Den kører med Jebao DCS 4000 pumpe - og den siger ikke en lyd! Pumpen kører med luftflow på maks 1450 liter i timen, et vandgennemløb på mellem 2000 og 4000 liter i timen og har 10 indstillinger. Den bruger mellem 20 og 38, hvilket var det samme som den Aquabee 2000 der føder Deltec APF600 skummeren jeg havde før.
Skummeren er rated til akvarier mellem 700 og 1400 liter. Og med den størrelse og flow, så ville jeg ikke tøve med at sætte den på et akvarie der er 3 gange større end mit.
Pumpen har også "feed mode", ligesom en normal returpumpe.
Den kom hjem i 2 papkasser. Selve koppen var pakket ind for sig selv, pumpe og fittings lå sammen, og så var keglen med indhold sammen. Jeg har vedhæftet et billede af den ene kasse fuld af skum og bobleplast - det var MEGET godt pakket ind!

Det første jeg lagde mærke til var selvfølgelig størrelsen. Rent fysisk virker den dobbelt så stor som den Deltec APF600 jeg havde. Rent pladsmæssigt, så måler den 30 x 28 x 60 cm. Selve keglen er 22 cm i diameter hvor den er bredest.
Coral Box anbefaler at vandstanden er mellem 20 og 24 cm - der er også et mærke på røret til vandflow, hvor den anbefalede højde er på.
Kvaliteten er virkelig god, og selv de plastic skruer man bruger til at spænde bunden med virker solide.
Ud over det, var der 4 gode gummi (silikone??) ben under bunden. De virker meget stødabsorberende og fjerner den mindste resonans der skulle være.
Når alle tingene er ude af kassen, så ser man hurtigt hvordan det skal sættes sammen. Det tog mig 5 min, så var pumpen på plads og strømstikket sat til.
Ellers ligger der mange videoer som forklarer godt fra udpakning til indstilling i sumpen.
Ud over at selve koppen er rigtig stor, så er der også afløb i bunden af den hvis man gerne vil vådskumme og tømme den uden at tage koppen af.
Den sættes på keglen med lidt nørklen. Det er en gummipakning man sætter den ned i, så der er ikke noget der skal skrues fast som ved mange andre skummere.
Ser man på prisen sat over for ydeevne, så tror jeg ikke man finder en skummer fra ny magen til. At kvaliteten så også er god, gør da kun en ekstra tilfreds.
Det eneste jeg kunne savne, det er en samlevejledning i kassen. Det kan dog findes på nettet.
Jeg bestilte på fish-street i lørdags og i dag kom den fra deres tyske lager. Dejlig hurtig levering

http://www.fish-street.com/coral_box_cl ... k_delivery" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg satte den til i eftermiddags, og her de første 24 timer bruger jeg på at køre den med fuld vandgennemstrømning. Der vil komme nyt indlæg når jeg har indstillet den.
Af tidligere skummere har jeg haft Deltec og ATI, så jeg ved ikke hvordan den præsterer i forhold til feks Nyos eller Bubble King.
Det skal lige nævnes at jeg ingen interesser har ved fish-street - jeg er bare meget imponeret og glædelig overrasket ved denne skummer