Tillykke Brian med de nye tiltag i baljen, håber du for bedre held med klovnen end fortilfældet. Jeg og fruen var også lige en smut forbi Klovnfisken igar det bliv til 4 koraller
Jeg kiggede godt nok også længe i de 2 koralø'er. Men jeg kunne gå uden om dem da jeg skulle betale
Håber både klovnen og paletten holder længere end de tidligere klovne gjorde. Men det virker som om der er kommet mere balance i baljen siden sidst. Så jeg håber.
Jo tak. Tungen har det fint. Og der er normal smag i munden igen
Jeg tror jeg må udfordre dig en dag
Hehe...som om det skulle være et problem med 1,27. For at jeg ikke skal vinde for let over dig kan vi jo sige jeg ryger med venstre hånd og højre hånd på ryggen
Ja jeg forstår det ikke. Den fik noget hvidt "slim" "væv" over forkroppen inden den døde. Forstår det ikke. Specielt fordi alle andre fisk. Inkl den nye blå palet har det godt. Dog gemmer den blå sig stadig og er meget sky men det tror jeg har noget at gøre med min gule kirurg.
Lidt update med et enkelt nyt billede.
Kan fortælle at der også et tilføjet en euphylia (ungdomshuset;) )
og en acropora. Begge fra Lord Mike.
Billeder af de 2 koraller kommer når der er lidt lys på tanken.
Acropora_1_ed (Medium).jpg (68.84 KiB) Vist 764 gange
Rigtig flot euphylia fra Lord Mike også. Billedet yder dog ikke denne flotte koral retfærdighed. Mit kenya træ er dog ikke helt enig med mig i placeringen :D
Euphylia_2_ed (Medium).jpg (80.82 KiB) Vist 764 gange
Ja det er flyttet da jeg postede billedet her.
Er dog i tvivl om det var den rigtige måde man afmontere sådan et kenya træ?
Tog fat om roden på den og klemte forsigtigt samtidig med jeg hev lidt...og ja det er altså kenya træet jeg snakker om her :ele:
For dem der har fulgt med i tråden og lidt på sidelinien i det virkelige liv vil man vide at min opstart ikke har været problemfri. Så derfor vil jeg da lige komme med en kort update. Som kort fortæller at det faktisk ser ud til at køre godt.
Skar en montipora til pga brown jelly. Den ser ud til hele godt. og faktisk har den polypperne ude på store dele af korallen nu.
Købte en stor flot euphylia af Lord Mike som altid er god leverandør af kvalitets koraller og fragmenter. Den står superflot og har ikke det mindste tegn på dårligdom her efter 1 uge. Min blå palet kirurg som for det meste siden køb har leget gemmeleg er begyndt at komme lidt mere frem. Så alt ialt ser det ud til at køre.
Nu håber jeg blot det fortsætter sådan.
Så sidder man og hører radio om at der er strøm afbrydelse i sydsverige her til morgen. Shit tænker jeg bare! Vand på gulvet??? Lidt nervøs bliver man sq. Specielt ved tanken om man først kommer hjem omkring kl 2130. + at man ikke har nogen der lige kan kigge forbi. Men heldigvis har der ikke været vand på gulvet. Det burde der nu heller ik. Men lidt nervøs bliver man sq altid alligevel :S
Skulle bare liiiige et smut til zoogiganten efter en nyhedsmail om nye koraller. Det blev så en tur til 1900 kr. Men fik sq nogen flotte koraller og en ny fisk
Billeder kommer senere når de er kommet på plads.
Her er så lidt billeder.
Prøvede at give min Cynarina lidt mysis da jeg havde hørt den måske ville blive glad for det. På billedet kan man så se reaktionen på det.
Vedhæftede filer
Favia
X1 (Small).jpg (80.65 KiB) Vist 836 gange
Cynarina Lacrymalis
Cynarina lacrymalis (Medium).jpg (73.93 KiB) Vist 835 gange
Fungia
Fungia (Medium).jpg (77.09 KiB) Vist 836 gange
Helio Fungia
Helio fungia (Small).jpg (65.99 KiB) Vist 836 gange
Så blev akvariet opgraderet med en 250W hqi og 2x24W blå/hvide rør.
Lampen er samme slags som min gamle 150W bare i hvid. Så det passer mig ganske godt.