Skiftede omgående 50 liter vand og satte osmosen på overarbejde, planlægger nu at skifte 50 liter om dagen til Kh`en kommer i mere fornuftigt leje.
Venter nu blot på at tælle tabene op efterhånden som de viser sig. Vræææl !!
Næehh! Jeg overvejer nu ikke at stoppe på grund af lidt modgang...det skal nok komme op at køre igenHvam skrev:Trals...
men jeg kenner følsen og de tanker der kommer om at stoppe med saltvand må man kan se koraller dø uden at kunne gører noget! Heldigvis kommer lysten hurtigt igen
Da det var over en korter periode kan du værer heldig at der ikke sker den store koral død!
Men held og lykke
Tjaa!...det er næsten værre når fejlen skyldes egen (undskyldkenneth145 skrev:Sur R.. håber du slipper med skrækken. håber jeg også jeg selv gør i sidste uge doserede jeg ved en fejl. ( tog en forkert flaske) 60-65 ml vsv opløsning Istedet for Kh opløsning. Plejer at tilsætte 2,5 ml vsv så det var noget af enoverdosis. skiftede straks 80 liter vand. mine Caulastreaer har hængt med næbet men ser ud til at være i kraftig bedring.
Ja det løber sgu en koldt ned af ryggen i det sekund man opdager sin dumhed. Er nu stoppet med vsvleifkrarup skrev:Tjaa!...det er næsten værre når fejlen skyldes egen (undskyldkenneth145 skrev:Sur R.. håber du slipper med skrækken. håber jeg også jeg selv gør i sidste uge doserede jeg ved en fejl. ( tog en forkert flaske) 60-65 ml vsv opløsning Istedet for Kh opløsning. Plejer at tilsætte 2,5 ml vsv så det var noget af enoverdosis. skiftede straks 80 liter vand. mine Caulastreaer har hængt med næbet men ser ud til at være i kraftig bedring.) dumhed! Jeg kan jo så glæde mig over at jeg hører til den type som måler Kh mindst hver 2. dag....ellers kunne der have gået lang tid inden jeg fandt ud af at den var helt gal......nu kan jeg da i det mindste håbe på at noget bliver reddet.
Det er jo altid rart når man kan skyde skylden på maskinerne
ja! det er surt!Bruno skrev:Har oplevet noget tilsvarende, hos mig var det bare dunken med Mineralsalt, der blev tømt.
Jeg havde lige blandet nye dunke og et par dage efter kortsluttede den manuelle kontakt på pumpen, der doserede mineralsalt. Mens jeg var på arbejde tømte pumpen alle 5 liter over i akvariet. Det havde heldigvis ingen effekt, men det kunne lige så godt have været pumpen til KH eller Calcium.
Jeg kører Zeovit og kører derfor med lav Kh så der må ikke ske udsving især til den lave side. Faktisk svinger Kh ind i mellem i forhold til hvor godt korallerne vokser. Især når jeg har omrokeret, rodet og flyttet om på korallerne kan jeg se at der bagefter kommer en periode hvor korallerne vokser lidt langsommere og Kh derfor stiger.Stefan skrev:Uha! Det er sgu aldrig rart at læse sådan nogle historier! Håber virkelig ikke at du mister noget på uheldet...
En helt anden ting; Hvorfor måler du KH hver anden dag, hvis du kører med balling og doseringsmaskine? Så meget kan dit forbrug da ikke variere?
Fejlfunktion i Aquatronicacontrolleren.Olsen skrev:Hvad siger du årsagen til fejlen var?
Fint det bare ikke er mig som er en sånn målenørd her i verdenleifkrarup skrev:Jeg kører Zeovit og kører derfor med lav Kh så der må ikke ske udsving især til den lave side. Faktisk svinger Kh ind i mellem i forhold til hvor godt korallerne vokser. Især når jeg har omrokeret, rodet og flyttet om på korallerne kan jeg se at der bagefter kommer en periode hvor korallerne vokser lidt langsommere og Kh derfor stiger.Stefan skrev:Uha! Det er sgu aldrig rart at læse sådan nogle historier! Håber virkelig ikke at du mister noget på uheldet...
En helt anden ting; Hvorfor måler du KH hver anden dag, hvis du kører med balling og doseringsmaskine? Så meget kan dit forbrug da ikke variere?
Jeg kan også godt lide at lave denne måling for at have ro i sindet...stabil Kh er især vigtig med Zeo.
Tak! Knut selvom jeg ikke forstår: " max uflaks i uflaaksen"[/quote]Knut-Arne Berg skrev:[quote="leifkrarup"
Ja!..det har du formuleret helt rigtigt "PIS!"peder skrev:Pis Leif, og så lige kh'en den værste koraldræber af dem alle!!. Er selv en målefreak med kh, selvom jeg kører med kalkreaktor måler jeg kh tre gange om ugen, ellers sover jeg ikke ordentligt;-) tror dine LPS nok skal klare det, og vil håbe det bedste for dine SPS som jo er de mest truede af kh udsving, godt du opdagede det så hurtigt, pøj pøj herfra.