Har lige købt et 58 l af mærket BOYU har 4 små fisk en reje og to eremetter + Ls. Det kører fint men problemet er at skummeren sender sindsygt mange små bobler ud i vandet . spørgsmålet er så om jeg kan afhjælpe det på nogen måde eller om jeg evt. kan slukke helt for skummeren? har ikke råd til at købe en ny
Hvis du kan få sat en filtersvamp på mellem udløbet fra skummeren og så der hvor det løber i akvariet, så kan det fjerne boblerne.
Du skal dog huske at hvis du gør det, så skal du holde øje med svampen så den ikke ligger og bliver en bakteriebombe i akvariet.
En anden ting er så at jeg syntes at det er alt for tidligt at du kommer fisk i. Når du lige har fået levende sten i akvariet, så kommer der et algeboom på et tidspunkt. Og når der er fisk der skider i vandet og skal have mad, så får algerne bare endnu mere "skidt" at leve af. I værste tilfælde dør dine fisk også af det.
Efter hvad jeg har læst her på forummet. Bla om RedSea og hvad jeg selv oplevede med min BM160 - Så kan der gå en uges tid inden skummeren kører som den skal..
Der var ihvertifalde et eller andet i mit system som fik den til skiftevis at skumme meget kraftigt op med det resultat at vandet stod op af skummer koppen. Også næsten ikke skumme