Vil godt stemme i koret og sige, at Mads er meget hjælpsom inde i klovnfisken - retarderet eller ej
Også rart, at han svarer ærligt på, om den koral eller den fisk osv i virkeligheden er velegnet til at holde i vores akvarier. Man har jo hørt om skrækhistorier hvor folk bliver prakket noget på, som er dødsdømt fra starten.
En anden ting, måske lidt udenfor emnet, men er der nogen der ved hvilken 250W HQI pære de har til salg til 50 Kr. ??
Kunne nemlig godt bruge en ny, og så ville det jo være kanon hvis den passede til min lampe.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI
Carsten skrev:Der er ikke den store forskel på priserne på koraller i Klovnfisken eller Akvarieudstyr
Men jeg foretrækker altså at købe levende koraller - Sidst jeg var hos akvarieudstyr.dk var det primært halvdøde koraller fra en sending som på papiret blev omtalt som "oktobersendingen" .. Ikke ret sjovt at købe !
En anden ting, måske lidt udenfor emnet, men er der nogen der ved hvilken 250W HQI pære de har til salg til 50 Kr. ??
Kunne nemlig godt bruge en ny, og så ville det jo være kanon hvis den passede til min lampe.
Robcus skrev:Nårh, så det er altså mads-fisk, knægten der vandrede rundt i akvarieudstyr i onsdags
Shh! Det var en hemmelighed!
...Manglede skam blot lidt lim, hvilket de dog heller ikke kunne klare
Sagde de noget om hvornår de fik fat i noget (PVC lim?), for jeg bestilte noget før nytår og de har ikke behandlet ordren endnu
/Magnus
Er det til at lime rør sammen med?? Så køber man det da ikke der men i Silvan, Bauhaus eller Jem&fix. Så hedder det blot tagrende lim, men er nøjagtigt det samme, tuben har blot en anden farve, og selvfølgelig en anden pris - læs lavere.
Robcus skrev:Nårh, så det er altså mads-fisk, knægten der vandrede rundt i akvarieudstyr i onsdags
Shh! Det var en hemmelighed!
...Manglede skam blot lidt lim, hvilket de dog heller ikke kunne klare
Sagde de noget om hvornår de fik fat i noget (PVC lim?), for jeg bestilte noget før nytår og de har ikke behandlet ordren endnu
/Magnus
Er det til at lime rør sammen med?? Så køber man det da ikke der men i Silvan, Bauhaus eller Jem&fix. Så hedder det blot tagrende lim, men er nøjagtigt det samme, tuben har blot en anden farve, og selvfølgelig en anden pris - læs lavere.
Men opdagede at der på tuben (Bostik LIM-O-TÄT) stod:
Skadeligt for organismer, der lever i vand; kan forårsage uønskede langtidsvirkninger i vandmilijøet
Det lyder jo bestemt ikke godt og jeg har endnu ikke turde prøve det til at lime PVC til akvariet sammen, men er det kun giftigt indtil det er hærded eller er det lige giftigt?
Jeg har limet med almindelig tagrende lim, og har ikke observeret nogen negativ effekt.
Epoxy er jo også hammer giftigt indtil det er hærdet, så mon ikke det samme gælder for limen
noooze skrev:jeg vil da gi jer ret i at korallerne ser små ud - lidt som fragmenter
men så koster de forhåbenlig heller ikke 600 kr stykket
Det er også opdrættede koraller.
mastou, det var nu korallim, jeg var på udkig efter, så det andet ved jeg ikke noget om. Det lyder ikke helt rart, der der står på tagrendelimen, men jeg har nu også brugt det et par gange uden problemer.
Jeg må tilstå at jeg heller ikke forstår - vi kommer ikke efter kø-tilbud, men efter "normale" tilbud. (5 koraller for 1000,-)
Men det er vel dem der har siddet i kø der kommer først ind ik'?
Bliver man lukket ind lidt af gangen ? dvs at selv om man kommer kl 22 hvor de åbner så skal man stå i kø uden for ???
- jeg spøg fordi jeg ikke ved det og aldrig har været indvolveret i noget der minder om et kø tilbud
Venlig hilsen Cecillia Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Tja, det er ikke helt billige priser, kun på nogen af tingene.
Men jeg kan heller ikke helt finde ud hvordan det kommer til at foregå, der har ikke været så meget information om fremgangsmåden.
Man skal måske bare have været der de andre gange??
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI
Jeg skal trods alt ikke bruge så meget, bare en paletkirurg, 2 rejer, og måske lidt snegle.
Jeg synes ikke jeg har råd til deres koraller.
Men man ved jo heller ikke om man overhovedet får mulighed for at kunne få noget, da man ikke har en jordisk chance for at vide hvornår man skal komme.
Niels C. Christensen
Sådan er det med kø tilbud. Kom i god tid hvis du vil være forrest?
Personligt brugte jeg 11 timer + 2 timer i bil hver vej, i 7 graders frost i Göteborg for 6 U2 billetter. Det var så ca 11 for sent til at komme forrest i køen. Jeg var ca nr 100.
Tror ikke det er helt samme skala her. Men kom i så god tid som du selv mener er det værd!