Fotoundervisning

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Fotoundervisning

Indlæg af røntved »

Jeg er "kommet til" at købe et nikon D-300 med bla. en af-s nikkor 18-200 linse. :y Jeg har ikke en dyt forstand på foto, men kan da se at det har taget nogle fine billeder på sidste hundeudstilling. (alt står på auto :GO ) Nu har jeg jo set de billeder nogle af de fotonørder herinde tager, så jeg tænkte på om nogle ville lære fra sig og evt. lave en fotoaften hvor fototåber som mig kunne lære lidt. Nu har jeg i det mindste fundet ud af hvorfor det tog 5-10 billeder hver gang jeg trykkede på knappen :hehe: :hehe:
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fotoundervisning

Indlæg af ole kekkonen »

hej røntved tillykke..
regel 1
det er øjet der ser ikke kameraet!
regel 2
undgå zoom,gå heller nærmere motivet,ej heller aldrig fotografer motivet i centrum (det gyldne snit.ikke det hvide :biggrin: )
regel 3
hav altid masser af batterier parat
:Peace:
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Jeg har købt 3 batterier, men syntes ikke det er så hård til at bruge strøm.
Lige nu slås jeg med at få lcd-skærmen til at vise hvad jeg vil tage og ikke kun hvad jeg har taget.
ole. skrev:hej røntved tillykke..
regel 1
regel 2
undgå zoom,gå heller nærmere motivet,ej heller aldrig fotografer motivet i centrum (det gyldne snit.ikke det hvide :biggrin: )
regel 3

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

øh,ja det var da værre,har du ikke læst brugsforvirringen :panic:
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Jo da. Den der var med er kinesisk.... Jeg har hentet den på engelsk på nettet, men ikke fundet det endnu

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

[quote="røntved"]Jeg har købt 3 batterier, men syntes ikke det er så hård til at bruge strøm.
Lige nu slås jeg med at få lcd-skærmen til at vise hvad jeg vil tage og ikke kun hvad jeg har taget.

nikon D-300 har live wiev så det skal bare aktiveres i menuen, der er to indstillinger:
Håndholdt og stativ.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

røntved skrev:Lige nu slås jeg med at få lcd-skærmen til at vise hvad jeg vil tage og ikke kun hvad jeg har taget.
Det kan du ikke med alle spejlreflekskameraer ligesom med de små digitalkameraer :)

EDIT: Jeg havde ikke lige set Joekills indlæg :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

røntved skrev:Jeg er "kommet til" at købe et nikon D-300 med bla. en af-s nikkor 18-200 linse. :y Jeg har ikke en dyt forstand på foto, men kan da se at det har taget nogle fine billeder på sidste hundeudstilling. (alt står på auto :GO ) Nu har jeg jo set de billeder nogle af de fotonørder herinde tager, så jeg tænkte på om nogle ville lære fra sig og evt. lave en fotoaften hvor fototåber som mig kunne lære lidt. Nu har jeg i det mindste fundet ud af hvorfor det tog 5-10 billeder hver gang jeg trykkede på knappen :hehe: :hehe:
Kom du lige til at købe et kamera hvor huset bare koster 11000
:W :biggrin:
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Carsten skrev:
røntved skrev:Jeg er "kommet til" at købe et nikon D-300 med bla. en af-s nikkor 18-200 linse. :y Jeg har ikke en dyt forstand på foto, men kan da se at det har taget nogle fine billeder på sidste hundeudstilling. (alt står på auto :GO ) Nu har jeg jo set de billeder nogle af de fotonørder herinde tager, så jeg tænkte på om nogle ville lære fra sig og evt. lave en fotoaften hvor fototåber som mig kunne lære lidt. Nu har jeg i det mindste fundet ud af hvorfor det tog 5-10 billeder hver gang jeg trykkede på knappen :hehe: :hehe:
Kom du lige til at købe et kamera hvor huset bare koster 11000
:W :biggrin:
Ja, men det tager sku nogle gode billeder, jeg købte nogle linser, bla en nikon 18-200vr, en macro linse der hedderNIKKOR 60mm f/2.8G ED og nogle småting, så jeg fik lidt rabat :K . Jeg har i en del år gerne ville have et godt kamera, og nu skulle det være.

Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Selv med en god rabat, har det været en stor udskrivning. Kunne et billigere kamera hus ikke have gjort det?? F.eks et Nikon D5000??
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af joekill »

Total cool linse valg! Jeg syns røntved har købt det fede gear :-D
D5000 ér osse ganske ok, men er som en lada ved siden af D300.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

joekill skrev:Total cool linse valg! Jeg syns røntved har købt det fede gear :-D
D5000 ér osse ganske ok, men er som en lada ved siden af D300.
Ingen tvivl om det. Men at købe et kamera hus til 11000 kroner uden at have en fis viden om mulighederne i kameraet.
Svarer vel lidt til at købe en Ferrari blot til indkøbs turen.
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af MAKRRO »

11.000 kr!? Det er jo sindsygt! Men til den prisklasse vil jeg næsten mene man burde tage noget aftenskole i fotoundervisning for at få optimale billeder? Der er da ærgeligt ikke at bruge kameraets fulde potentiale...

noget a´la http://www.fotoskole.dk/intro_internet_kursus.htm
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Det er osse min mening at jeg vil lære det rigtigt. Men det kunne jo være hyggeligt at mødes med nogle af foto-nørderne herinde, og lære noget specielt om akvarie-foto. Så kunne man jo osse bytte nogle fragmenter, og kikke lidt akvarie :y :y

MAKRRO skrev:11.000 kr!? Det er jo sindsygt! Men til den prisklasse vil jeg næsten mene man burde tage noget aftenskole i fotoundervisning for at få optimale billeder? Der er da ærgeligt ikke at bruge kameraets fulde potentiale...

noget a´la http://www.fotoskole.dk/intro_internet_kursus.htm

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Udstyret skal sgu da være i orden ! D300 er et dejligt kamera, jeg ville nok have valgt Nikor 105VR makroobjektivet da det kan være svært at komme tæt nok på motiverne i et akvarie med en 60mm makro.
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af joekill »

Hougaard skrev:Udstyret skal sgu da være i orden ! D300 er et dejligt kamera, jeg ville nok have valgt Nikor 105VR makroobjektivet da det kan være svært at komme tæt nok på motiverne i et akvarie med en 60mm makro.
Helt enig, til akv foto er det godt at komme lidt væk fra ruden. Specielt hvis det er fisk man skal ta billeder af.
Tilgengæld kan 60mm ta' billeder i 1:1, det er jo også lidt blæret . :beer:
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af christiantt »

Jeg hiver lige op i denne tråd igen :)
Jeg skal have købt et objektiv til vores Canon 450D. Det skal være et teleobjektiv - men jeg ved ikke hvilket. Har i gode forslag?? Jeg køber det nok i USA, og budgettet må helst ikke ryge over 300-400$.

Er der samtidig nogle der kan nævne gode makroobjektiver til samme kamera. Hvis de har et godt tilbud på det der ovre, så kan det være at jeg skulle have sådan et med...
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg bruger dette objektiv Tamron SP AF 90mm, F2.8, Di MACRO 1:1 Kamera Det kan fås til både Nikor og Canon. Min købte jeg brugt til 2500 kr.

http://www.pricerunner.dk/pl/543-108452 ... ign-Priser

Eller skal det være Canon objektiver Canon EF 100mm, F2.8, Macro USM eller Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM for Canon.

http://www.pricerunner.dk/cl/543/Kamera ... p=1&sort=4

Jeg ser ingen forskæld om jeg bruger Tamron 90mm eller Canon 100mm de begge gør det fantastisk. Skal du selv en tur over til US og shoppe. Mange af mine objektiver er nemlig også købt der overe. Af teleobjektiv ved jeg ikke helt hvad der er bedst til den pris. jeg bruger min Canon 70-200 f/2.8L is men den er nok lige dyr nok.

Steen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af christiantt »

Ja, jeg skal selv der over. Så vil også høre sælger i butikken hvad han forslår. Det er bare rart at have lidt respons med "hjemmefra" :)
Tamron og Sigma har jeg hørt meget om. Men er det fordi de er forholdsvis billige, eller er det bare kvalitet til pengene?? For mig er det helt ligemeget hvilket mærke det er, bare det er godt :)
Jeg har tænkt mig at kigge her: http://www.17photo.com/home.php , men det kan jo sagtens ske at jeg finder billigere forhandlere der ovre.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Fed butik der har jeg købt min Canon 70-200 fik en rigtig god services der inde.

Andre gode butikker du også lige kan checke ud er dem her.

http://www.bhphotovideo.com/
http://www.jr.com/

Hvis du lige vil checke prisen eller butikken så er der denne side.

http://www.resellerratings.com/

Både Tamron og Sigma laver gode obejktiver hvis man vil spare lidt penge. Personligt køber jeg helst Canon objektiver hvis jeg kan komme til det. Grunden til at jeg valgte Tamron marco var at jeg fandt objektivet til 2500kr et ½ år gammelt og det havde fået rigtig gode anmeldser.

Steen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af christiantt »

De sælger da ellers lidt af hvert af elektronik ved de to butikker :)
Men mange tak for de gode links :GO
Brugeravatar
Kjaer
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: næstved

Indlæg af Kjaer »

røntved skrev:Jeg har købt 3 batterier, men syntes ikke det er så hård til at bruge strøm.
regel 1
regel 2
regel 3
Et D300 er et spejlrefleks - dvs. at billedet bliver taget, når spejlet vipper (det som giver klik-lyden, når du tager billedet. Af samme grund kan du ikke se billedet på skærmen før billedet er taget - den elektroniske billedsensor kan kun "se" motivet i det splitsekund spejlet er vippet.

Du bliver nødt til at vende dig til at bruge søgeren. Derudover er det et rigtig godt kamera du har købt, og kan kun anbefale dig at lege med indstillingerne og på den måde blive klogere på muligheder og begrænsninger.
Mvh Rasmus

125 l cube, 40 l sump
Brugeravatar
Kjaer
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15

Indlæg af Kjaer »

Hougaard skrev:Udstyret skal sgu da være i orden ! D300 er et dejligt kamera, jeg ville nok have valgt Nikor 105VR makroobjektivet da det kan være svært at komme tæt nok på motiverne i et akvarie med en 60mm makro.
Enig. Jeg bruger selv et Sigma 105 mm 1:1 makro. Det fungerer glimrende.
Mvh Rasmus

125 l cube, 40 l sump
Brugeravatar
Kjaer
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15

Indlæg af Kjaer »

christiantt skrev:Ja, jeg skal selv der over. Så vil også høre sælger i butikken hvad han forslår. Det er bare rart at have lidt respons med "hjemmefra" :)
Tamron og Sigma har jeg hørt meget om. Men er det fordi de er forholdsvis billige, eller er det bare kvalitet til pengene?? For mig er det helt ligemeget hvilket mærke det er, bare det er godt :)
Jeg har tænkt mig at kigge her: http://www.17photo.com/home.php , men det kan jo sagtens ske at jeg finder billigere forhandlere der ovre.
Grunden til, at man hører meget om Tamron og Sigma, er at begge laver kvalitetsobjektiver, som kun er marginalt dårligere end originalerne samtidig med at prisen ligger langt under Nikon og Canons egne. Jeg har selv flere Sigma-objektiver, som jeg er meget tilfreds med og har også haft et Tamron-objektiv, som heller ikke fejlede noget.
Mvh Rasmus

125 l cube, 40 l sump
Brugeravatar
Rean
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Kontakt:

Indlæg af Rean »

Jeg følger lige med i denne tråd da jeg gerne skulle modtage mit nye kamera på mandag :)
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 2750 Ballerup
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DanielXavier »

Kjaer skrev:
røntved skrev:Jeg har købt 3 batterier, men syntes ikke det er så hård til at bruge strøm.
regel 1
regel 2
regel 3
Et D300 er et spejlrefleks - dvs. at billedet bliver taget, når spejlet vipper (det som giver klik-lyden, når du tager billedet. Af samme grund kan du ikke se billedet på skærmen før billedet er taget - den elektroniske billedsensor kan kun "se" motivet i det splitsekund spejlet er vippet.

Du bliver nødt til at vende dig til at bruge søgeren. Derudover er det et rigtig godt kamera du har købt, og kan kun anbefale dig at lege med indstillingerne og på den måde blive klogere på muligheder og begrænsninger.
Det er ikke helt rigtigt kjaer.. Kameraet er garanteret med Live View, som en også skriver, og her kan du på forhånd se det, som søgeren ser, på skærmen. Det samme kan lade sig gi sig, på de nyere Canon.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Har alle ikke Live view ??? hehe

Skal man have top af popen kømer man Canons prof serie af objektiver. Bruger den selv.

Som altanertiv er Tamron og Sigma ok. Men når dem ikke til sokkeholderne.Skal man have prof serien koster de 10 kilo+ rigtig mange penge hvis man kun bruger det som amertør.

Steen
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø

Indlæg af Hyldager »

spdiving skrev:Har alle ikke Live view ??? hehe
Nope, det er kun de nyeste generationer. Mit nikon d200 har fx ikke. Men hvad gør det, man kigger jo igennem søgeren alligevel. ;)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Ja da .... Dte var også kun i sjov. Til dem der vil optage HD video. Der kan anbeflaes denne søger ZACUTO Z-FINDER 3X FORSTØRRELSE http://webshop.goecker.dk/web/guest/sho ... Fid%2F5985

Vil Man gå hele vejen er denne en god ide. http://webshop.goecker.dk/web/guest/sho ... cmd%3DOPEN

Vi har lige optaget en reklamefilm med dette sæt samt et Canon 7D og 16-35 f.2.8L

Steen
Besvar

Tilbage til "Billeder"