Knægten er på tennisturnering igen, så det er akvariedag :=)
Selv er jeg meget tilfreds.
Desværre er "kassen" hvor vinkøleren stod tom, så en del job mangler, men vi har jo snart påske.
Dagens projekt.
Ja, jeg er god til at spare dyrbare ledninger...
I det øverste skab stod min phytoplankton reaktor.
Nu står phytoplankton reaktoren på vinkøleren, ved siden af står min calcium reaktor. Jeg er gået ret langt for at lydisolerer AC pumpen, med stor success.
"Kassen", skal blive til en blandestation, her skal jeg have min osmose stående, samt 3 stk 54 liters vandbeholdere.
1) Daglig 50 liter vandbytte, håber jeg får plads til en pose salt også. Så den ikke skal stå og fylde.
2) Saltvand med nærring til phytoplankton.
3) ATO, som skal gå igennem min Kalkwasser reaktor, denne skal have en timer så den bare kører om natten.
Om jeg når skal jeg bygge ind begge RE 250 skummerne da de larmer lidt, så har bestilt 2 AUTOAQUA smart security system "SKIM" sensorer.
Monterede den jeg har på en
skummer for at teste den, er lidt skeptisk om den begynder at gå amok over lidt blød skum.
Den lyser let blå når den er OK, og blinker og biiiiper samt slukker for skummeren når den er fuld, enligt beskrivningen.
Tanken var at kople ind osmos direkte på vandet igen, men så have AutoAqua "Skim" som en extre sikkerhed ud over den indbyggede i deres "Level/ATO" som lær sig hvor meget der normalt doseres, og er det mere end en vis tid siger den stop!
God ide, men det var det ikke, da en Osmos tydeligvis er rigtig dårlig at rengører vandet de første par minutter den kører. Dette trods min bagskøller inden start.