Hej!
Jeg har set et væsen på mine levende sten som ligner en aiptasia, men jeg er ikke sikker. Det kom ud af en sten og nu har det gemt sig i et andet hul. Er det en aiptasia (glasrose?) og skal man af med den? Hvordan "exterminere" man sådan en?
Tak!
Susana
Er det et aiptasia?
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Er det et aiptasia?

RSM: 1 domino damsel, 2 amphiprion allardi, 1 pictichromis porphyreus, 3 chromis viridis, 2 sandspisere
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Det er lidt svært at se ud fra dit billede, men det er da ikke utænkeligt.. Metoden til at komme disse til livs er lidt saltsyre i en kanyle. Stik kanylen helt ned i glasrosen og skyd den så med en gang saltsyre.. Sådan har jeg i hvert fald gjort det tidligere, men nu har jeg en yderst effektiv wurdemani reje 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Ja, det var meget svært at tage et ordenligt billede
Den er ikke så stor, omkring 5 milimeter...
Kan man indsprøjte saltsyren i den uden at tage stenen fra akvariet?
Det med rejen lyder meget interessant... Hvad spiser den, når der ikke er flere glasroser? Går den efter koraller eller andre levende beboere i revet? Er den sejlivet?
Tak igen!

Kan man indsprøjte saltsyren i den uden at tage stenen fra akvariet?
Det med rejen lyder meget interessant... Hvad spiser den, når der ikke er flere glasroser? Går den efter koraller eller andre levende beboere i revet? Er den sejlivet?
Tak igen!

RSM: 1 domino damsel, 2 amphiprion allardi, 1 pictichromis porphyreus, 3 chromis viridis, 2 sandspisere