Nolan's 250L rev
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Hmm ja ihvertfald ikke her.
Jeg ser en helveds masse smileys med pics på hele siden
Jeg ser en helveds masse smileys med pics på hele siden

Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Nolan du har nok været på for mange frække sider og fået noget skidt på puteren.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det håber jeg sgu ikke - jeg sidder på arbejde og bruger min arbejds-PC... og så kedeligt er mit job alligevel ikke.seadooman skrev:Nolan du har nok været på for mange frække sider og fået noget skidt på puteren.

--OT--
... and the most important difference between Your job and Your wife is, that after 10 years, Your job still SUCKS......
--OT--
/Kim
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Tak, Seadoo
Mit Bryopsis-problem ser faktisk ud til at aftage nu. De er begyndt at blive gule og Hugo'en morer sig med at rive store totter af stenene. Ikke at han spiser dem dog..... de får bare lov at flyde rundt i akvariet indtil de ryger i overløbet. Mærkelig adfærd
Skummeren laver også en del mere "sovs" end den plejer at gøre.
Det eneste jeg umiddelbart har gjort, er at sætte kalkreaktoren på.
Den har hævet min KH betragteligt. Den ligger omkring 12 i øjeblikket. pH er stadig 8,3 og Ca er 400. Alle værdier er målt om aftenen inden lyset slukker.
Jeg håber sgu godt nok, at det er løsningen på problemet
/Kim

Mit Bryopsis-problem ser faktisk ud til at aftage nu. De er begyndt at blive gule og Hugo'en morer sig med at rive store totter af stenene. Ikke at han spiser dem dog..... de får bare lov at flyde rundt i akvariet indtil de ryger i overløbet. Mærkelig adfærd

Skummeren laver også en del mere "sovs" end den plejer at gøre.
Det eneste jeg umiddelbart har gjort, er at sætte kalkreaktoren på.
Den har hævet min KH betragteligt. Den ligger omkring 12 i øjeblikket. pH er stadig 8,3 og Ca er 400. Alle værdier er målt om aftenen inden lyset slukker.
Jeg håber sgu godt nok, at det er løsningen på problemet

/Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det er først efter Bryopsis-algerne er begyndt at "falde af på den", at Hugo'en er gået på dem. De er også blevet mærkbart lettere at rive af stenene, så ét eller andet sker der med demCarsten skrev:Hugo, spiser som bekendt ikke Bryopsis, men de andre ganske små alger som sidder på stenen, under Bryopsisen. Det gør vel heller ikke noget at den fjerner dem for dig.

Men den må meget gerne lege plæneklipper - så er jeg fri for at gøre det.
Jeg glæder mig allerede til en balje uden græs, der skal klippes.

/Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nah - jeg kan sgu klemme en hel del derned endnu....Lars M skrev:Det ser jo rigtigt godt ud Kim. Du får da snart pladsmangel

Og den næste balje er jo på vej. Jeg har indhentet tilladelse ved fruen, så de ~1200L i målene 170x120x60, skulle gerne være på plads inden årets udgang (hvis jeg kan få snøvlet mig færdig med de andre bygge-om-projekter jeg har indladt mig på.....).
Men det går da den rigtige vej nu, ser det ud til.
/Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Så skal der vist opdateres lidt.
Siden sidst, har jeg skiftet mine HQI-brændere til ReefLux 12.000 Kelvin. De giver et ret fedt lys syntes jeg. Farverne på koralerne fremhæves meget mere end med de gamle brændere.
Jeg har også fået en del flere koraler i baljen. Faktisk flere end der pt. er plads til men sådan er det jo, når man ikke kan nøjes.

Jeg har sat en plexiglas-hylde op på bagvæggen. Der står lidt af dét jeg ikke lige kan finde plads til.
Der står så også lige 4x Plerogyra sinuosa nede forrest i substratet, som jeg skal have fundet ud af, hvad jeg gør med.
Her for lidt siden, da jeg lige skulle kigge lidt akvarie her i mørket, opdagede jeg så lige noget helt nyt:

Så vidt jeg kan finde frem til, så er det en Echinometra sp. Nogen der har erfaringer med sådan en fætter ?
Den er nataktiv og finder selv sin føde, så den har nok været der siden begyndelsen.... Ret cool, at man efter 19 måneder stadig finder nyt.
/Kim
Siden sidst, har jeg skiftet mine HQI-brændere til ReefLux 12.000 Kelvin. De giver et ret fedt lys syntes jeg. Farverne på koralerne fremhæves meget mere end med de gamle brændere.
Jeg har også fået en del flere koraler i baljen. Faktisk flere end der pt. er plads til men sådan er det jo, når man ikke kan nøjes.

Jeg har sat en plexiglas-hylde op på bagvæggen. Der står lidt af dét jeg ikke lige kan finde plads til.
Der står så også lige 4x Plerogyra sinuosa nede forrest i substratet, som jeg skal have fundet ud af, hvad jeg gør med.
Her for lidt siden, da jeg lige skulle kigge lidt akvarie her i mørket, opdagede jeg så lige noget helt nyt:

Så vidt jeg kan finde frem til, så er det en Echinometra sp. Nogen der har erfaringer med sådan en fætter ?
Den er nataktiv og finder selv sin føde, så den har nok været der siden begyndelsen.... Ret cool, at man efter 19 måneder stadig finder nyt.
/Kim
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det ser sgu godt ud. Jeg kan se at du har lidt valonia, det bør du skynde dig at fjerne. I mit nano fik det totalt overhånd til sidst og var faktisk umuligt at fjerne.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg fik også sådan et søpindsvin med ind, uden at jeg viste det.
den vælter alle de koraller den kan komme i nærheden af, og så æder den med stor lyst af dine alger OG kalkalger.
Den er meget svær at få ud igen, da den om dagen sætter sig på de mest utilgængelige steder, og så stikker de som bekendt. Jeg valgte at lade en skruetrækker klare problemmet for mig.
den vælter alle de koraller den kan komme i nærheden af, og så æder den med stor lyst af dine alger OG kalkalger.
Den er meget svær at få ud igen, da den om dagen sætter sig på de mest utilgængelige steder, og så stikker de som bekendt. Jeg valgte at lade en skruetrækker klare problemmet for mig.
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Det er godt nok blevet flot 

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19

Tak for roserne - jeg syntes selv mulighederne i denne balje er ved at være udnyttede, så det næste må blive en større balje. Ja, jeg ved godt det er LÆNGE siden jeg begyndte at skrive om planerne for den men jeg bygger hus om i øjeblikket og har gjort det i næsten 2 år, så akvariet er ikke lige det mest "nødvendige" projekt (ihvertfald ikke i konens hoved). Der er lige noget stue/køkken/alrum, der skal gøres noget ved først.
@Chritian:
Den store oppe til venstre, ligger faktisk ikke engang på hylden. Den er sat fast på en PVC-bøjle, der er sat omkring akvariets kant.
Det er en Acropora sp. og den er orange med lilla spidser og polypperne er næsten helt hvide. Den er ret sej og IKKE TIL SALG

/Kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
[quote="Nolan]
@Chritian:
Den store oppe til venstre, ligger faktisk ikke engang på hylden. Den er sat fast på en PVC-bøjle, der er sat omkring akvariets kant.
Det er en Acropora sp. og den er orange med lilla spidser og polypperne er næsten helt hvide. Den er ret sej og IKKE TIL SALG
/Kim[/quote]
Har du ikke mulighed for at tage et nærbilled af den der orange Acropora
@Chritian:

/Kim[/quote]
Har du ikke mulighed for at tage et nærbilled af den der orange Acropora
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- christiantt
- Rev haj
- Reactions: