frost- el. tørfoder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions: 0
15
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

frost- el. tørfoder

Indlæg af soreng »

hej

Da jeg ny i denne verden, og har fået vidt forskellige, meldinger fra div. forhandler om hvad der er bedst.
den ene siger aldrig tørfoder,kun frostfoder.
den anden siger max frostfoder 2 gange om ugen.

Hvad siger i andre, hvad foder i med.

hilsen
Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Re: frost- el. tørfoder

Indlæg af Limatho »

Hej

Jeg blander meget, tørfoder, tang, og frost.

Formeget brug af frost kan give nitrat, hvis du ikk sortere "vandet" fra terningen.

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg blander det også. Som Limatho skriver kan frostfoder give nitrat i vandet, men der er også koraller som tager det næring som er i vandet, samme gør muslinger.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!

- Jeg giver begge dele, uden forud hensyn til No3... Det tager jeg mig af efter, det opstår kun efter! :wink:

Med almindelig i anførsels tegn, mener jeg akvarier som som ikke holder Nitrat reducerende filter. Eks: DSB, svovl filtre og des lige...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
16
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af stefan_sørensen »

William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!
helt enig.
nitrat kommer i vandet uanset hvilken kilde proteinerne er kommet fra, banan, salat, frost, tør, rejer osv. jo højere protein indholdet er i det mad som kommer i vandet, jo mere nitrat vil du ende op med i sidste ende.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
16

Indlæg af Limatho »

[quote="William Jr"]I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]

men der bliver vel alt andet lige tilført mere "unødigt" nitrat hvis man hælder væsken fra terningerne med i......selvom der som carsten siger er nogle der op tager næringen fra dette.
¨
thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Limatho skrev:
William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]

men der bliver vel alt andet lige tilført mere "unødigt" nitrat hvis man hælder væsken fra terningerne med i......selvom der som carsten siger er nogle der op tager næringen fra dette.
¨
thomas
- Ahh, ok...

Glemte dette hensyn at vandet kunne indeholde No3... Men det findes der jo råd for. Enkelt ved ikke at hælde dette med i akvariet, dog ikke et hensyn jeg har!

- Men du har ret... :GO
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
16

Indlæg af Limatho »

William Jr skrev:
Limatho skrev:
William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]

¨
thomas
- Ahh, ok...

Glemte dette hensyn at vandet kunne indeholde No3... Men det findes der jo råd for. Enkelt ved ikke at hælde dette med i akvariet, dog ikke et hensyn jeg har!

- Men du har ret... :GO
det var det jeg i mit første indlæg prøvede at gøre opmærksom på, men nu er vi på bølgelængde...... :T
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Jeg bruger frost ,tør og levende foder og har PT ikke nogen problemer, sku evt glemme at fodre en enkel el. 2 dage sker der ikke noget ved det...
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"