Har I købt en generator eller?
Og hvis ja hvilke model er mon god?
Jeg har 9 ferskvands akvarier og 2 saltvands akvarier og vil blive meget ked at miste alle mine fisk og koraller osv…
Svært at sige. Jeg har dog købt en generator, mere for sikkerhed. Nu er jeg så også blevet med en elbil , så skal have lavet en 12/220v udgang på bilen. Så skulle det være muligt for strøm i laaaang tidLene Lestat skrev: ons 28. aug 2024 17:42 Hvor bekymret skal man være for krig og nedlukning af strøm i 3 dage… ja hvorfor lige 3 dage ved jeg ikke.
Har I købt en generator eller?
Og hvis ja hvilke model er mon god?
Jeg har 9 ferskvands akvarier og 2 saltvands akvarier og vil blive meget ked at miste alle mine fisk og koraller osv…![]()
Vi havde faktisk en tråd omkring det i acroporalover gruppen.. Der er rigtigt mange forslag og løsninger på problematiken. Det er uden at skulle blande politik, holdninger, syn på verden osv ind i det her, men løsninger netop omkring, hvis man fik et strømsvigt i længere periode. Tag eksempelvis ham i gruppen som sælger ud, netop pga af strømsvigt i 3 dageStefan skrev: tors 29. aug 2024 08:32 Der findes luftpumper på batteri, som automatisk starter, når strømmen slukker. Det er umiddelbart en nem måde at holde et akvarie kørende i en kortere periode. Jeg har en lille kineserluftpumpe med USB-stik, så den kan tilsluttes en powerbank. Vil tro den har kostet 20kr.
@Seniorreefermadsjeppe01 skrev: tors 29. aug 2024 14:03 Svært at sige. Jeg har dog købt en generator, mere for sikkerhed. Nu er jeg så også blevet med en elbil , så skal have lavet en 12/220v udgang på bilen. Så skulle det være muligt for strøm i laaaang tid
Hold da fast. Anede jeg ikke, har en ID3 styleSeniorreefer skrev: tors 29. aug 2024 15:06@Seniorreefermadsjeppe01 skrev: tors 29. aug 2024 14:03 Svært at sige. Jeg har dog købt en generator, mere for sikkerhed. Nu er jeg så også blevet med en elbil , så skal have lavet en 12/220v udgang på bilen. Så skulle det være muligt for strøm i laaaang tid
blot til info ryger garantien på batteriet, jo mindre du har en MG eller anden mærke der er godkendt til v2l
Altså hvis mit akvarie en dag har for 100.000 kroners koraller, så kan du bande på at familien bliver sat til med en grydeske at lave cirkulære bevægelser og hente vand med en kande fra sump til display, mens der laves bål i haven for at varme vand lidt efter lidt.charlie saltvand skrev: søn 1. sep 2024 12:58 Mads, helt enig i at vi IKKE skal gå rundt og bekymre os. Men, sandsynligheden for “cyber war” er jo desværre steget helt SINDSYGT meget pga af de der MEGA idioter der er rundt omkring.
De går jo bla efter “infrastruktur” og her er vi i Dk meget ringe stillet ift sikkerhed.
Lige præcis Bo og seniorreefer (og andre) har koraller for 100.000 vis af kr. (tosser) og en 3 dags event uden fx strøm er pga ovenstående desværre blevet mere realistisk.
3 dage uden strøm kan vi og samfundet sagtens håndtere, så det ville jeg ikke være nervøs for, men sps high end koraller vil med overvejende stor sikkerhed gå til. Så, ……… På den baggrund er det måske en billig investering at købe en form for generator, frem for at skovle for 100.000 kr kalk skeletter ud af vinduet.
Jeg har koraller for ca 10.000kr og fisk for 3-4000 kr. Jeg gider ikke købe en generator.