke sammen med pistolrejer. Derudover er den ret sjælden, og derfor skal man ikke regne med en import, snarere ved et tilfælde.
Den skal i et artsakvarie, specielt til sarte skabninger. I et koralrevsakvarie vil man sandsynligvis kun se den når den sættes i og aldrig mere.

lyder ikk som en fisk jeg vil bruge 500 kroner på, men tak for oversættelsen, carsten
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"