Træls skummer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Træls skummer

Indlæg af dekoin »

Har lige købt et 58 l af mærket BOYU har 4 små fisk en reje og to eremetter + Ls. Det kører fint men problemet er at skummeren sender sindsygt mange små bobler ud i vandet :x . spørgsmålet er så om jeg kan afhjælpe det på nogen måde eller om jeg evt. kan slukke helt for skummeren? har ikke råd til at købe en ny :wink:
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

kan jeg evt. bare ha den tændt om natten?
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Men en så lille vandmængde vil det nok skabe for store udsving i dine værdier at slukke 50% af tiden.

Du må nok prøve at minimerer boblerne fra skummmern, hvordan er dit system sat op? (billeder/tegning gør alverden, for at vi kan hjælpe dig :wink: )
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Hvis du kan få sat en filtersvamp på mellem udløbet fra skummeren og så der hvor det løber i akvariet, så kan det fjerne boblerne.
Du skal dog huske at hvis du gør det, så skal du holde øje med svampen så den ikke ligger og bliver en bakteriebombe i akvariet.

En anden ting er så at jeg syntes at det er alt for tidligt at du kommer fisk i. Når du lige har fået levende sten i akvariet, så kommer der et algeboom på et tidspunkt. Og når der er fisk der skider i vandet og skal have mad, så får algerne bare endnu mere "skidt" at leve af. I værste tilfælde dør dine fisk også af det.
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Stenene er fra mit gamle akvarie. Jeg tror jeg må prøve med filtersvamp eller vat. jeg ser lige hvad jeg kan gøre ang billeder..Tak for hjælpen
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Efter hvad jeg har læst her på forummet. Bla om RedSea og hvad jeg selv oplevede med min BM160 - Så kan der gå en uges tid inden skummeren kører som den skal..
Der var ihvertifalde et eller andet i mit system som fik den til skiftevis at skumme meget kraftigt op med det resultat at vandet stod op af skummer koppen. Også næsten ikke skumme
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"