Ok det gir god mening!Seniorreefer skrev: tors 7. dec 2023 09:27 Jeg bruger aktiv kul, til at tage lugten af begge. Da jeg styrer ozon indtaget med en tunze luftmåler, hastighed på skummer pumpen og APEX redox værdien, kan den i perioder give for meget ozon.
Jeg bruger Fauna marin sporstoffer. Valget af det brand var baseret på, ud fra styrken af opløsningen, så jeg fik lidt mere for pengene. Hvis du går vejen med flasker, så behøver du ikke købe hele serien, men kun dem du får brug for gang på gang. Jeg har næsten hele serien, men nogle står bare, fordi jeg en enkelt gang skulle dosere 2 ml, og skulle ikke siden
Ja jeg nyder at tage billeder af korallerne, og har fået anskaffet mig det rigtige udstyr, med macro linse og så flot når man tager macro billeder. Når/hvisjeg bygger nyt akvarie, bliver der lavet et fotografisk stand i akvariet.
IMG_0938.jpeg
Vil dog sige, jeg er igang med 3D tegningen af standen og opbygning af aluminium profilerne, og har et tilbud på akvariet. Men lad os se, det bliver jo altid dyrere end beregnet, især efter jeg så hvad et 100cm dyb akvarie kan gøre men et rent SPS hos Crazy seahorse
Så overvejelsen står mellem at købe komplet system, eller bygge sit eget, og få sine special mål, i forhold til pris.
Ja, altid spændende med ICP og glæder mig til at følge dit lille projekt. Mon ikke der kommer opgradering igen![]()
Den tunze luft måler vil du linke til den? Skal lige helt forstå princippet og brugen af den til ozon! De gange jeg har kørt med ozon har det med en lufttørre og så redox værdi og så et kulfilter
Ja havde også tænkt mig at købe lidt fra gang til gang og lyder godt det er fauna man får mest for pengene
Ja du skyder også nogle gode billeder, det er altid dejligt at se
Uha det lyder spændende med nyt projekt! Det er altid fedt at designe sig eget og elsker akvarier med noget dybde!
Ja det er lidt spændende hvad min icp test den siger
Jeg skal nok lave en opdatering snart, har lige fået købt mig en ret stor tridacna maxima, dem elsker jeg