Vil lige høre jer om jeres erfaring med produktet "Flateworm Exit".
Da jeg for nogle måneder siden startede mit akvarie op og tiden var kommet til at tilsætte et CUC købte jeg snegle og eremitkrebs samt en søpølse hos en af de store forhandlere i Jylland. Mit indkøb hos denne forhandler har så siden skabt et planarie-helvede som ikke bare er sådan at få bekæmpet men derimod mega svært for ikke at sige nærmest umuligt

Jeg har så igennem de sidste 3 uger bekæmpet med både at have købt mig en gul gylte samt Flatworm Exit. Jeg har ikke set den gule gylte tage så meget som en enkelt af disse planarier så denne metode holder ikke her hos mig. Derimod hjælper det lidt med Flatworm Exit men slet ikke i stil med et tidligere angreb jeg havde i et tidligere akvarie for år tilbage hvor jeg kunne bekæmpe dem helt med den anbefalede mængde gift.
I de 3 uger hvor jeg har brugt Flatworm Exit har jeg været nød til at overdoserer da ingen ellers vil dø. Faktisk har jeg brugt 4 pakker som svare til en behandling til 4800 liter vand (mit akvarie er på ca 350-400 liter med sump).
Her 3 uger efter den første behandling med Flatworm Exit er der sket en reducering af planarier men akvariet er stadig angrebet... Så i den forbindelse vil jeg høre jer om det kunne tænkes at disse planarier efterhånden er ved at have oparbejdet en resistens mod denne gift?
Det skal lige med at jeg naturligvis følger brugsanvisningen hvis man lige ser bort fra doseringen