Tvivlsomme væsker ?
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Tvivlsomme væsker ?
Hejsa
Sad lige og så hvor meget underligt man egentlig kan købe og hælde i sin balje til dyre penge - her er lidt eksempler !
Red Sea - Green : Øhh ja en væske der giver vækst til macroalger, nå okay er det nitrat eller andet godt ?
Nightsun Color - Fremmer sån lige ud af den blå luft farverne på dine koraller ?
CaribSea Purple Up - SÅDAN lilla kalkalger på tube ??
Joe`s Juice - XX kr for noget som saltsyre, kalkvand eller kogende vand kan gøre !
Aqua Medic antigreen - Fjerner lige alle dine alger(gad vide om de hopper ud i bøtten dette vidunder middel kommer i) ?
Listen er lang - er det mig der er skeptisk eller virker nogle af disse vidunder midler ?
Sad lige og så hvor meget underligt man egentlig kan købe og hælde i sin balje til dyre penge - her er lidt eksempler !
Red Sea - Green : Øhh ja en væske der giver vækst til macroalger, nå okay er det nitrat eller andet godt ?
Nightsun Color - Fremmer sån lige ud af den blå luft farverne på dine koraller ?
CaribSea Purple Up - SÅDAN lilla kalkalger på tube ??
Joe`s Juice - XX kr for noget som saltsyre, kalkvand eller kogende vand kan gøre !
Aqua Medic antigreen - Fjerner lige alle dine alger(gad vide om de hopper ud i bøtten dette vidunder middel kommer i) ?
Listen er lang - er det mig der er skeptisk eller virker nogle af disse vidunder midler ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Humlebæk
Re: Tvivlsomme væsker ?
Joes juice virker ikke. Jeg er temmelig sikker på at det er Calsiumhydroxyd på en lille flaske.Brian skrev:Hejsa
Efter en uge er glasroserne tilbage.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Hmmm, for mig virker det også lidt som en dyr løsning.
Jeg vil sige at hvis du vil have kalkalger, så sørg for at din Ca og Mg er høj, det har ihvertfald virket for mig.
Jeg har masser af kalkalger, og flere er på vej
Jeg vil sige at hvis du vil have kalkalger, så sørg for at din Ca og Mg er høj, det har ihvertfald virket for mig.
Jeg har masser af kalkalger, og flere er på vej

Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Tilsætter Ca og Mg, det kan f.eks. være i form af pulver, som blandes op med vand, og tilføjes langsomt.
Det er den metode jeg bruger, men der findes et hav af muligheder.
Hvor stort er dit akvarie??
Det er den metode jeg bruger, men der findes et hav af muligheder.
Hvor stort er dit akvarie??
Niels C. Christensen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Kontakt:
Ja du har nok fat i det rette derK.E skrev:Pænt surt, at nogle af producenterne tager røven på nye akvarister, men om ikke andet så har produkterne da, en form for underholdningsværdi for de lidt mere garvede...

Og sjovt det er det ja

Jeg glemte vist endda de der "kør balje ind på 1 uge" flasker - det må da siges at være et kanon smart produkt

Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Jeg er godt nk også skeptisk over for meget af det, som producenterne prøver at overbevise os om er uundværligt. Jeg har godt nok også hældt mange penge ud af vinduet igennem årenes løb på den konto.
Mht. det der "Purple Up", så gætter jeg på, at det bare magnesium på en eller anden form, måske tilsat nogle sporstoffer for at hæve prisen
For den ignorante saltvandsakvarist, der gerne vil have kalkalger, men helst vil leve sit liv uden at kende til grundstoffer og kemi, virker den for for markedsføring sikkert optimalt.
Mht. det der "Purple Up", så gætter jeg på, at det bare magnesium på en eller anden form, måske tilsat nogle sporstoffer for at hæve prisen

-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Tvivlsomme væsker ?
j.SEVERIN skrev:Joes juice virker ikke. Jeg er temmelig sikker på at det er Calsiumhydroxyd på en lille flaske.Brian skrev:Hejsa
Jeg synes nu "Joe´s Juice" fungerer fint mod majano´er...
Nicolaj
Efter en uge er glasroserne tilbage.