Lorte weekend - næsten alt dødt
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Frederiksberg
Lorte weekend - næsten alt dødt
Akvariet har aldrig stået bedre - korallerne voksede og fiskene har i lang tid stortrives. Det ophørte bravt efter en omgang strømsvigt. Jeg var desværre til bryllup med overnatning. Da jeg kom hjem stank det af død gnu og alle fisk i akvariet var døde samt næsten alle mine sps koraller. Strømmen er formentlig gået sig en tur i forbindelse med det kraftige uvejr : ( Jeg samlede døde koraller op hver dag og jeg har skiftet meget vand hver dag. Man har næsten mistet modet til holde akvarie ..............................næsten ; ) øvøvøvøvøv og øv
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Det er da ufatteligt så uheldige folk er for tiden.
Hvad er det der har gjort de er døde? for de dør da ikke af et strømsvigt.
Men uanset hvad. Så er det godt nok trist!
pøj pøj med det hele og op med humøret igen.
Hvad er det der har gjort de er døde? for de dør da ikke af et strømsvigt.
Men uanset hvad. Så er det godt nok trist!
pøj pøj med det hele og op med humøret igen.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Geografisk sted: 7600 Struer
Ja det er også min store frygt at strømmen skulle gå i længere tid, helsigvis sker det ik så tit her hjemme, men man kan jo ikke holde for hvis relæet slår fra, så skal man jo være hjemme til at slå det til igen.
Men prøv lige at undesøg din forsikring, for en af mine kolegaer havde et akvarie fyldt med store discus fisk, da strømmen gik da han var på ferie. det resulterede også i at alt døde.
Men hans forsikring dækkede alt levende, da det i ens (indboforsikring, tror jeg det var) ofter dækker levende dyrs død ved f.eks strømsvigt
Men prøv lige at undesøg din forsikring, for en af mine kolegaer havde et akvarie fyldt med store discus fisk, da strømmen gik da han var på ferie. det resulterede også i at alt døde.
Men hans forsikring dækkede alt levende, da det i ens (indboforsikring, tror jeg det var) ofter dækker levende dyrs død ved f.eks strømsvigt
900 L viewtopic.php?t=10798
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Æv det er trist!
Jeg undre mig også hvad det er der kunne slå alt ihjel på den måde? Lange strømsvigt er jo sjældne i danmark?
Var der noget der ikke startede op igen da strømmen kom tilbage?
Har du nolge filtre som kunne have frigjort nogle giftige stoffer hvis de har stået uden gennemløb?
Når jeg får et større akvarie sat op så kunne det være jeg skulle sætte det GSM alarm modul jeg har op så det kunne sende en sende en besked til mig hvis strømmen gik.
Har desværre ikke rigtigt nogle fragmenter eller noget at byde på..
Pøj pøj herfra også!
Jeg undre mig også hvad det er der kunne slå alt ihjel på den måde? Lange strømsvigt er jo sjældne i danmark?
Var der noget der ikke startede op igen da strømmen kom tilbage?
Har du nolge filtre som kunne have frigjort nogle giftige stoffer hvis de har stået uden gennemløb?
Når jeg får et større akvarie sat op så kunne det være jeg skulle sætte det GSM alarm modul jeg har op så det kunne sende en sende en besked til mig hvis strømmen gik.

Har desværre ikke rigtigt nogle fragmenter eller noget at byde på..
Pøj pøj herfra også!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Musiker skrev: Når jeg får et større akvarie sat op så kunne det være jeg skulle sætte det GSM alarm modul jeg har op så det kunne sende en sende en besked til mig hvis strømmen gik.
Tror du den kan det, når der ingen strøm er? Hvor får den så strøm fra?
Og hvad vil du iøvrigt gøre? starte motioncyklen op med en generator, lige som reklamen fra TV2 Zulu??

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Hehe Carsten,
1. Det er et alarm modul.. Det kan kører fra batteri og lades via stikkontakten. Problemet er der jo self hvis alle GSM masterne også falder ud... Men ellers funker det helt fint..
2. Og ja det er bare op på motionscyklen.. Nej når jeg ved at strømmen har været væk så vil jeg vælge at få nogen til at se til Akvariet inden der går 24 timer således at HVIS noget er dødt kan det fiskes op inden det forpester det hele.
Jaja Det er kun fordi jeg har dimsen liggende i skabet jeg overvejer det
1. Det er et alarm modul.. Det kan kører fra batteri og lades via stikkontakten. Problemet er der jo self hvis alle GSM masterne også falder ud... Men ellers funker det helt fint..
2. Og ja det er bare op på motionscyklen.. Nej når jeg ved at strømmen har været væk så vil jeg vælge at få nogen til at se til Akvariet inden der går 24 timer således at HVIS noget er dødt kan det fiskes op inden det forpester det hele.
Jaja Det er kun fordi jeg har dimsen liggende i skabet jeg overvejer det
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Har telefonmasterne ikke UPS backup? Det er jo ret vigtigt at kunne ringe 112 f.eks.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
alarm modulet kunne jo ha et batteri indbygget !! men tanken om en UPS med et alarm modul lyder mere og mere fristendeCarsten skrev:Musiker skrev: Når jeg får et større akvarie sat op så kunne det være jeg skulle sætte det GSM alarm modul jeg har op så det kunne sende en sende en besked til mig hvis strømmen gik.
Tror du den kan det, når der ingen strøm er? Hvor får den så strøm fra?
Og hvad vil du iøvrigt gøre? starte motioncyklen op med en generator, lige som reklamen fra TV2 Zulu??
Mvh Martin Sørensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Men se nu at få kontaktet forsikringsselvskabet inden du smider fiskene ud, det kunne jo være de dækkede
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det er dog en trist ting du har været ude for
I Hvidovre gik strømmen også i wekenden pga nogle strøm kabler der var røget ned på roskildevej. Strømmen kom dog igen efter ca. 1 1/2 time, men mit strøm begynder af sig selv igen, så jeg har umiddelbart ikke den frygt.
Og jeg giver Daniel1 ret i at det bestemt var super flot, med mange lækkre koraller.
Surt surt latterligt, men er sikker på du kommer godt igen

Og jeg giver Daniel1 ret i at det bestemt var super flot, med mange lækkre koraller.
Surt surt latterligt, men er sikker på du kommer godt igen

- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Møg surt!
Til en anden gang vil jeg da gerne tilbyde mig som "tilsynsmand" som kunne smutte forbi såfremt ligende situation skulle opstå igen, bare for at se at alt stod vel til
Har da også altid en højspændingssikring i vognen, hvis det skulle være.
Til en anden gang vil jeg da gerne tilbyde mig som "tilsynsmand" som kunne smutte forbi såfremt ligende situation skulle opstå igen, bare for at se at alt stod vel til

Har da også altid en højspændingssikring i vognen, hvis det skulle være.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
det er der desverre ikke Erik med mindre du kan bevise at det ikke er din fejlErik N skrev:Men se nu at få kontaktet forsikringsselvskabet inden du smider fiskene ud, det kunne jo være de dækkede
nu er telefon nettet og strøm nettet ikke det sammeHar telefonmasterne ikke UPS backup? Det er jo ret vigtigt at kunne ringe 112 f.eks.
og svaret er desverre nej i bægge tilfælde
telefon master ? hvad er det det har der ikke været i Danmark siden engang i 60érne
alt ligger i kabler i jorden i dag og meget er lysleder eller trådløs
de master du ser rundt omkring er til strøm
men der er dog en udvej øhh 2
og det er at købe en alarm ved dit el forsynings sted med tilhørende
vagt service
meeeeen...... det ved vi jo hvad koster og så er det ups metoden
men jeg kan trøste dig med ,at du ikke er den eneste der har været uheldig ,
exos ´s måtte også lige reddets og jeg håber så sandeligt at det gik til held siden i går .
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det er da vel ik hans skyld at strømmen er gået?det er der desverre ikke Erik med mindre du kan bevise at det ikke er din fejl
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det gør de da også her. Der er ingen forskel overhovedet, ud over at jyderne ikke er i trit med resten af landet. Der er en frekvensforskel.snogen skrev:det er det der er så iriterende ved det sjellanske el net går det ned er det slut prut finale
her på fastlandet dirigere de det bare den anden vej
Og så er det jo spørgsmålet hvor fejlen ligger, når det var HFI relæet der var slået fra.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Nope det er der ikke !Carsten skrev:Der er en frekvensforskel.
Det er ikke synkront - aka i fase

Og el kablet er planlagt og er driftklar i 2010 - og så stiger din elpris(få øre) sammen med vores andres da det koster 1,2 milliard at anlægge

Og det er på trods af at det bringer besparelser til energi selskaberne....
Syntes oftere at der høres om strømudfald på Sjælland end her i moderlandet men måske det blot er fordi at det rammer nyhederne bedre når det er København der er lagt øde i et par timer frem for når det er det dybe mørke jylland

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Flem - En sørgelig historie som er svær at gardere sig imod, enten hedder det generator der selv starter eller et GSM modul eller lign der smider dig en besked så du måske kan reagere eller få en nabo til at kigge forbi 
Bare tanken om alt det der var i dit akvarie for mig næsten til ikke at tør stille mit op !!! Mit hus`s el system har dog fuld alarm overvågning af el forsyningen samt en web og sms tjeneste der gør at jeg kan holde mig opdateret.

Bare tanken om alt det der var i dit akvarie for mig næsten til ikke at tør stille mit op !!! Mit hus`s el system har dog fuld alarm overvågning af el forsyningen samt en web og sms tjeneste der gør at jeg kan holde mig opdateret.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
er der nogen der har en pumpe tilsluttet en ups eller hvad den nu hedder. Det er sådan en fætter man bruger til computer for ikke at miste data pga strømsvigt
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt: