DIY akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2005
DIY akvarie
er der nogen der har erfaring med at bygge akvarier kunne nemlig ingen tråde finde hvor der stod noget om det såå!!! 

- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Så vidt jeg har kunnet se gennem tiden er der ingen der har rigtig gode erfaringer med det. Jeg turde ikke selv løbe an på en tank på 1000L som jeg selv havde lavet 

Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
For et årti siden var det meget normalt at lave akvarier selv, men ikke voldsomme store akvarier da glas som sagt er dyrt.
Skal man lave noget større kræver det også det rette værktøj mens det tørre (en jig eks)
Vi har selv bygget en del terrarier og den gamle sump vi havde bygge vi også selv.
Men vi fik også glasset gratis, og så er det jo nemmere
Vi byggede sumpen selv da vores daværende skummer skulle stå på en glas-hylde.

Skummere har vi også tidligere bygget i glas.
Skal man lave noget større kræver det også det rette værktøj mens det tørre (en jig eks)
Vi har selv bygget en del terrarier og den gamle sump vi havde bygge vi også selv.
Men vi fik også glasset gratis, og så er det jo nemmere

Vi byggede sumpen selv da vores daværende skummer skulle stå på en glas-hylde.
Skummere har vi også tidligere bygget i glas.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg har limet et 200 liters akvarie op fra igen bunden da jeg var 14
. Fik det gratis fordi det sprang læk da en sværstiver knækkede. Hvis man har glasset er det faktisk ikke så svært hvis man har lidt flair for DIY - I nogle gamle akvariebøger fandt jeg forklaringer på hvordan man limer et akvarie sammen.
Hvis ikke jeg har glasset så vil jeg også mene det er nemmest og ikke meget dyrere at få lavet det proffesionelt.
/henrik

Hvis ikke jeg har glasset så vil jeg også mene det er nemmest og ikke meget dyrere at få lavet det proffesionelt.
/henrik
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Jeg skal også igen med en 8-900 l med siderne af glads og bunden af galdsfiber. der kommer en bund og topramme på.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hvor stort vil du bygge?
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
akvarie byggeri
jeg har haft meget held med at bygge akvarier, for mig selv og vennerne de har været yderste tilfredse, men hvis du ikke har prøvet det før ville jeg råde dig til at købe et glas akvarie fra Akvarieudstyr.dk, det er rigtig gode priser og der er gangti på det, og siliconen må ikke indholde fungicider og det gør det meste vårrum's sclicone så det skal du også være opmærksom på..
Men hvis det er så start men at lav et lille et f.eks lav sumpen først for den ser man sjældent, så øv dig på den først..
held og lykke
Men hvis det er så start men at lav et lille et f.eks lav sumpen først for den ser man sjældent, så øv dig på den først..
held og lykke
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Brugakvastabils cilicon det koster stort set det samme og så er det let at arbejde med.
Det er vigtig at glas siderne ikke rører hinannen brug evt tændstiker til at holde afstand.
Men kan købe et fuge mester sæt i buggemarket der er godt når man skal fuge på glads.
Her er et billede af det sidste jeg byggede, alt er DIY.

Det er vigtig at glas siderne ikke rører hinannen brug evt tændstiker til at holde afstand.
Men kan købe et fuge mester sæt i buggemarket der er godt når man skal fuge på glads.
Her er et billede af det sidste jeg byggede, alt er DIY.
så skal du vel have 8 - 10mm glas60*60*150=540 med inbygget 140L sump...så 400L akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
Re: akvarie byggeri
har prøvet det mange gange førDK_lars skrev:hvis du ikke har prøvet det før ville jeg råde dig til at købe et glas akvarie fra Akvarieudstyr.dk
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Har du overvejet hvor meget lys der skal på et akvarie der er 100cm højt? For ikke at nævne hvor besværligt vedligeholdelsen er! Du kan jo ikke nå ned på bunden med armene, medmindre du ligger og svømmer i akvariet!
Betyder "slat" iøvrigt at man bare lader en meget lille del af vandet være tilbage i bajlen? Kunne ikke dy mig...
Betyder "slat" iøvrigt at man bare lader en meget lille del af vandet være tilbage i bajlen? Kunne ikke dy mig...

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
hov det var under skabets størrelse akvarie mål er D75xL170xH75
men når det er fersk vand skal der ikke så meget lys til men i har ret det skal en kraftig pære til at nå bunden...overvejer at bygge et biotop fra Engesholm sø i vejle med gedder,aborre og den slags...men det intrassere jo nok ikk jer !
men når det er fersk vand skal der ikke så meget lys til men i har ret det skal en kraftig pære til at nå bunden...overvejer at bygge et biotop fra Engesholm sø i vejle med gedder,aborre og den slags...men det intrassere jo nok ikk jer !
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Re: DIY akvarie
et er at lime glasset men hvad med at skære det. Har ikke prøvet at skære noget over 6 mm. Er der nogle forholdsregler man skal tage når man skal knække det.
Hvor meget silikone skal man regne med er går til et akvarie med flg mål 65x55x60 cm lxbxh
Hvor meget silikone skal man regne med er går til et akvarie med flg mål 65x55x60 cm lxbxh
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten