Hurtig svar og hjælp søges.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
Hurtig svar og hjælp søges.
Jeg har en gul dværgkejser i mit akvarie, kan se den svømmer dårligt og gisper efter ilt. den sidder sommetider fast ved overløbet i red sea max. Kan tage den over i en balje for sig selv? Den har lidt hvide pletter på den finer er den syg?
M.Toft

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ametystvej 33
Jeg tror det er en god ide ar tage den op og give den en luftsten så den får rimeligt iltrigt vand , jeg har ikke erfaringer med at behandle.
Held og lykke.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Claus Schultz
400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
Claus Schultz
400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Havde en blå palet der gjorde det samme. Den overlevede ikke til trods for den fik lov at komme i sumpen hvor der var lidt mere ro på.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg kan på ingen måde se, hvordan man kan finde på, at sige fisken sandsynligvis er fanget med cyanid. Hvilke af de beskrevede symptomer kan på nogen måde tyde på, at den er fanget med cyanid? Har den hvid afføring? Eller er der bare tale om en dværgkejser, der er død i et helt nyopstartet akvarium? Det er trods alt et fåtal af de fisk, der fanges i dag, der er fanget med cyanid.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Hmm... Den havde nu set ud til at trives. Men var begyndt at gemme sig de sidste par dage. Lagde mærke til den idag, da jeg ville fjerne en anemone som havde sat sig i klemme ved min cirkulation (tunze 6025). Kunne se nogle små hvide pletter på dens finer. Men nu er den død. Nu kommer der ikke mere i, før min anemone har sat sig fast.
M.Toft

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Med det er jo slet ikke de symptomer M.toft beskriver. Hans fisk er voldsomt stresset (har hvide pletter) og går i et helt nyopstartet RSM., så hvorfor problemet lige skulle være cyanid, som i dag er et sjældent problem, kan jeg ikke se.Johnny skrev:mads det kan jeg da heller ikke sige med sikkerhed men det undre mig af jeg flere gange har haft fisk fra forhandler der pludslig er døde efter nomalt 14 dage som ligner sunde og raske fisk tygge og spisende mine vand værdier er på plads!!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Vil det sige at jeg har sat den alt for tidligt i? Fik ellers afvide der hvor jeg købte at det sagtens kunne gå...mads-fisk skrev:Med det er jo slet ikke de symptomer M.toft beskriver. Hans fisk er voldsomt stresset (har hvide pletter) og går i et helt nyopstartet RSM., så hvorfor problemet lige skulle være cyanid, som i dag er et sjældent problem, kan jeg ikke se.Johnny skrev:mads det kan jeg da heller ikke sige med sikkerhed men det undre mig af jeg flere gange har haft fisk fra forhandler der pludslig er døde efter nomalt 14 dage som ligner sunde og raske fisk tygge og spisende mine vand værdier er på plads!!
M.Toft

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nu er det umuligt for forhandler at garantere noget som helst, når man ikke engang har set akvariet. Der er ingen tvivl om, at det sagtens KAN gå godt, men dit akvarium er stadig nyt og ustabilt, hvilket indirekte også kan føre til dødsfald alt afhængig af, hvilken grad akvariet er stabiliseret. Denne grad kan hverken jeg, en forhandler eller nogen anden, der ikke har set det systemet give et kvalificeret svar på.M.Toft skrev:Vil det sige at jeg har sat den alt for tidligt i? Fik ellers afvide der hvor jeg købte at det sagtens kunne gå...mads-fisk skrev:Med det er jo slet ikke de symptomer M.toft beskriver. Hans fisk er voldsomt stresset (har hvide pletter) og går i et helt nyopstartet RSM., så hvorfor problemet lige skulle være cyanid, som i dag er et sjældent problem, kan jeg ikke se.Johnny skrev:mads det kan jeg da heller ikke sige med sikkerhed men det undre mig af jeg flere gange har haft fisk fra forhandler der pludslig er døde efter nomalt 14 dage som ligner sunde og raske fisk tygge og spisende mine vand værdier er på plads!!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Redoxpotentialet fortæller systemets evne til at nedbryde affaldsstoffer, hvilket kan betragtes som systemets overordnede sundhed. Hvad der er nødvendigt at måle, er svært at sige, men min pointe er bot, at der findes så fantastisk mange faktorer i akvaret, som vi ikke måler for, hvorfor man heller ikke med sikkerhed kan sige, at dit vand er som det bør være, blot fordi du ikke har kunnet måle nogle bestemt affaldsstoffer.M.Toft skrev:redoxpotentialet hvad er det? Jeg tester med mit testsæt fra red sea. Er det ikke de nødvendige tests der er med?
En ny blanding af salt og demineraliseret vand, vil eksempelvis indeholde 0 ammonium, 0 nitrit, 0 nitrat, 0 fosfat osv. men alligevel er det jo bestemt ikke særlig smart at have fisk i!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK