lave om på stenopsætningen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
vestergaard
Foxface
Foxface
Reactions: 0
17
Postnummer: 9560 Hadsund
Geografisk sted: Hadsund

lave om på stenopsætningen

Indlæg af vestergaard »

hejsa jeg går og overvejer lidt at lave om på min sten opsætning. men er der noget jeg bør være opmærksom på inden? altså kan der ske noget, akvariet har kørt ca 6måneder nu. hvad er den letteste måde når man "bygger om" har ca 70kg sten i et 325liter. tips og tricks til en spændende opstilling modtages gerne.

ps. fik grønt lys for huskøb idag så hvis jeg køber huset så håber jeg på en lille opgradering af størrelsen på akvariet min 800 liter. :wink: hehe ville lige dele min begejstring med nogen som bedre forstår mig end kæresten, hun er nemlig ikke super begrejstret for mere vand.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Re: lave om på stenopsætningen

Indlæg af BS »

Lyder da top fedt med huskøb! Var der selv for 1 år siden og er idag husejer. Men hvordan min opgradering gik...ja det kan der læses om andetsteds på forum'et!

Der er vel ikke så meget at være opmærksom på ud over at du stresser fiskene. Du rodder op i en masse snavs på bunden og på stenene. Men de skal nok overleve. Pas på du ikke får klemt nogen dyr mens du er igang.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Musiker
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

De gange jeg har flyttet om i akvariet har jeg taget en del af stenene og kommet i en balje med vand fra akvariet, så det er nemmere at bygge uden alt for meget besvær.
Måske en filter sok over nedløbet til at tage noget af det snavs som bliver hvivlet op.

/Henrik
vestergaard
Foxface
Foxface
17
Postnummer: 9560 Hadsund
Geografisk sted: Hadsund

Indlæg af vestergaard »

okay dvs der ikke er så mange undskyldninger for at gå igang :wink: overvejer at lave to store "bjerge" eller hvad man nu skal sige i hver side og så ha lidt mere svømme plads i midten. dog sætter akvariets mål nogle begrænsninger. og jeg vil ikke ta nogle sten op da jeg får brug for dem til det næste projekt.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"