Korallen.dk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Jeg siger bare at jeg synes at komunikationen har været god og derfor følt mig fint nok behandlet på trods af at jeg ikke har fået resten af mine varer endnu. Om det er leverendørende, Korallen eller begge der er skyld i det, kan jeg så ikke svare på, da jeg ikke er inde i det.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

I så fald (jeg har nemlig intet hørt) er det jo ikke første gang, at en akvarieforhandler er blevet "boycottet" hos grossisten, pga. utilfredshed hos andre af grosisstens kunder...... Kender da et par steder i midtjylland, hvor det var tilfældet.
100 *100 * 50 cm cube
Dennis DK
Reactions:

Indlæg af Dennis DK »

jeg har idag talt med kim bodenhof og er der nogen der virker seriøs i korallen vil eg sige det er ham , så han lagde selv pengene ud og de skulle komme mandag /tirsdag så nu må vi se , håber der kommer styr på foretningen så man kan handle der igen engang

mvh dennis
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Dennis DK skrev:jeg har idag talt med kim bodenhof og er der nogen der virker seriøs i korallen vil eg sige det er ham , så han lagde selv pengene ud og de skulle komme mandag /tirsdag så nu må vi se , håber der kommer styr på foretningen så man kan handle der igen engang

mvh dennis
Vel et endegyldigt bevis på, at det er en økonomisk rodebutik !?!
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af korallen »

Vedr. Hougaards og Carstens teori>

Ja det er selvfølgelig en teori, men det er rigtigt nok. Der er én grossist der ikke vil handle med Korallen før de sætter prisen op. Det betyder jo bare at Korallen finder en anden grossist, og det var ikke svært at finde.

Så jeg kan bekræfte teorien, men afvise at Korallen lukker pga det :-)
Husk at besøge butikken
Korallen, Håndværkervej 2, 4720 Præstø
Tlf. 55985585 (Giver gerne rådgivning på tlf og e-mail)
Kontakt@korallen.dk
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Al start er svær. Så lad os se hvor det bærer hen ad. Men tror at du ville kunne vinde ret meget hos dine kunder/fremtidige kunder ved at give bedre besked om ordrer. En hurtig SPT analyse udleder at det er det folk savner.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

Ja helt enig, servicen har ikke været optimal. Det jeg ved der arbejdes på at er at alt lager opdateres i webshoppen så der kan køres online produktlager. Der skal sættes et CRM system op da der kommer en million mails og meget kommunikation er gået tabt. Der har været så travlt at der er 40-50 nye produkter på lager der ikke er kommet ind i shoppen endnu. Det skal nok blive godt det hele, og jeg er da ked af at en her i tråden kalder Korallen for en svindlerbix...
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Det er en forretning du driver og ikke en "pleaser" cafe. Der vil ALTID være folk der ikke kan lide dig og din butik. Sådan er det. Lev med det. Så længe du er klar over hvor din butik halter. At du har styr på din kommunikation. og du arbejder på at rette op på det. Så kommer det også.
Du har gode priser på rigtig mange varer. Det er nok til at få kunder. For folk(inkl mig selv) vil gerne spare penge.
Men få styr på dine tilbage meldinger. Èn ting er at skulle vente på en vare i 1 mdr. Noget andet er at man ikke ved det. Få rettet op på den del og du er kommet rigtig langt. Men det ved du jo nok allerede :wink:

ps. jeg mangler også svar på en mail 8)
Senest rettet af BS søn 11. mar 2007 21:41, rettet i alt 1 gang.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

internethandel er et barsk område hvor rygter spredes hurtig.
Jeg tror ikke det er nogen skade til at der bliver flere grossister i dk.
Det du skriver med at hæve priserne lugter jo lidt af "prisaftale"
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvilken grossist er det???
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

Brizz skrev:Det er en forretning du driver og ikke en "pleaser" cafe.
Jeg tjener mine penge som selvstændig i IT verdenen. Korallen skulle have været mit hygge projekt, og da det ikke er så hyggeligt, så hopper jeg videre. Det skal dog siges at det langt hen af vejen også har været skægt, og jeg har da mødt en masse nye akvarister.
Kim Bodenhof har heldigvis stadig højt humør og elsker arbejdet, så han fortsætter, og har også fundet anden medhjælp. Jeg egner mig nok ikke til forbrugere, men så fandt jeg ud af det :shock:
Jeg hjælper dog stadig Korallen indtil der er styr på alt igen, og nu har jeg sørget for at der er bedre leverandører end tidligere.

Derfor hopper jeg over og handler med akvariebutikker i stedet. Indtil videre er det meget hyggeligt, og jeg er begyndt at leverer til 10-15 butikker, dog mest ferskvand :wink:
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

Carsten,

I modsætning til mine "kollegaer" så vil jeg aldrig hænge en butik eller en grossist ud, så du må selv gætte lidt. Til daglig arbejder jeg i en professionel branche, og her konkurrere man professionelt og på professionelle vilkår. Akvarieverdenen består af personer der bliver meget uprofessionelle når de ikke ved hvordan de skal håndterer en konkurrencesituation. De bliver fx personlige og de prøver at bruge midler som at starte sjove rygter - som fx at korallen skulle lukke. Heldigvis kan jeg se på salget at det ikke har nogen indflydelse.

Jeg kan fortælle at jeg har modtaget mails fra "kollegaer" der kalder mig naiv og at jeg har storhedsvandvid. At jeg er en amatør der aldrig får succes osv. osv. hahaha
Jeg kan huske den første grossist der ringede til mig i november sagde at jeg bare var en lille undermåler som bor i en lille lejlighed og tror jeg kan komme her og møve mig ind på markedet. Og at jeg aldrig havde sat mig ind i hans grossistvirksomhed. ...hehe Jeg bor fx i en præstegård, men det kan vel være lige meget når jeg ikke driver forretningen fra bopælen.

Den form for personlige angreb har jeg aldrig prøvet i IT branchen !!! :D *LOL*
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Jeg egner mig nok ikke til forbrugere, men så fandt jeg ud af det :shock:
Det er jeg ikke helt enig i :P jeg kan i hvert falde kun sige at jeg er blevet behandlet særdeles professionelt og meget kundeorienteret, selv efter det var mig der lavede fejlen :oops:
så som jeg har nævnt før i tråden er jeg mere end tilfreds med Korallen og dens service men har self. også forståelse for dem der ikke har fået deres produkter, men med ny grossist, som har været medejer, og derfor kender til problemerne så kommer det hele nok hen af vejen
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Det har været fremme før - tilsvining af butikker på mere eller mindre grundløse rygter og formodninger - sidste gang gik det ud over akvarieudstyr.

Jeg sagde det den gang, og jeg vil gerne gentage: jeg synes ikke, et offentligt forum er et egnet sted at komme med mere eller mindre begrundet kritik og smædekampagner - det klæder ikke forummet - det synes jeg ihvertfald ikke.

Burde siden ikke have nogle etiske regler, som, hvis de bliver brudt, kan bruges til at slette upassende indlæg.

Jeg er da ked af, at medarbejdere ved Korallen har følt det belastende at forsøge at skaffe gode og billige varer - jeg forstår udmærket beslutningen. men jeg håber da, at butikken fortsætter på trods af lidt begyndervanskeligheder

Og kom så med jeres indvendinger!

Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Grundløse ?
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Jeg har også restordre hos Korallen som er "skredet" over tiden men har dog fået mail om forventet ny leveringsdato, det de havde på lager fik jeg tilgengæld dagen efter så jeg syntes sku' de forsøger alt for at at "please" deres kunder. At de får en leveringsdato fra en leverandør og mailer vider til kunderne og at leverandøren så ikke kan overholde leveringsdato er da' svært at ta' højde for!! så jeg har stadig tillid til Korallen.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der har da ikke været nogen grundløse beskyldinger.
Det er da fakta at de meget langt hen ad vejen ikke har haft check på noget som helst. Det har man da kunnet læse her. De har da nok haft de bedste intentioner om at lave en butik med fornuftige priser, at de så har fået slået et brød op der er alt forstort til at starte med er deres problem, ikke forbrugernes.
Allerede fra start af, hvade de problemmer med logistiken. Der var nogle akvariesæt som var måneder undervejs, det er ikke tilfredstillende, især ikke når butikken på ingen måde gør opmærksom på det.
At det er deres grossist i Holland, som ikke har noget på lager, er stadig ikke kundernes skyld.
Jeg har da flere gange været ved at bestille varer hos dem, men når jeg så har hørt om problemmerne, har jeg valgt at købe i Tyskland istedet.
Deres priser er lave, meget lave, og det er da klart at man med en så lille fortjeneste der er ikke så hurtigt kan skaffe kapital til en udvidelse af lageret.
Jeg vil da håbe at de får styr på tingene, skaffet nogle varer, så der kan komme ro om dem igen.
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

"At det er deres grossist i Holland"

Vores Hollandske grossist og tyske grossist har et pænt lager. Det er en dansk grossist der har voldt de største kvaler. Skal vi ikke holde op med at lege gætteleg og starte nye spekulationer?
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Donmiguel
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
18
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af Donmiguel »

Internet fora er et perfekt medie til at få et budskab om en forhandler frem. Hvor ellers? Og hvis der tilmed er konsensus blandt brugerne omkring emnet har man som forbruger en tydelig indikation af niveauet i butikken. Self. vil der altid være svipsere hvor en "uskyldig butik" bliver hængt ud og svinet til pga. en krakilsk kunde eller flere. Men denne bliver tit hurtigt skudt ned.

I den pågående debat finder jeg det bestemt prisværdigt at butikken tager til genmæle og fortæller deres version. Det giver troværdig og thumps up for det!
Koralshoppen
Forhandler
Forhandler
Reactions:
20
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Koralshoppen »

Ja, der skal sku nogle store "Kugler" til for at stå frem i det her forum,
bestående af kværulanter, gnierer, freaks og andet godtfolk!

Det er gas, i kan tage det 8)

Har altid selv fået god behandling ved Korallen.

Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
YzemaN
Reactions:

Indlæg af YzemaN »

Two thumbs up for Korallen!
Jeg har bestilt hos dem et par gange. Den ene gang havde de ikke lige nogle af varerne på lager, men jeg fik to (!) mails med status, så det kan der ikke klages over. Ellers har jeg fået det jeg bestilte til tiden til en ordentlig pris. Mer' af den slags.

Ps. Hvornår åbner I en butik i København? Jeg lover at lade være med at kaste med brosten.
Koralshoppen
Forhandler
Forhandler
Reactions:
20
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Koralshoppen »

:K
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
korallen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18

Indlæg af korallen »

Det er ingen hemmelighed at der kommer en fysisk saltvandsbutik inden for et års tid med MANGE akvarier :-)

Men jeg kan intet sige om beliggenhed andet end det er øst for storebælt.
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Øst!!!!!!!!!!!!! forkert side....
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

hehe ja vi har jo ingen her øst for :T
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

skulle vi prøve med fyn måske :P her er slet ikke noget overhovedet hehe både sjælland og jylland da da i det mindste forretninger
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

nej hva skulle den da på fyen...... bor der mennesker der da??????
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af DDT2 »

hehe ja utroligt nok :D
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

okay skal nok være sød nu.. men så der jo basis for du selv kan starte op på fyen du ved du helt alene om saltvandsmarkede
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af DDT2 »

hehe det kunne der jo være noget om men naaaah går sgu ikke på lærlingeløn tror jeg.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"