SEK 19 790,- med alle reagenser, jo tak så var den betalt...
Selve installationen var markant enklerer end Aklatronic, eller for den del GHL. Altid bøvl med enheder som skal på WiFi da jeg gerne vil have akvarie APPS primært på min Tablet, men da jeg ikke har sim-kort i den er jeg koplet på via WiFi, blev det ret bøvlet. På mobilen gik det bedre.
NO3 virker ikke endnu, der skal byttes 2 slanger. Det vidste jeg, så ingen problemer der. Jonas Ramon kunne ikke helt holde inde irritationen på Focustronic og DeJong. Han anbefaler at bruge RedSea PRO til PO4, den er bedre til lave værdier (under 0,05 ish) end Focustronic egne.
Ellers var det meget enkelt at fylde på flasker, de er på 40 ml så jeg tænkte at dette bliver sindsygt dyrt, men 1 flaske PO4 skal række til mellem 400-600 test. Det virker næsten for godt til at være sandt.
Maskinen er stor, tung, larmer en lille smule i 1-2 sekunder, ellers meget stille, og virker som av god kvalitet, mit største problem i dag er hvor jeg skal have den stående.
Lavede en "fusk-test" uden at kalibrerer og KH var 0,3 for lavt enligt Hanna, så ind og kalibrerer stepperpumpen. Her fik jeg problemer.
APPen til Android har ikke nogen "hukommelse", så om man er midt i en kalibrering og telefonen låser sig eller screensaver går i gang, så ved maskinen/telefonen ikke hvad der er hvad og når man logger ind igen for at fortsætte kalibreringen, ja så starter man en ny. Jeg har arbejdsmobil, så 1 min. og min telefon låser sig. Så frem med min tablet igen, fikse fikse, og så fik jeg vente 2 timer da jeg sikkert havde forsøgt 10 gange inden jeg gav op på mobilen. Feedback sendt til Jonas.
Eneste negative er begrænsningen på 1 automatisk test om dagen. Om en test koster som det loves (SEK 1,- per test) så vil jeg gerne teste 3-4 ggr per dag. Men så bliver det jo nok svært at sælge Alkatronic og Mastertronic maskinerne