Muligt du kan klare det med en Dremel med slige mini diamantsagblad på også,uden å skære glasset ud
Men.. du må have litt "feeling"med dette,da det er lett å komme bort i de andre glass med savbadet i hjørnene..
Brug vand i en slig sprayflaske(pumpekanne a-la slige en kan få købt diverse vaskemiddler i til husholdning,disse duger bra!)
Lim først en papirteipstrimmle med overlapp til begge sider der du vil skære,og strek opp med en penn der du vil skære.
Gi så ett lett snitt med dremelen langs stegen,og fjern teipen.
Da vises det ett godt snitt i glasset,og bearbeid så videre med dremelen,og gjerne begge sider
Jeg bruker fingrene til å styre snittet med(holder dremelen slig at jig bruger deler av hånden langs kanten på glasset til å styre med,og dette bliver lettere når du arbeider deg ned i glasset!,men vanskelig å beskrive helt nøyaktigt her
Du klarer lett å skære rett igjennom det 6mm glasset,av egen erfaring
Slib efter med fladsiden av savbadet i efterkant,og det blir veldigt bra faktiskt
Jeg selv har faktiskt skært både 10 og 12 mm glass regelmessigt med en slig,og skærer da gærne på begge sider,og når det er 2-3 mm igjen,så knekker jeg det,og efter slibing som vist over,så er jeg ganske fornøyd egentligt selv da ja..

(disse savbad koster her ca 80kroner for 6 eller 8 stk,og så må du selfølgeligt have en dremel eller lignende udenom da...kansje låne en?)