Pis - 4 dage efter mine to klovne kom i baljen skete det åbentbart uundgåelige. På ganske kort tid (et par timer max) begyndte begge klovne at svømme mod overflade (iltmangel ?), miste orienteringen, og være tydeligt forgiftet af et-eller-andet. Jeg har checket værdier grundigt i de 3 mdr. akvariet har kørt ind, og har intet bemærket.
Da jeg kom hjem i går aftes konstaterede kæresten allerede, at klovnene svømmede i overfladen og var lidt mærkelige. Jeg havde købt to pink hysterix fragmenter hos Daniel som jeg satte i akvariet, og et par timer efter var fiskene blevet meget syge. Jeg antyder ikke at der er noget galt med hverken fragmenterne eller dit vand Daniel - dit akvarie så meget sundt ud

Begge fisk kunne ikke "styre sig" og så ud som om, de var seriøst forgiftede. Jeg forsøgte med vandskifte (for at fortynde hvad der nu var årsagen), men uden held. Det endte med, at jeg tog begge fisk over i en 10L spand med nyt blandet saltvand, da bare 5 min mere i akvariet ville være enden for dem begge. Desværre klarede kun een af fiskene turen

Jeg står nu med en klovn i en spand (den har det efter omstændighederne fint) og mangler lidt råd mht. karantæne akvarie det næste stykke tid. Hvad er smartest at gøre ?? Jeg føler mig ret ansvarlig over for min sidste klovn

Hilsen,
Kaspar