Tvivlsomme væsker ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Tvivlsomme væsker ?

Indlæg af Brian »

Hejsa

Sad lige og så hvor meget underligt man egentlig kan købe og hælde i sin balje til dyre penge - her er lidt eksempler !

Red Sea - Green : Øhh ja en væske der giver vækst til macroalger, nå okay er det nitrat eller andet godt ?

Nightsun Color - Fremmer sån lige ud af den blå luft farverne på dine koraller ?

CaribSea Purple Up - SÅDAN lilla kalkalger på tube ??

Joe`s Juice - XX kr for noget som saltsyre, kalkvand eller kogende vand kan gøre !

Aqua Medic antigreen - Fjerner lige alle dine alger(gad vide om de hopper ud i bøtten dette vidunder middel kommer i) ?

Listen er lang - er det mig der er skeptisk eller virker nogle af disse vidunder midler ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

der er da sikkert noget af det der virker men alt er jo relativt jeg er for eksempel rimelig sikker på at toiletrens også kan fjerne alger meen..
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
21
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Pænt surt, at nogle af producenterne tager røven på nye akvarister, men om ikke andet så har produkterne da, en form for underholdningsværdi for de lidt mere garvede... :D
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
nightflier
Reactions:

Indlæg af nightflier »

Rigtigt meget underligt..

Arbejdede på et tidspunkt i et havedamscenter, hvor de selvfølgeligt solgte udstyr dertil også biostart til filteret... dette var hjemmelavet trods andet udsagn, og det bestod af vand, kaffegrums og en meget lille del sprit... :roll:
Brugeravatar
j.SEVERIN
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: Humlebæk

Re: Tvivlsomme væsker ?

Indlæg af j.SEVERIN »

Brian skrev:Hejsa

Sad lige og så hvor meget underligt man egentlig kan købe og hælde i sin balje til dyre penge - her er lidt eksempler !

Joe`s Juice - XX kr for noget som saltsyre, kalkvand eller kogende vand kan gøre !

Listen er lang - er det mig der er skeptisk eller virker nogle af disse vidunder midler ?
Joes juice virker ikke. Jeg er temmelig sikker på at det er Calsiumhydroxyd på en lille flaske.
Efter en uge er glasroserne tilbage.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
Paletkirurgen
Reactions:

Indlæg af Paletkirurgen »

jeg har tænkt mig at købe en CaribSea Purple Up ved i om den virker.
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Hmmm, for mig virker det også lidt som en dyr løsning.
Jeg vil sige at hvis du vil have kalkalger, så sørg for at din Ca og Mg er høj, det har ihvertfald virket for mig.
Jeg har masser af kalkalger, og flere er på vej :-D
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Paletkirurgen
Reactions:

Indlæg af Paletkirurgen »

hvad gør man for at holde dem høje.
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

Tilsætter Ca og Mg, det kan f.eks. være i form af pulver, som blandes op med vand, og tilføjes langsomt.
Det er den metode jeg bruger, men der findes et hav af muligheder.
Hvor stort er dit akvarie??
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Kontakt:

Indlæg af Brian »

K.E skrev:Pænt surt, at nogle af producenterne tager røven på nye akvarister, men om ikke andet så har produkterne da, en form for underholdningsværdi for de lidt mere garvede... :D
Ja du har nok fat i det rette der ;)

Og sjovt det er det ja ;)

Jeg glemte vist endda de der "kør balje ind på 1 uge" flasker - det må da siges at være et kanon smart produkt :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
21
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Jeg er godt nk også skeptisk over for meget af det, som producenterne prøver at overbevise os om er uundværligt. Jeg har godt nok også hældt mange penge ud af vinduet igennem årenes løb på den konto.

Mht. det der "Purple Up", så gætter jeg på, at det bare magnesium på en eller anden form, måske tilsat nogle sporstoffer for at hæve prisen ;) For den ignorante saltvandsakvarist, der gerne vil have kalkalger, men helst vil leve sit liv uden at kende til grundstoffer og kemi, virker den for for markedsføring sikkert optimalt.
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Geografisk sted: Svendborg

Re: Tvivlsomme væsker ?

Indlæg af Hr. C »

j.SEVERIN skrev:
Brian skrev:Hejsa

Joes juice virker ikke. Jeg er temmelig sikker på at det er Calsiumhydroxyd på en lille flaske.

Jeg synes nu "Joe´s Juice" fungerer fint mod majano´er...
Nicolaj
Efter en uge er glasroserne tilbage.
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

Hov, der gik vist fisk i den... :)
Det jeg ville skrive var at jeg synes "Joe´s Juice fungerer fint mod majano´er...
Nicolaj
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Paletkirurgen skrev:hvad gør man for at holde dem høje.
Tilsætter mere efter hånden som værdierne falder.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

Hr. C skrev:Hov, der gik vist fisk i den... :)
Det jeg ville skrive var at jeg synes "Joe´s Juice fungerer fint mod majano´er...
Nicolaj
det gør calsium hydroxid og saltsyre også men til en anden pris formentligt. :wink:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"