Studieretningsprojekt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Flamos
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 7300 Jelling
Saltvand siden?: 2009

Studieretningsprojekt

Indlæg af Flamos »

Ærede saltvandsnørder! :K

Jeg står og skal til at skrive et studieretningsprojekt, hvor der skal indgå en blanding af kemi og biologi på A niveau. Jeg er lige begyndt på denne fede hobby, så jeg ser dette som en mulighed til at blive endnu klogere på saltvand. Men da jeg er nybegynder ved jeg ikke rigtig hvad man kunne skrive om i sådan et projekt, er der nogle der har nogle ideer til det?
Jeg har selv overvejet lidt om korallers optagelse af næringsstoffer..
Gode råd modtages gerne :y
Første saltvandsakvarie startet d. 25/5-2009:
450 liters akvarie med buet front, 80 liters sump, 110 kg ls
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 58#p273158
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Studieretningsprojekt

Indlæg af Gzus.dk »

Biologisk filtrering i form af alger, samt hvilken indvirkning det har på akvariet i helhed :)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Da det ikke skal være et forskningsprojekt :D Så synes jeg selv du er kommet med et rigtigt godt bud. Der findes gode bøger og specialer som er frit tilgængelige på biblioteket. :GO

Symbiose forholdet mellem korallen og zooanthellerne. Det skulle du nok kunne skrive en projekt om, er det stx eller htx?
Brugeravatar
Flamos
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af Flamos »

Det er HTX, så det må gerne være lidt ekstra nørdet :P
Hvis der er nogen som har nogle ideer til bøger eller links til nogle gode hjemmesider er de også meget velkomne. Som sagt er jeg rimelig ny så jeg har ikke særlig meget kendskab til hvad man kan skrive om, så bare byd ind :biggrin: