Ja for pokker. Smid linket hermadsjeppe01 skrev: tors 26. sep 2024 14:33 Fandt lige denne på AliExpress. Det var den du søgte tidligere![]()
Fandt en anden, desværre kun den lille på lager 1 stk

Ja for pokker. Smid linket hermadsjeppe01 skrev: tors 26. sep 2024 14:33 Fandt lige denne på AliExpress. Det var den du søgte tidligere![]()

Hvis andre kan være interesseret, er her link til metoden beskrevet, som er en mere moderne tilgang.I slutningen af 2018 begyndte min tank overraskende at lide af en ekstrem hurtig og pludselig STN- og RTN-begivenhed, der tog et stykke tid med undersøgelser for at få den under kontrol og finde nogle af de formodede grundlæggende årsager. På dette tidspunkt stod det klart fra diskussioner med førende videnskabsmænd og mange timer i mikroskopet, at et bakterielt patogen var årsagen til denne begivenhed. Et udbrud, som jeg ikke helt kunne forklare hvorfor, men som havde fået mange ideer fra adskillige kilder, hvilket resulterede i en idé om at prøve noget, som ingen andre har gjort indtil dette punkt.
Selv efter den vellykkede helbredelse af min personlige tank, gav jeg ikke op for at hjælpe og undersøge andre tanksystemer, der faktisk også led af STN&RTN-begivenheder og andre bakterielle sygdomme, og med hjælp fra Reefing-samfundet var det muligt at anvende Band Aid of Witchhazel-behandlingen på adskillige scenarier, der alle førte til den samme situation og bragte så meget praktisk erfaring, at nogle (ikke alle) rodforløb af STN/RTN i nogen grad kunne identificeres, og det gjorde det muligt at tackle sygdommen i det mindste med meget større succes rater end så mange slangeolier (Snake Oil) derude på markedet.
,
Ugens Tal:Witchhazel can be a very helpful tool to combat this disease in our tanks. I hope it will help many more of you as it did already. Yes, there is not a 100% guarantee it will cure your situation but it's a start.

Bestemt en mulighed.madsjeppe01 skrev: søn 29. sep 2024 09:35 Sæt evt et spejl op langs sideruden på akvariet. Det skal nok holde din kirurg underholdt, så din anden fisk kan få lidt fred![]()

Jeg tror stadig på, at det er noget der sker i takt med at et rev vokser til. Når koraller bliver større optager de mere plads, ikke kun i højden. Også i drøjden vil de vokse. De vil skærme for både lys, men måske vigtigst i relation til stn, flowet.Seniorreefer skrev: lør 28. sep 2024 13:07
Jeg har ændret mit flow til 100-110 turnover (60-70000 l/t) Så kort fortalt er jeg gået fra 75-80 turnover, til de 100-110 på Max. Generelt ser jeg god PE og korallerne giver mere og mere farve, dog er mine få LPS'er ikke bestemt glade for den ændring.

Hej Casper fik du svar fra dem.Casper M skrev: tirs 24. sep 2024 06:23Mange tak! jeg prøver at skrive til Ocean store de er Jebao/Jecod forhandler så de må kunne få nogle hjemSeniorreefer skrev: tirs 24. sep 2024 05:47Casper M skrev: tors 12. sep 2024 13:21Send gerne hvis du finder nogetSeniorreefer skrev: tors 12. sep 2024 13:03EnigCasper M skrev: tors 12. sep 2024 12:22Jeg kan ikke rigtigt finde et link til hvor man kan købe demSeniorreefer skrev: tors 12. sep 2024 11:11 Ja, når jeg hører hvad de siger “ over there” prøver jeg at købe de 2 store
Du må endelig sige til hvis du finder noget spændende omkring det![]()
![]()
, det er væk kan jeg se. Det var Jim som havde et link til den. Har lige gået gennem hans post
Jeg har lidt en mistanke om at det er fake.. men håber det ikke
Hej Casper. Så ankom de på aliexpress.
https://fr.aliexpress.com/item/10050077 ... ry_from%3A
Og selvfølgelig allerede out of Stock
Hvis du finder nogle som er på lager smid mig lige en besked![]()

Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den
Ja de er ikke tilgængelig hos dem endnu men det bliver de indenfor 3-4 måneder

Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den
Ja de er ikke tilgængelig hos dem endnu men det bliver de indenfor 3-4 måneder![]()

Stort set alt er lavet i Kina alligevel, så hvad skulle problemet være??Engelquist skrev: man 30. sep 2024 09:22Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den
Ja de er ikke tilgængelig hos dem endnu men det bliver de indenfor 3-4 måneder![]()

Fuldstændig enig, vi skal simpelhent ikke støtte det diktatur, der undertrykker dens befolkning og er en trussel mod verdensfreden, det gælder også el biler produceret i Kina samt pensionsselskaber der investeret i Kinesiske aktier, det skal stoppes!Engelquist skrev: man 30. sep 2024 09:22Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den

Intet udover alm. betænkelighed… jeg skulle engang installere noget software på min pc, så jeg kunne kontrollere nogle pumper.madsjeppe01 skrev: man 30. sep 2024 09:26Stort set alt er lavet i Kina alligevel, så hvad skulle problemet være??Engelquist skrev: man 30. sep 2024 09:22Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den

Jeg er bestemt på nogle ting. Men pumper, lamper, skummer, reaktor osv osv er primært lavet i Kina. Mange brands, som jeg selv har oplevet, får produceret deres eks. pumper i deres farver og tilføjet varemærke. Her tænker jeg På RDX 24v pumpen fra Royel Exclusive, som også er en TMC pumpe, og TMC har lavet pumper, som Tunze pumper osv osvEngelquist skrev: man 30. sep 2024 09:22Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den

Du har bestemt ret og det er sikkert mig der ser spøgelserSeniorreefer skrev: man 30. sep 2024 09:52Jeg er bestemt på nogle ting. Men pumper, lamper, skummer, reaktor osv osv er primært lavet i Kina. Mange brands, som jeg selv har oplevet, får produceret deres eks. pumper i deres farver og tilføjet varemærke. Her tænker jeg På RDX 24v pumpen fra Royel Exclusive, som også er en TMC pumpe, og TMC har lavet pumper, som Tunze pumper osv osvEngelquist skrev: man 30. sep 2024 09:22Er I slet ikke betænkelige ved alt de kinøjser software på jeres pc’er og mobiler?Seniorreefer skrev: man 30. sep 2024 08:31Det vil jeg glæde mig til. Lad mig høre om told og kvailitet og lav endelig en tråd med test af denCasper M skrev: søn 29. sep 2024 19:18 Fedt overvejer kraftigt at bestille en hjem og teste den

Hold da fast, det glæder jeg mig til at høre om. Husk at lave trådenCasper M skrev: man 30. sep 2024 10:56 @seniorreefer
Angående de Jebao pumper har en god ven lige fået 4 stk hjem så nu afventer jeg spændt på hans første tanker og opdagelser..

Meget spændende tråd du linker tilSeniorreefer skrev: søn 29. sep 2024 18:11 Jeg er stor fortaler af virksomheder skal have transparente produkter.
Årsagen til dette, er ansvar hos producent ikke findes, udenover de bliver taget i en usand varedeklaration. og som alm. forbruger ikke har mulighed for at kontrollere om påstanden på et produkt.
Tror det bedste kendte produkt er Vibrant, som selv jeg hoppede på i sin tid. Netop fordi BRS sagde det var godt og indeholdte 98% bakterier og det testede det over 8 uger. Heldigvis indeholdt akvarierne ikke koraller, men da de blev opdaget blev der total radiotavshed og red stormen af. De lancerede senere samme produkt, med ny varedeklaration
Nu er de endelig fået et sagsanlæg og forhåbentligt også alle de reefers som fik døde koraller.
Screenshot 2024-09-29 192453.png
Der er heldigvis ved at komme en generation af reefers bla. i US, som ikke acceptere varedeklarationen, er pålydende i forhold til indhold, så denne industri forhåbentligt kan blive kigget over skulderne
Produkter som har en Reef tax. eks store producenter af hardware, salt, sporstoffer div flasker af alt mellem himmel og jord.
Desværre bliver det mere vigtigt at gøre, da test viser der er noget om det, gang på gang
Mange dygtige reefers med speciale i deres professionelle daglige erhverv, begynder at teste de store producenters påstande. Så længe der ikke er åbenhed om deres produkter vil den udvikling helt sikker tage til:
Sidste nye har været test af div. bakterier:
https://humble.fish/community/threads/b ... ead.20944/

I min optik findes der ikke smukkere koraller end Acropora
1

Jeg er helt enig, og jeg kan kun beskrive det som en evolution, siden jeg begyndte i 2017. Det er sjældent, at jeg viser mit system til folk, der ikke er akvarister, uden at de først bliver betaget af zoas, calustrea, hammer- og torch-korallerne. Ofte bemærker de ikke SPS-korallerne først. Hvad er det, der gør SPS så tiltrækkende, at vi er villige til at investere mange penge, plads og udstyr for at få disse smukke koraller? Er det polypperne, de gentagne strukturer eller farverne? Eller handler det måske om, at de kræver mere erfaring fordi de gør modstand – altså at de appellerer til vores forfængelighed?Seniorreefer skrev: ons 2. okt 2024 16:46I min optik findes der ikke smukkere koraller end Acropora
Edit: kom lige til at se denne koral ikke kan vokse meget mere
IMG_4141.jpeg

2