frost- el. tørfoder
-
- Grøn Chromis
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2009
frost- el. tørfoder
hej
Da jeg ny i denne verden, og har fået vidt forskellige, meldinger fra div. forhandler om hvad der er bedst.
den ene siger aldrig tørfoder,kun frostfoder.
den anden siger max frostfoder 2 gange om ugen.
Hvad siger i andre, hvad foder i med.
hilsen
Søren
Da jeg ny i denne verden, og har fået vidt forskellige, meldinger fra div. forhandler om hvad der er bedst.
den ene siger aldrig tørfoder,kun frostfoder.
den anden siger max frostfoder 2 gange om ugen.
Hvad siger i andre, hvad foder i med.
hilsen
Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
- Limatho
- Kejser fisk
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Re: frost- el. tørfoder
Hej
Jeg blander meget, tørfoder, tang, og frost.
Formeget brug af frost kan give nitrat, hvis du ikk sortere "vandet" fra terningen.
Thomas
Jeg blander meget, tørfoder, tang, og frost.
Formeget brug af frost kan give nitrat, hvis du ikk sortere "vandet" fra terningen.
Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg blander det også. Som Limatho skriver kan frostfoder give nitrat i vandet, men der er også koraller som tager det næring som er i vandet, samme gør muslinger.
- William Jr
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!
- Jeg giver begge dele, uden forud hensyn til No3... Det tager jeg mig af efter, det opstår kun efter!
Med almindelig i anførsels tegn, mener jeg akvarier som som ikke holder Nitrat reducerende filter. Eks: DSB, svovl filtre og des lige...
- Jeg giver begge dele, uden forud hensyn til No3... Det tager jeg mig af efter, det opstår kun efter!

Med almindelig i anførsels tegn, mener jeg akvarier som som ikke holder Nitrat reducerende filter. Eks: DSB, svovl filtre og des lige...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Rev haj
- 16
- Saltvand siden?: 2009
helt enig.William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!
nitrat kommer i vandet uanset hvilken kilde proteinerne er kommet fra, banan, salat, frost, tør, rejer osv. jo højere protein indholdet er i det mad som kommer i vandet, jo mere nitrat vil du ende op med i sidste ende.
- Limatho
- Kejser fisk
- 16
[quote="William Jr"]I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]
men der bliver vel alt andet lige tilført mere "unødigt" nitrat hvis man hælder væsken fra terningerne med i......selvom der som carsten siger er nogle der op tager næringen fra dette.
¨
thomas
men der bliver vel alt andet lige tilført mere "unødigt" nitrat hvis man hælder væsken fra terningerne med i......selvom der som carsten siger er nogle der op tager næringen fra dette.
¨
thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- William Jr
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Ahh, ok...Limatho skrev:William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]
¨
thomas
Glemte dette hensyn at vandet kunne indeholde No3... Men det findes der jo råd for. Enkelt ved ikke at hælde dette med i akvariet, dog ikke et hensyn jeg har!
- Men du har ret...

/Flemming,

- Limatho
- Kejser fisk
- 16
det var det jeg i mit første indlæg prøvede at gøre opmærksom på, men nu er vi på bølgelængde......William Jr skrev:- Ahh, ok...Limatho skrev:William Jr skrev:I "almindelige" akvarier er No3 altid slutprodukt, dette uanset om du giver tør foder el. frost!quote]
¨
thomas
Glemte dette hensyn at vandet kunne indeholde No3... Men det findes der jo råd for. Enkelt ved ikke at hælde dette med i akvariet, dog ikke et hensyn jeg har!
- Men du har ret...

- Tom Ekelund
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Jeg bruger frost ,tør og levende foder og har PT ikke nogen problemer, sku evt glemme at fodre en enkel el. 2 dage sker der ikke noget ved det...